گوگل چطور محتوای اصلی را از محتوای کپی شده تشخیص می دهد؟

کپی کردن یک پست یا نوشته از یک سایت به سایتی دیگر کار ساده ای است و خیلی ها حتی این کار را با استفاده از ربات های خودکار انجام می دهند! با این توضیحات ممکن است شما یا هر کس دیگری وقت زیادی روی نوشتن و یا تولید یک آموزش تصویری گذاشته باشید، اما سایت های دیگری آمده آن را کپی کنند و درون سایت خودشان منتشر کنند. در این حالت گوگل چطور می تواند تشخیص دهد که محتوای اصلی کدام است و چه کسی آن را تولید کرده است؟ در این مقاله می خواهم برای شما داستان تشخیص محتوای اصلی توسط گوگل را باز کنم.

گوگل چطور محتوای اصلی را از محتوای کپی شده تشخیص می دهد

گوگل چطور محتوای اصلی را از محتوای کپی شده تشخیص می دهد؟

ما از روی نشانه ها و عوامل مختلفی می توانیم بفهمیم که گوگل چطوری می خواهد بفهمد که تولید کننده اصلی محتوا چه کسی است. یکی از این نشانه ها، اطلاعات ثبتی درباره اختراعات شرکت گوگل است که معمولاً در توضیحات آن باید کمی راجع به کارکرد آن موشکافی کند. اصطلاحاً به آن patent می گویند و در سایت های دولتی آمریکا قابل نمایش است.

یکی دیگر از نشانه های قابل استفاده، تجربۀ کار کردن با محتوای سایت و دیدن نتایج در گوگل و از طرف دیگر بررسی تجربه های دیگر وبمسترها و سئوکارها در سرتاسر جهان است. در خیلی از مواقع وقتی شما مقاله ای راجع به سئو در اینترنت می خوانید که راجع به تاثیر الگوریتم جدید گوگل نوشته شده، حاصل تجربه شخصی و یا حتی گروهی است که فرد نویسنده مقاله از آن استفاده کرده است.

یک آموزش جذاب دیگه!  دامین آتوریتی چیست ؟

تشخیص محتوای اصلی توسط گوگل

حالا می خواهیم بدانیم که گوگل چطور می فهمد که نویسنده اصلی یک محتوا کیست؟ گوگل هر زمان که دو تا محتوا در وب پیدا کرد که با هم هیچ تفاوتی نداشتند، به هر کدام یک رتبه با عنوان اولویت اعتبار می دهد. این رتبه بندی در آخر باعث می شود که هر کدام از آن محتواها که اولویت بالاتری داشتند، به عنوان مالک اصلی شناخته شوند.

حالا خیلی هم اعتقاد دارند که یکی از فاکتورهایی که در اولویت اعتبار موثر است، اعتبار یا همان Authority کل سایت مورد نظر است. به طوری که اگر اعتبار یک سایت بسیار بالا باشد و حتی مقاله ای را کپی کند، گوگل ممکن است آن سایت را به عنوان مالک اصلی تشخیص دهد! البته این تمام ماجرا نیست. چرا که در این میان فاکتورهای دیگری هم برای این اعتبار سنجی وجود دارد. مثلاً:

۱) اطلاعات جانبی مرتبط با هر کپی از محتوا. به عنوان مثال:

  • نام نویسنده
  • منتشر کننده
  • موقعیت مکانی انتشار دهنده
  • زبان محتوا
  • منابع محتوا
  • حقوق انحصاری برای انتشار
  • حقوق جواز یا لایسنس
  • اطلاعات نقل قول ها و تعداد آنها
  • کلمات کلیدی
  • رتبه گوگل یا همان Page Rank
  • لایک ها یا میزان پسندیده شدن
  • و …
یک آموزش جذاب دیگه!  گوگل پیج رنک چیست ؟

۲) در گام دوم، پس از اینکه موارد بالا بررسی شد، حالا نوبت به سنجش طول مقاله می رسد. در این صورت معمولاً محتوا با طول بیشتر به عنوان نسخه اصلی در نظر گرفته می شود و به همین دلیل هم هست که نوشتن محتواهای بلند و طویل و جامع، یکی از اصول سئو است.

اگر کل اطلاعات جانبی و همچنین طول دو تا محتوا با هم یکسان بود، محتوای اصلی از روی میزان کل اطلاعات مرتبط با هر نسخه سنجیده می گردد.

جمع بندی

با این تفاسیر، می بینیم که گوگل سعی می کند با استفاده از الگوریتم خود که در بالا از بخشی از این مکانیزم رونمایی کردیم، محتوای اصلی را از محتواهای کپی شده تشخیص دهد و در بیشتر موارد این کار را هم بدون عیب و ایراد انجام می دهد. اما در مواقعی هم ممکن است اشتباهی یک نسخه کپی شده را در رتبۀ بالاترین از دیگر موارد در صفحات نتایج جستجوی خود نمایش دهد.

باید دانست کسانی که سعی در دور زدن گوگل با روش های خاصی را دارند تا گوگل محتوای کپی شدۀ آنها را انتخاب کند، شاید در ابتدا به نظر برسد که برد کردند. اما در بدترین شرایط در به روز رسانی های بعدی الگوریتم گوگل، نتایج اصلی برای آنها هویدا خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.