ویدیوهای فارسی و رایگان آموزش وردپرس

همینک دانلود و تماشا کنید

Link inversion یا وارونه سازی پیوندها در رتبه بندی صفحات سایت ها

یکی از مباحثی که در رابطه با سئو حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن وجود دارد، Link Inversion است. Link inversion یا وارونگی پیوند نتیجه ای است که از روال یافتن محتوای اصلی از بین چندین محتوای نسخه برداری شده به دست می آید و در رتبه بندی صفحات مختلف سایت ها از دید گوگل موثر است. حالا با هم می خواهیم بیشتر راجع به این بحث صحبت کنیم و ببینیم که آیا وارونگی پیوند اصلاً وجود دارد یا خیر.

Link inversion یا وارونه سازی پیوندها در رتبه بندی صفحات سایت ها

Link inversion یا وارونه سازی پیوندها در رتبه بندی صفحات سایت ها

سایت dejan seo که یکی از سایت های مفید راجع به سئو و آزمایش های سئو است، نویسنده راجع به وارونگی پیوند مطلبی نوشته که در گذشته هم به آن اشاره کرده است. وارونگی پیوند به نوعی جریمه شدن کسانی اشاره می کند که از محتوای اصلی دیگر سایت ها کپی می کنند. روال کاری وارونگی پیوند هم بدین شکل است.

فرض کنید شما یک مطلبی را در سایت خود منتشر می کنید. سایت های دیگر آمده و محتوایی که منتشر کردید را کپی کرده و درون سایت خود منتشر می کنند. در بین این سایت ها، یک سایت با اعتبار بیشتری از سایت شما هم وجود دارد. گوگل برای اینکه بفهمد این محتوا در اصل مربوط به کدام سایت است و صاحب و نویسنده اصلی آن کیست، به اعتبار یا همان Authority سایت نگاه می کند و سایتی که اعتبار بیشتری داشته باشید را خالق آن محتوا در نظر می گیرد.

یک آموزش جذاب دیگه!  چطور CTR سایت را با Google Search Console بهبود دهیم؟

در اینجا به دلیل اینکه سایت با اعتبار بالاتر، محتوای سایت شما را کپی کرده است، خالق محتوا شناخته می شود و اصل داستان از اینجا شروع خواهد شد که تمامی لینک هایی که به محتواهای کپی شده از سرتاسر وب داده شده، به محتوایی منتصب می شود که گوگل آن را محتوای اصلی در نظر گرفته است. به این کار وارونگی پیوند یا همان Link inversion گفته می شود.

طبق نظر خیلی از متخصصین این وارونگی پیوند وجود دارد. هر چند که خیلی ها هم آن را انکار می کنند. یا حداقل از وجود آن اظهار بی اطلاعی می نمایند. اما چیزی که مشخص است این است که گوگل و کارشناسان آن نه تایید کرده اند و نه آن را رد کردند.

حالا به غیر از وارونگی پیوند، یک مبحث مهم تر از آن هم وجود دارد و آن این است که؛ تعیین نسخه اصلی از بین چندین محتوای کپی شده چطور انجام می گیرد؟ اگر قرار باشد به اعتبار یا همان Authority سایت توجه شود، ممکن است یک سایت با اعتبار بسیار پایین، محتوایی را تولید و منتشر کند که سود آن را سایتی ببرد که آن را کپی کرده و در سایت با اعتبار بالاتر خودش منتشر کرده! آیا این رویه صحیح است؟! این مشکل در بین سایت هایی مثل سایت های ایرانی که قانون کپی رایت برای آنها بی معنی است، حتی در بین سایت های بسیار معروف هم، با احتمال زیاد ممکن است به وجود بیاید!

یک آموزش جذاب دیگه!  گوگل چطور محتوای اصلی را از محتوای کپی شده تشخیص می دهد؟

پس در این مقاله راجع به دو مبحث وارونگی پیوند و همچنین نحوه تعیین نسخه اصلی یک محتوای کپی شده بحث کردیم. البته در رابطه با نحوه تعیین نسخه اصلی، باید بحث های بیشتری کرد. چرا که عوامل و فاکتورهای زیادی هستند که در تعیین نسخه اصلی برای موتور جستجو دخیل اند. با مقالات دیگر همراه ما باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.

همین امروز سایت خود را بسازید!

🥇 هاست حرفه‌ای همراه با؛ بسته های رایگان ویدیوهای آموزش وردپرس و طراحی سایت !
کد تخفیف 10 درصد : 10s100

خرید هاست و دامین ارزان

هاست فوق العاده