افزونه دریافت اطلاعات از کاربر

در مواقعی که ما نیاز به جمع آوری اطلاعات کاربران سایت داشته باشیم، همیشه این افزونه‌ها هستند که جزء راحت‌ترین راه‌حل‌های پیش روی ما تلقی می‌شوند. البته گاهی این دریافت اطلاعات به صورت نامحسوس است؛ یعنی خود وردپرس این اطلاعات را از سیستم و مرورگر بازدید کننده دریافت می‌کند و بعداً آنها را به ما نمایش می‌دهد که معمولاً این کار را افزونه‌های آمارگیر می‌توانند برای ما انجام دهند. اما موضوع ما در این مقاله معرفی افزونه‌های دریافت اطلاعات کاربران به روش خوداظهاری است. یعنی خود کاربر اطلاعاتش مثل ایمیل یا شماره تلفنش را وارد می‌کند و برای ما ارسال می‌کند. گاهی اوقات هم لازم داریم تا مجموعه‌ای از اطلاعات کاربر را دریافت کنیم که این کار هم خیلی راحت با استفاده از افزونه‌ها امکان پذیر است. پس با من همراه باشید.

افزونه دریافت اطلاعات از کاربر

ما افزونه هایی که به جهت دریافت اطلاعات از کاربران وجود دارند را به گروه‌های زیر طبقه‌بندی می‌کنیم:

افزونه فرم تماس

اولین قسم از افزونه‌های دریافت اطلاعات از کاربر، افزونه‌های فرم تماس هستند. همانطور که از اسم آنها پیداست، ما با یک فرم که گزینه‌های آن از قبل مشخص شده است، از کاربران سایت درخواست می‌کنیم که آن را پر کنند و برای ما ارسال کنند. این اطلاعات می‌تواند روی پایگاه دادهٔ سایت ذخیره شوند که بعداً از آنها خروجی بگیریم؛ یا به صورت یک ایمیل برای ما ارسال می‌شوند. البته روش‌های دیگری برای دریافت این اطلاعات وجود دارد.

از مهم‌ترین افزونه‌های فرم تماس Contact Form 7 است که خیلی هم معروف است و از تعداد نصب‌های فعال این افزونه می‌توان به محبوبیت آن پی برد. البته این تنها افزونهٔ ساخت فرم تماس نیست. برای اینکه بدانید چطور باید با آن کار کرد، پیشنهاد می‌کنم ابتدا مقالهٔ افزونه فرم تماس ۷ وردپرس چطور کار می‌کند را مطالعه کنید. بعدش که متوجه طریقهٔ کار کردن آن شدید، به آموزش کامل آن مراجعه کنید. حتی ویدیوهای آموزشی آن را هم می‌توانید از روی سایت رایگان دانلود کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزودن عکس پروفایل به ایمیل هایی به غیر از Gmail

به طور کلی فرم‌ها جعبه‌هایی درون صفحات اینترنتی هستند که از گزینه‌های مختلفی برای دریافت اطلاعات تشکیل شده‌اند. شما به عنوان کاربر اینترنت حتماً با این فرم‌ها مواجه شدید. فرم ثبت نام یک سایت از این دست است. اما افزونه‌های وردپرس که به ما امکان ساخت فرم را می‌دهد، هیچ محدودیتی از بابت فیلدهای فرم ندارند. یعنی مثلاً شما می‌توانید یک گزینه برای دریافت فایل داخل فرم خود قرار دهید. مثلا برای ساخت یک فرم به جهت دریافت رزومه.

افزونه دریافت نشانی ایمیل یا شماره تماس

این قبیل افزونه‌ها بیشتر به درد بازاریابی می‌خورند. شما بعد از اینکه متوجه شدید بازدید کننده از محتوای سایت شما خوشش آمده است، از وی درخواست می‌کنید که شماره تلفن یا ایمیلش را درون یک فرم وارد کنید و برای شما ارسال کند. از این دست افزونه‌ها هم بسیار زیاد است و در دسته‌بندی های مختلفی جای می‌گیرند.

مثلاً یک دسته مربوط به دریافت اطلاعات تماس کاربر قبل از دانلود فایل است. این روش دریافت اطلاعات بیشتر به درد سایت‌های دانلود می‌خورد، یا سایت‌هایی که بازدید کننده بیشتر برای دانلود فایل به آنجا مراجعه می‌کنند.

افزونه صفحه ساز

از دیگر گروه افزونه‌هایی که می‌توان از آنها برای دریافت اطلاعات کاربر استفاده کرد، افزونه‌های صفحه ساز هستند. شاید نیاز به توضیح نباشد که این افزونه‌ها برای ساخت صفحات حرفه‌ای و پر از عنصر و زرق و برق استفاده می‌شوند. در خیلی از مواقع خود همین صفحه سازها هم دارای ابزاری برای دریافت اطلاعات از کاربران هستند. اما در صورتی که چنین امکان فراهم نبود، می‌توان از یک افزونهٔ فرم تماس در کنار آن هم استفاده کرد. یعنی از عنصر فرم تماس در صفحه ساز استفاده کنیم. این کار خیلی ساده است.

یک آموزش جذاب دیگه!  ارسال اطلاعیه از وضعیت نوشته های سایت با Post Status Notifier Lite

جمع بندی

با این توضیحات، باید متوجه شده باشید که برای دریافت اطلاعات کاربران روش‌های مختلفی از راه گذر از افزونه‌های وردپرس وجود دارد. که می‌توانید بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. البته به غیر از این افزونه‌ها، ممکن است برای اهداف خاص‌تر افزونه‌های دیگری هم وجود داشته باشد. کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کاری خودتان را در صفحهٔ اصلی مخزن افزونه‌های وردپرس جستجو کنید و از بین نتایج بررسی کنید. و نکتهٔ آخر اینکه ما آموزش‌های خوبی را راجع به تمامی افزونه‌های معرفی شده در این مقاله در سایت منتشر کردیم که در صورت نیاز به راهنمایی و آموزش بیشتر می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.