سئوی سایت چیست ؟

سایتی که ما ایجاد می کنیم، امید به آمدن افرادی به آن است. دوست داریم یک سایت پربازدید داشته باشیم که مثلاً بعد از مدتی از سایت بتوانیم کسب درآمد کنیم یا با محتوایی که روی آن منتشر می کنیم، شخصاً بیش از پیش معروف تر شویم. برای این منظور همین که سایت را ساختیم کارمان تمام نشده! بلکه تازه کار اصلی شروع شده است. باید روی مباحث زیادی کار کنیم و زمان بگذاریم تا سایت ما در بین سایت های دیگر بالا آمده و بازدید روزانه اش بیشتر از قبل شود.

سئوی سایت چیست

سئوی سایت چیست

یکی از مباحثی که مدیر سایت باید روی آن متمرکز گردد، بحث سئو (SEO) و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در این نوشته می خواهیم راجع به سئوی سایت صحبت کنیم. اما با همین توضیحات مختصر هم باید فهمیده باشید که سئو چیست. سئو به دانش افزایش بازدید سایت از طریق موتورهای جستجو گفته می شود. موتورهای جستجو مثل گوگل و یاهو منابع مهمی برای جذب بازدید کنندۀ مفید به حساب می آیند که با بالا بردن سطح دانش SEO خود، می توان این روال را بهبود بخشید.

روزانه افراد بسیاری از موتورهای جستجو و در راس آنها، گوگل، برای یافتن انواع مختلف محتوای مد نظر خود استفاده می کنند. یعنی مرورگر خود را باز می کنند و با وارد کردن عبارتی در جعبۀ جستجوی مرورگر، نتایجی را مشاهده می کنند که از بین آنها می توانند انتخاب کنند. در بین این نتایج هم اگر صفحاتی از سایت شما وجود داشته باشد، این یعنی شما در حال جذب بازدید از طریق موتورهای جستجو هستید.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش جامع ویدیویی Yoast SEO به زبان فارسی و رایگان

حالا اگر صفحات سایت شما در بین نتایج جستجوی موتورهای جستجو مثل گوگل وجود نداشته باشد، باید چه کار کرد؟ در خیلی از مواقع همین که شما سایت خودتان را راه اندازی کنید و تنظیمات آن را زیاد دست کاری نکنید که باعث ایجاد تنظیم غلط در بین آنها شود، و مدام محتوایی را به آن اضافه کنید، خود به خود صفحات سایت شما در بین صفحات نتایج موتورهای جستجو که عبارت هایی مرتبط با سایت شما دارند نمایان می شوند. ولی برای تسریع این روند، باید کارهای بیشتری را انجام دهید که برای آگاه شدن از این کارها، باید میزان مطالعۀ خود را بالا ببرید و راجع به دانش SEO اطلاعاتی را کسب نمایید. حالا با آن اطلاعات اگر سایت خود را بهبود دهید، به این کار سئو کردن سایت می گویند.

SEO یک مبحث تقریباً گسترده و پیچیده است که اگر خواسته باشید به یک متخصص تبدیل شوید، باید تمام زمان خودتان را روی فقط همین موضوع بگذارید و با مطالعه و آزمون و خطا زوایای پنهان سئو را کشف کنید و اولین نفری باشید که با دانستن آن به بهبود سایت و یا سایت های خود اقدام نمایید و با این کار پول زیادی را به جیب بزنید. البته این روند چندان ساده نیست. به همین دلیل هم هست که یک سئوکار خوب درآمد میلیونی خوبی را می تواند برای خود رقم بزند.

یک آموزش جذاب دیگه!  کاربرد فایل Robots.txt چیست ؟

در خیلی از مواقع هم اینکه شما بخواهید سئو را یاد بگیرید، باید دانش های جانبیِ را هم یاد داشته باشید. مثلاً با داشتن دانش برنامه نویسی که بتوانید با زبان های برنامه نویسی کار کنید، از افراد دیگری که کار سئو انجام می دهند ولی برنامه نویسی یاد ندارند، کلی جلو هستید. یا حتی گرافیک رایانه ای، که با داشتن دانش آن حتماً می توانید درک بهترین از بهینه کردن گرافیک های صفحات وب نسبت به دیگران داشته باشید.

فراموش نکنید که بحث سئو را تا حد زیادی هر وبمستر یا مدیر سایتی باید یاد داشته باشد و نیازی نیست برای حرفه ای شدن، کل زمان خود را روی SEO بگذارید. می توانید از مقالات آموزشی دیگران استفاده کنید، ویدیوهای آموزشی ببینید و تجارب دیگران را رصد کنید. مدیر سایت موفق مدیری است که بتواند از اصول سئو برای سایت خود تبعیت کند و بازدید بیشتری از گوگل و دیگر موتورهای جستجو کسب نماید که سبب حاصلخیر تر شدن سایت خواهد شد.

ما در دسته بندی سئو و بازاریابی اینترنتی در سایت WPTutorial.ir نکاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت که کمتر در سایت های دیگر خواهید دید. پس ما را دنبال نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.