مخزن وردپرس چیست

وردپرس قابلیت توسعه دارد. به این معنی که همۀ کسانی که به وردپرس علاقه مند هستند و می خواهند به نوعی از آن استفاده کنند، قادرند برای این سیستم مدیریت محتوا قالب و افزونه بنویسند. حتی می توانند کدهای هستۀ آن را تغییر دهند و چیزی از آن منشعب کنند که سامانۀ مد نظر خودشان را بسازد! تا این حد دست برنامه نویس ها باز است تا کاری که دلشان می خواهد را انجام دهند. اما همیشه برای به ثمر رساندن پروژه هایمان نیازی نیست، کدهای اصلی وردپرس را تغییر دهیم. بلکه کافی است یا داشته باشیم با برنامه نویسی افزونه یا قالب مد نظر خودمان را تولید کنیم. که البته نیاز به دانش و مهارت انجام این کار است.

مخزن وردپرس چیست

مخزن وردپرس چیست ؟

بر همین اساس توسعه دهندگان اصلی وردپرس محلی را برای به اشتراک گذاری این افزونه ها و پوسته ها در نظر گرفتند که هر کسی با استفاده از مرورگر اینترنتی خود می تواند در بین آنها جستجو انجام داده و هر کدام را که لازم دارد را بردارد. پس یک نفر یک افزونه را می نویسد، دیگران می توانند از آن استفاده کنند. همین موضوع برای پوسته ها یا همان قالب های وردپرس هم صدق می کند. پس ما به مخزن اصلیِ افزونه ها و پوسته های وردپرس مخزن وردپرس می گوییم. نشانی مخزن وردپرس هم wordpress.org می باشد.

یک آموزش جذاب دیگه!  تاریخ شمسی در وردپرس

اینکه افزونه چیست را قبلاً تعریف کردیم. شما با افزونه ها می توانید به امکانات سایت خود اضافه کنید. حالا اینکه این افزونه ها را از کجا می توانید به دست آورید، پاسخش کاملاً واضح است. با مراجعه به مخزن افزونه های وردپرس می توانید با یک جستجوی ساده از بین هزاران افزونه مورد یا مواردی را انتخاب کرده و روی وردپرس خود نصب کنید. صفحۀ مخزن افزونه های وردپرس به نشانی https://wordpress.org/plugins صفحۀ اصلی این مخزن است.

مخزن افزونه های وردپرس

چنین مخزنی هم برای پوسته های وردپرس وجود دارد. این مخزن به نشانی https://wordpress.org/themes امکان مشاهدۀ پیش نمایش و دریافت قالب ها را مهیا کرده است. شما هم به عنوان مصرف کننده و هم به عنوان توسعه دهنده می توانید از مخازن وردپرس استفاده نمایید.

مخزن قالب های وردپرس

دقت داشته باشید شما از طریق پیشخوان وردپرس هم می توانید به مخازن دسترسی داشته باشید. صفحۀ نصب پوسته یا افزونه مستقیم برای شما دسترسی به مخازن را فراهم می کند. با یک کلیک ساده قادرید پوسته یا افزونه ای که در نظر دارید را نصب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به آموزش های نصب افزونه و پوسته مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.