زمان بندی خودکار نوشته ها با Auto Post Scheduler

در وردپرس برای انجام هر گونه فعالیت که نیاز به کار زیاد داشته باشد، افزونه هایی هستند که کار ما را بسیار ساده می کنند. به عنوان مثال برای ارسال دسته ای از نوشته ها که از قبل تهیه شدند و الان قصد انتشار آنها را داریم، می توان با افزونه ای مثل Auto Post Scheduler انتشار آنها را زمان بندی کرد. این افزونه یکی از بهترین افزونه ها برای زمان بندی و همچنین انتشار مجدد نوشته های منتشر شده، با تغییر زمان ارسال آنهاست. در این نوشتار قصد توضیح این افزونه از مجموعه افزونه های وردپرس را داریم.

زمان بندی خودکار نوشته ها با Auto Post Scheduler

زمان بندی خودکار نوشته ها با Auto Post Scheduler

یکی از قابلیت های بسیار مفید وردپرس این است که ما می توانیم نوشته های ارسالی به سایت را برای انتشار زمان بندی کنیم. یعنی یکی از حالت های ذخیرۀ نوشته درون سایت به صورت زمان بندی شده است. بدین ترتیب زمانی که سر فرصت انتشار آن رسید، منتشر شده و برای بازدیدکنندکان در سایت قرار می گیرد.

حالا با فرض اینکه ما تعداد زیادی نوشته داریم که به حالت های “در انتظار بررسی” و “پیش نویس” هستند و آمادۀ انتشار، می توانید با افزونه Auto Post Scheduler انتشار آنها را زمان بندی کنیم. حالت انتشار تصادفی هم از دیگر قابلیت های این افزونه است.

از امکانات تقریباً خوب Auto Post Scheduler این است که حتی می توان نوشته های منتشر شدۀ قدیمی را هم بازنشر کرد. البته این کار در بیشتر موارد توصیه نمی شود. به این دلیل که یک نوشته قدیمی در سایت اعتبار خاص خودش را دارد و حتی موتورهای جستجو هم بر اساس تاریخ انتشار یک محتوا آنها را رتبه بندی می کنند. شاید با باز انتشار یک نوشته تاریخ آن به روز شود و جدید به نظر برسد، اما از آنجایی که محتوای درون آن هنوز تغییر نکرده است، نوعی دستکاری غیر حرفه ای محسوب می شود و موتورهای جستجو و حتی مخاطبان اصلی سایت از این موضوع مطلع می شوند. پس در استفاده از قابلیت باز انتشار نوشته های قدیمی سایت نهایت دقت را داشته باشید.

یک آموزش جذاب دیگه!  مدیریت جامع نوشته های زمان بندی شده با Editorial Calendar

کاربرد افزونۀ Auto Post Scheduler وردپرس بسیار ساده است. تنها کافی است از صفحه افزودن افزونه، آن را از مخزن وردپرس پیدا کرده و آن را نصب کنید. پس از نصب، یک صفحه در مجموعه صفحات تنظیمات وردپرس با نام Auto Post Scheduler افزوده می شود که تمامی کارهایی که باید انجام دهید از طریق این صفحه از پیشخوان وردپرس است.

صفحه تنظیمات افزونه Auto Post Scheduler

صفحه تنظیمات افزونه Auto Post Scheduler

در بالاترین قسمت این صفحه اول باید این افزونه را فعال کنید تا Auto Post Scheduler کار خود را شروع کند. اما الان وقت این کار نیست؛ چون اول بهتر است تنظیماتش را انجام دهید. تنظیمات بسیار ساده ای که بسته به نیاز خود قادرید تعیین کنید که چک کردن برای ارسال یک یا چند نوشته در فاصله زمانی خاص به چه صورت انجام شود. سپس روی Enable Auto Post Scheduler کلیک کنید تا افزونه کارش را شروع کند. هر زمان هم که خواستید می توانید به همین صفحه مراجعه کنید و آن را غیرفعال کنید.

