ریست کن، درست بشه!

ریست کردن یا همان Reset کردن در دستگاه های دیجیتالی به معنای برگرداندن تنظیمات آن به حالت اولیه است. چه در زمینه سخت افزار و چه نرم افزار ریست کردن معنا پیدا می کند و در مواقعی که مشکلی برای نرم افزار ما یا دستگاه مان رخ دهد که با هیچ روش دیگری بهبود نیابد، نیاز به ریست کردن یپدا می کنیم. اما باید بدانیم که همیشه ریست کردن راه حل مشکل ما نیست! با ریست کردن بدون اینکه دلیل مشکل را بدانیم، همه چیز را به حالت اول بر می گردانیم. چه بسا اگر مشکل اصلی را پیدا کنیم و بدون ریست کردن همه چیز راست و ریست شود، حداقل یک درس بزرگ گرفتیم که دیگر از بروز چنان مشکلی جلوگیری کنیم.

ریست کن، درست بشه!

ریست کن، درست بشه!

در بحث طراحی سایت و کار با سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس هم بحث ریست کردن وجود دارد. از ریست کردن هاست و ریست کردن تنظیمات وردپرس و دیگر موارد گرفته تا حتی ریست کردن تنظیمات رایانۀ شخصی که کاربران در پاره از موارد این راه حل ها را برای رفع مشکل خود انتخاب می کنند.

هاستی که قرار است وردپرس روی آن نصب شود، در خیلی از مواقع ممکن است افراد تازه کار هنگام کار کردن با آن با مشکل مواجه شوند. حتی خیلی از عزیزان که قصد نصب وردپرس را دارند و با یک اشتباه کوچک انسانی قادر به انجام این کار نیستند، درخواست ریست هاست را به شرکت هاستینگ خود می دهند! در حالی که باید این سوال از آنها پرسیده شود که با فرض اینکه حتی با ریست کردن هاست هم مشکل شما حل شود. آیا در آینده شما روی سایت خود صدها پست منتشر کردید هم می توانید هاست خود را ریست کنید و از کارهایی که تا به الان انجام دادید صرف نظر کنید؟ مطمئناً پاسخ شما خیر خواهد بود.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه های ایرادیابی وردپرس

پس باید چه کار کرد؟ برخی از دوستان که چون اولین بارشان است که هاست خریداری می کنند، مثلاً برخی از فایل های حساس روی فضای میزبانی شان را حذف می کنند که با این کار حتی دیگر امکانات سایت مثل ایمیل ها یا فیلترها و یا حتی پایگاه های دادۀ سایت شان هم به درستی کار نخواهد کرد! پس همین جا باید خدمت این دست از دوستان عرض کنم که شما به هیچ عنوان حق حذف کردن فایل ها و پوشه های ناشناس را ندارید. در بیشتر اوقات شما فقط باید روی پوشۀ public_html کار کنید.

حالا در صورتی که کاربر با چنین مشکلی مواجه شد، چارۀ راه تنها و تنها ریست کردن هاست است. از آنجایی که خود فرد هم نمی تواند چنین ریستی را انجام دهد، باید درخواست پشتیبانی به آنجایی که هاست را از آنجا خریداری کرده است بدهد.

اما در شرایطی که سایت شما با مشکل کوچکی مواجه شده، نیازی به ریست کردن کل هاست ندارید. حتی اگر هیچ اطلاعات حساسی هم روی هاست خود ندارید. این را باید بدانید که ریست کردن هاست برای شرکت های هاستینگ محدودیت دارد و شاید در برخی از مواقع درخواست شما را عملی نکنند.

حتی خود شما هم با پاک کردن پوشه ها و پرونده های موجود در مسیر public_html با استفاده از File Manger که در کنترل پنل هاست شما وجود دارد، همچنین با حذف تمامی پایگاه های دادۀ خود، قادرید همۀ کارها را از صفر شروع کنید و اصطلاحاً خودتان دستی هاست خود را ریست کنید و برای این منظور درخواست پشتیبانی ندهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  چطور اطلاعات مربوط به Web Server و PHP و MySQL هاست وردپرس را ببینیم؟

پس در این مقاله یاد گرفتیم که همیشه ریست کردن دستگاه یا نرم افزار راه کار اولیه نیست. ما باید ایراد کارمان را پیدا کنیم. فراموش نکنید که با یافتن هر ایراد، یک مرحله به دانش ما افزوده شده و پیشرفت های بیشتری در آینده به دست خواهیم آورد. به امید موفقیت های بیشتر برای شما همراهان سایت آموزش وردپرس WPTutorial.ir که مشتاق یادگیری هستید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.