دسته: سئو و بازاریابی

گوگل چطور محتوای اصلی را از محتوای کپی شده تشخیص می دهد؟

کپی کردن یک پست یا نوشته از یک سایت به سایتی دیگر کار ساده ای است و خیلی ها حتی این کار را با استفاده از ربات های خودکار انجام می دهند! با این توضیحات ممکن است شما یا هر کس دیگری وقت زیادی روی نوشتن و یا تولید یک آموزش تصویری گذاشته باشید، اما […]

Link inversion یا وارونه سازی پیوندها در رتبه بندی صفحات سایت ها

یکی از مباحثی که در رابطه با سئو حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن وجود دارد، Link Inversion است. Link inversion یا وارونگی پیوند نتیجه ای است که از روال یافتن محتوای اصلی از بین چندین محتوای نسخه برداری شده به دست می آید و در رتبه بندی صفحات مختلف سایت ها از دید […]

اهمیت پست های مناسبتی از نظر گوگل

در مطلب قبلی به طور کامل توضیح دادم که آیا مناسب ها و ماه های خاصی از سال می تواند روی بازدید سایت ما تاثیر گذار باشد یا خیر. و این تاثیر طبیعی است یا نه. در ادامه به ذهنم رسید که این موضوع را با این مقاله کامل کنم که نوشتن پست های مناسبتی […]

آیا امکان داره با مناسبت های خاص بازدید سایت تغییر کنه؟

یکی از سوالاتی که برای هر مدیر سایتی ممکن است پیش بیاید این است که آیا می توان انتظار داشت با آمدن یک مناسب خاص، بازدید سایت ما کاهش یا افزایش داشته باشد؟ پاسخ به این سوال نیاز به کمی توضیح دارد که در این نوشته خدمت شما توضیحات لازم را ارائه خواهم کرد. به […]

تایید گوگل به بروزرسانی جزئی الگوریتم رتبه بندی

در یک هفته اخیر، یکی از تغییراتی که که برخی از سایت ها با آن روبرو شدند، افزایش یا کاهش جزئی میزبان بازدید کننده های سایت شان بود. در این رابطه گوگل اعلام کرده است که یک تغییر جزئی روی الگوریتم رتبه بندی خود داده که در همان راستای بهبود نتایج جستجوی این موتور جستجو […]

ماژول کش لایت اسپید Litespeed Cache یا LSCache

لایت اسپید به عنوان یک وب سرور تجاری و پر سرعت، جزء محبوب ترین وب سرورهای جهان محسوب می شود. این وب سرور دارای ماژول های متعددی هم هست که یکی از آنها ماژول کش با عنوان LSCache نام دارد. ماژول LSCache بر روی لایسنس های لایت اسپید ۲-CPU به بالا به رایگان عرضه می […]

اثر اشاره کردن به یک سایت دیگر از نظر سئو

از نظر سئو و به خصوص گوگل، اشاره کردن به یک سایت دیگر به واسطه لینک یا پیوندهای اینترنتی می تواند امتیاز مثبتی برای صفحه مقصد باشد. اما اگر این اشاره کردن به صورت های دیگر مثل آوردن نام یا نشانی سایت در بین جملات یک نوشته باشد چه؟ به این کار اشاره کردن یا […]

هشدارهای پیاپی گوگل در مورد mobile-first indexing enabled

از سه شنبه این هفته، گوگل شروع به ارسال ایمیل و هشدار از طریق گوگل وبمستر راجع به mobile-first indexing enabled کرده است. اگر شما هم سایت یا سایت های خود را در گوگل وبمستر یا Search Console ثبت کرده باشید، حتما به تعداد سایت های خود یک چنین پیام هایی را دریافت کرده اید. […]

آیا پیج رنک گوگل هنوز معتبر است؟

در گذشته یکی از شاخص هایی که برای یک سایت مهم بود که مدیر آن این شاخص را به رخ دیگران بکشد، همین پیج رنک یا Page Rank بود. اما الان دیگر از آن چیزی نمی شنویم و پیج رنگ برای سایت ها یک مولفۀ منقضی شده است و دیگر مدیر سایتی نیست که روی […]

مفهوم Seed Sites یا سایت های اولاد در مبحث سئو

گوگل برای اینکه از گسترش سایت هایی که فقط کارشان پیوند دادن به دیگر سایت ها است جلوگیری کند، و به سایت هایی که واقعاً مستحقش هستند رتبۀ بالاترین بدهد، یک لیست از سایت های معتبر جمع آوری کرده که به آنها سایت های اولاد یا Seed Sites گفته می شود. گوگل از این نظر […]

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.