از مهم ترین تنظیمات این صفحه گزینه اول یعنی Auto Post Schedule نام دارد که باید فاصله زمانی که قرار است بین دو بررسی وجود داشته باشد را تعیین کنید. مثلاً الان که عدد ۲۴ در عکس بالا نقش بسته است و از گزینه روبروی آن مقدار hours (ساعت) انتخاب شده است، به این معنی است که هر ۲۴ ساعت چک می کند که آیا نوشته ای با شرایطی که در ادامه تعیین کردید برای انتشار یا باز انتشار وجود دارد یا خیر.

گزینه Eligible Post Statuses تعیین می کند که کدام نوع وضعیت نوشته ها واجد شرایط برای بررسی و سپس انتشار هستند. Drafts و Pending و Published سه نوع وضعیتی هستند که با آنها آشنایی دارید.

یک آموزش جذاب دیگه!  کرون جاب در وردپرس

اگر Pick Random Eligible Post(s) را انتخاب کنید، انتشار نوشته های هر وضعیت به صورت تصادفی انجام می گیرد.

با فعال کردن Recycle Posts Mode نوشته های منتشر شده هم اگر نوشتۀ واجد شرایطی وجود نداشته باشد، باز انتشار می شوند. یعنی تاریخ و وضعیت آنها طوری می شود که انگاری همین امروز منتشر شدند. گزینه Minimum Recycle Age هم تعیین می کند که باز انتشار نوشته های از قبل منتشر شده از چه تاریخ به قبل انجام گیرد. مثلاً مقدار ۷ روز به صورت پیش فرص انتخاب شده است.

تعداد نوشته هایی که باید منتشر یا باز انتشار شوند، را در جعبۀ Number of Posts وارد کنید که عدد ۱ به این معنا است که هر بار که بررسی صورت می گیرد، و نوشته ای با ضوابط تعیین شده یافت شد، تنها یک نوشته منتشر یا باز انتشار گردد.

در گزینۀ Max Posts per Day می توان تعداد کل نوشته هایی که در روز اجازۀ انتشار دارند را وارد کنید. یک محدودیت برای انتشار کل نوشته هایی که در روز باید منتشر شوند در نظر می گیرد.

Max Log Messages تعداد کل گزارش های که می تواند درون پایگاه داده ذخیره شوند را مشخص می کند. و Debug Mode اگر فعال باشد اطلاعات اضافی برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان افزونه و وردپرس در بین گزارش های Auto Post Scheduler جمع آوری می شود. می توانید این مورد را غیرفعال کنید.

در هر صورت این توضیحات تقریباً کامل راجع به افزونۀ Auto Post Scheduler بود که در شرایط بسیاری می توان از آن استفاده کرد. مخصوصاً در مواقعی که کل نوشته داریم و می خواهیم به صورت زمان بندی شده منتشرشان کنیم. دقت کنید که خیلی اوقات موتورهای جستجو دوست دارند به روز رسانیِ محتوایی سایت در فواصل زمان بندی شدۀ منظم انجام گیرد که این خود یک تاثیر مثبت روی سئوی سایت دارد. با آموزش های دیگر سایت آموزش وردپرس همراه ما باشید.

2 دیدگاه برای “زمان بندی خودکار نوشته ها با Auto Post Scheduler”

  1. سعید گفت:

    سلام
    من این افزونه رو نصب کردم؛ اما برای استفاده از اون به راهنمایی بیشتری نیاز دارم.
    برای مثال، من در سایتم برگه ای دارم که ۵۰۰۰ کلمه دارد. قصد دارم هر روز، سر ساعتی خاص، بخشی از این مطالب منتشر شود. مثلا یک روز ۸۰۰ واژه، روز بعد ۵۰۰ واژه و… تا در نهایت مثلا طی ۳۰ روز هر ۵۰۰۰ واژه برای اعضای سایت نمایش داده شود.
    برای این کار (نمایش تدریجی مطالب) افزونه رو چه طور باید تنظیم کنم؟
    سپاس

    1. جمال گفت:

      با سلام؛
      برای نمایش تدریجی یک نوشته توی وردپرس نمیتوان از این افزونه استفاده کرد! این افزونه فقط نوشته‌ها را به صورت واحد به صورت خودکار زمان بندی می‌کند.
      ظاهراً هم افزونه ای برای نمایش تدریجی یک نوشته توی سایت وجود نداره. مگر اینکه هر مطلب رو توی چند تا نوشته منتشر کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.