اهمیت پست های مناسبتی از نظر گوگل
در مطلب قبلی به طور کامل توضیح دادم که آیا مناسب ها و ماه های خاصی از سال می تواند روی بازدید سایت ما تاثیر گذار باشد یا خیر. و این تاثیر طبیعی است یا نه. در ادامه به ذهنم رسید که این موضوع را با این مقاله کامل کنم که نوشتن پست های مناسبتی از نظر گوگل چه تاثیری روی رتبۀ سایت ما خواهد گذاشت و اصلاً چطور باید این کار را بکنیم تا ورودی ما از گوگل بیشتر شود.
همانطور که در مقاله قبلی گفتم، زمان هایی از سال وجود دارد که به طور مستقیم روی بازدید سایت ما تاثیر گذار است. مثلاً با شروع تعطیلات بهار حجم عظیمی از بازدیدهای اینترنتی کاسته شده و در این بین سایت من و شما هم بی تاثیر از این رویداد نیست. یا مثلاً با مناسبت های بزرگ مذهبی هم ممکن است بازدید بیشتر سایت ها کاهش پیدا کند.
اما این کاهش ممکن است برای برخی از سایت ها اتفاق نیافتد و آن سایت ها، سایت هایی هستند که موضوع فعالیت شان دقیقاً مطابق با آن مناسب و یا رویداد است. مثلاً در محرم سایت های دانلود نوحه و مداحی کاربران بیشتری را به خودش می بیند و این نشان از علاقه بیشتر کاربران اینترنت به دیدن چنین محتوایی است.
گوگل هم برای اینکه بیشتر نظر کاربران خود را جلب کند، در مناسب های خاص سعی می کند نتایج مرتبط تر با آن را به جستجوگر نشان دهد. از طرف دیگر به عنوان تولید کننده محتوا، اگر در این مناسب ها پست های مرتبط منتشر کنید، معمولاً بیشتر بازدید می خورند و ورودی بیشتری از گوگل دریافت می کنند. پس همین جا می توان نتیجه گرفت که با زدن پست های مرتبط با مناسبت ها و ماه ها و حتی روزهای سال، هم به گوگل بفهمانیم که سایت ما به روز است و محتوای بروز منتشر می کند. همین اینکه به افزایش بازدید سایت از طریق موتور جستجوی گوگل کمک کنیم.
البته این موضوعات اصطلاحاً مناسبتی یا فصلی، یک ایراد هم دارند و آن این است که ممکن است در دیگر زمان های سال، به جهت وابسته به زمان بودن آن مطلب، بازدید چندانی به خود نگیرند. که آن هم با زدن پست های جدید و مرتبط با مناسبت های فعلی، هم می توان این عیب را جبران نمود. هم اینکه به سئو بودن بیشتر سایت کمک کند.
سئو و بازاریابی
بدون دیدگاه
افزایش بازدید گوگل، بهینه سازی سایت در گوگل، هشدارهای گوگل برای سئوی سایت