افزونه وردپرس چیست ؟

همانطور که گفته شده، وردپرس به عنوان یک CMS قابلیت توسعه پذیری دارد. دو تا از مباحث مهم وردپرس که ارتباط مستقیم با توسعۀ وردپرس دارد، افزونه ها و قالب های وردپرس هستند. با افزونه ها و قالب های وردپرس می توان سایت مان را طوری تغییر دهیم که دقیقاً همان چیزی شود که می خواهیم. قالب ها معمولاً ظاهر سایت ما را برای بازدید کنندگان درست می کنند. اما افزونه ها کارهایی را در پسِ نرم افزار سایت ما انجام می دهد که در نهایت باعث افزایش امکانات سایت می گردند.

افزونه وردپرس چیست

افزونه وردپرس چیست ؟

افزونه معادل فارسی عبارت Plugin یا پلاگین است. معنای تحت الفظی آن چیزی معادل یک بستۀ خارجی است که با اضافه کردن آن به هستۀ اصلی باعث بهبود ویژگی های هستۀ اصلی می گردد.

با فرض اینکه ما می خواهیم امکانی را روی سایت خود پیاده کنیم که در امکانات اصلیِ وردپرس نیست، باید دست به دامن افزونه های وردپرس شویم. مثلاً ساخت یک فهرست از ایمیل های بازدید کنندگان سایت و ارسال خبرنامه برای آنها جزء امکانات اصلی وردپرس نیست. اما با استفاده از افزونه یا افزونه هایی که روی وردپرس نصب می شوند، می توان چنین امکانی را به سایت مان اضافه کنیم. برای هر امکانی که شما فکرش را بکنید، از قبل افزونه نوشته شده که کافی است فقط در چند ثانیه جستجو کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  نصب و فعال سازی افزونه Jetpack وردپرس

افزونه های وردپرس توسط زبان برنامه نویسی PHP نوشته می شوند و هر کسی قادر به ساخت آنها هست. البته به شرطی که با مفاهیم زبان برنامه نویسی PHP و همچنین قلاب ها، توابع و کلاس های وردپرس مسلط باشد. از برنامه نویسی هراس دارید؟ نگران نباشید! وقتی حرف از افزونه های وردپرس به میان می آید، ما می توانیم از هزاران افزونۀ رایگانی که تا به حال نوشته شده است استفاده کنیم.

مخزن اصلی افزونه های وردپرس سایت wordpress.org است که در کنار امکان دریافت مستقیم افزونه های وردپرس، امکان مقایسه و بررسی مشخصات هر افزونه هم در آنجا فراهم شده است. با یک جستجوی ساده، البته در بخش Plugins این سایت، در عرض چند دقیقه می توانید افزونۀ مد نظر خود را پیدا کنید. دسته بندی هایی هم برای تمامی افزونه ها وجود دارد که می توانید از آن دسته بندی ها هم استفاده کنید.

برای نصب افزونه، کار خاصی نیاز نیست انجام دهید. با وارد شدن به پیشخوان وردپرس، سپس مراجعه به بخش “افزونه ها” > “افزودن” همان جستجویی که در مخزن افزونه های وردپرس می توانستید انجام دهید، در این صفحه انجام داده و با دیدن مشخصات هر افزونه، مورد مد نظرتان را انتخاب می کنید و روی “نصب” کلیک می کنید. خودِ وردپرس تمامی کارهای نصب و فعال سازی آن را برای شما انجام می دهد. حالا باید تنظیمات اولیۀ آن را انجام دهید و به طور کامل آن را روی سایت خود فعال کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه hello dolly چیست؟

تنظیمات هر افزونه بسته به نوع آن متفاوت است. برخی از افزونه ها نیازی به انجام کار خاصی ندارند. اما برخی از آنها باید حتماً به طور خاص تنظیم گردند. مثلاً باید اندکی از کدهای قالب خود را هم ویرایش کنید. که البته زیاد سخت نیست. ما در بخش افزونه های وردپرس سایت wptutorial.ir به شما نحوۀ کار کردن با هر افزونه از افزونه های وردپرس را به صورت تصویری و ویدیویی با زبان صریح آموزش می دهیم. البته این بعد از آموزش مباحث و امکانات اصلی وردپرس است که برای این کار باید به دسته بندی کار با وردپرس مراجعه نمایید.

۱۳۹۶/۰۷/۰۸

افزونه های وردپرس
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.