عیب یابی مشکل ارسال ایمیل وردپرس با Email Log
بسیار بعید است که یک مدیر سایت با مشکلاتی روی سایت خود روبرو نشود. رخدادهایی به صورت عیب های کوچک و بزرگ همیشه وجود دارند و حتی سایت های حرفه ای هم با این مشکل مواجه اند. برای اینکه بتوانیم مشکلی را حل کنیم، ابتدا باید قادر باشیم تا عیب را پیدا کنیم که به این کار عیب یابی گفته می شود. برای عیب یابی هم باید از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. در مواقعی که سایت وردپرسی شما با مشکل عدم ارسال ایمیل، یا مشکلاتی مرتبط با ایمیل مواجه شده است، یکی از ابزارهایی که می تواند به کمک ما آمده تا عیب را پیدا کنیم و سپس درصدد حل مشکل برآییم، افزونه Email Log است. این افزونه یک گزارش کامل از تمامی ارسال های ایمیل را درون یک جدول جداگانه در پایگاه داده وردپرس جمع آوری میکند و از طریق پیشخوان به سادگی قابلیت پیگیری دارد. در ادامه بیشتر با Email Log آشنا خواهید شد.
برای آموزش یک افزونه، بهترین کار این است که شما را تشویق به نصب کردن آن روی سایت توسعه خود کنید. سپس آن را فعال کنید و در نگاه اول ببینید که چه تغییراتی در پیشخوان سایت شما ایجاد شده است. تغییراتی که این افزونه در پیشخوان ایجاد می کند، افزودن یک گروه صفحات با عنوان Email Log است که دارای سه صفحه می باشد.
صفحه اول که اصلی ترین صفحه این افزونه است، تمامی گزارش های مربوط به ارسال های ایمیل را فهرست می کند و اگر تازه افزونه را نصب کرده باشید، حتماً با ورود به این صفحه، چیزی وجود نخواهد داشت که به شما نشان داده گردد و عبارت Your email log is empty نشان داده خواهد شد.
صفحه دوم، صفحه Settings یا تنظیمات است که تنظیمات افزونه را در خود جای داده است. همین جا با عکس زیر تک تک گزینه های این صفحه را به شما می آموزم.
- Allowed user Roles : از طریق این گزینه ها می توانید تعیین کنید که چه نقش هایی قادر باشند به گزارش های ایمیل دسترسی داشته باشند. گزینه Administrator که از قبل انتخاب است و امکان غیر فعال کردن آن وجود ندارد.
- Remove Data on uninstall : اگر این گزینه انتخاب شده باشد و افزونه را حذف کنید، تمامی اطلاعات و جدولی که در پایگاه داده به اسم افزونه Email Log وجود دارد، برای همیشه حذف خواهد شد. در مواقعی که قصد حذف افزونه را دارید، حتماً این گزینه را انتخاب نمایید. چرا که حتماً اطلاعات آن باقی مانده و باعث پر شدن فضای میزبانی سایت شما خواهد شد.
و صفحه آخر هم با عنوان Add-on مربوط به افزونه هایی است که برای افزایش قابلیت های Email Log می توان آن ها را خریداری کرده و روی سایت خود نصب نمایید. مثلاً افزونه Resend Email به شما امکان ارسال مجدد ایمیل ها را از همان صفحه Error Log را می دهد.
اما مجدد به صفحۀ View Logs می رویم و برای اینک گزارشی برای نمایش وجود داشته باشد، از صفحه کاربران > شناسنامه من، ایمیل ام را عوض می کنم و روی دکمه ذخیره کلیک می کنم. از آنجایی که وردپرس یک ایمیل تاییدیه به نشانی جدید ارسال می کند و سپس نشانی ایمیل را تغییر می دهد، یک ایمیل به نشانی جدید ارسال خواهد شد و من در صفحه گزارش های ایمیل میتوانم آن را ببینم.
در ستون اول یعنی Sent at زمان و تاریخ ارسال نقش بسته است. در ستون To نشانی دریافت کنندۀ ایمیل و در ستون Subject عنوان ایمیل وجود دارد. حالا برای دیدن متن ایمیل هم می توانید روی View Content در زیر زمان ارسال ایمیل کلیک کنید. برای حذف کردن آن گزارش هم روی Delete کلیک نمایید.
به همین ترتیب شما قادرید گزارش ارسال تمامی ایمیل های ارسال شده از وردپرس را داشته باشید و آنها را بررسی نمایید. اگر هم در ارسال ایمیل در سایت شما مشکلی وجود داشته باشد، ارسال ایمیل در اینجا با مشکل نشان داده خواهد شد. اگر ایمیلی به درستی ارسال نشود، باید آن را عیب یابی کنید و مشکل را رفع نمایید. در بیشتر موارد اگر مشکلی در ارسال ایمیل باشد، باید به تنظیمات و وردپرس و تداخل افزونه ها مراجعه کنید. در آخر باید از پشتیبان هاست درخواست بررسی نمایید که چرا ایمیل ها توسط تابع PHP ارسال نمی شوند. به این نکته هم دقت کنید بد نیست که در بیشتر کنترل پنل ها مثل cPanel امکان دیدن تمامی موارد ایمیل ارسال و دریافت شده وجود دارد. می توانید از آن ابزار هم استفاده کنید و عیب یابی را بهتر انجام دهید.
افزونه های وردپرس
بدون دیدگاه
افزونه رفع ایراد وردپرس، افزونه عیب یابی وردپرس، رفع مشکلات وردپرس