هاست لینوکس یا ویندوز

اینکه این سوال برای وبمسترهای تازه کار پیش بیاید که هاست لینوکس یا ویندوز اینها چه اختلافی با هم دارند کاملاً طبیعی است. یا سوالاتی از این دست که از بین این دو نوع هاست کدام یک را باید انتخاب کنند؟ نوع سیستم عامل هاست باید با نوع سیستم عامل رایانۀ شخصی یکی باشد؟ در این مقاله اطلاعات خوبی به شما راجع به انتخاب نوع سیستم عامل هاست داده خواهد شد. پس برای افزایش اطلاعات پایه ایِ خود تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

هاست لینوکس یا ویندوز

هاست لینوکس یا ویندوز

کاری که شما باید انجام دهید، این است که مناسب ترین نوع هاست از نطر لینوکسی بودن یا ویندوزی بودن، بسته به نیازتان را انتخاب کنید. پس به طور کلی نمی توان یکی دیگر را بر دیگری برتری داد. ولی در حال حاضر کاربرد سرورها و هاست های لینوکسی به مراتب بیشتر از ویندوز است.

اشتباه دیگری که کاربران تازه کار می کنند این است که فکر می کنند باید هاستی را بگیرند که سیستم عامل آن مطابق با سیستم عامل رایانۀ شخصی آنها است! به هیچ عنوان این گونه نیست. شما روی رایانۀ شخصی ویندوزی می توانید با یک هاست لینوکس کار کنید. همچنین با یک رایانۀ لینوکسی می توانید با یک هاست ویندوزی کار کنید. باید بدانید که ما برای مدیریت سایت از پروتکل هایی استفاده می کنید که در بین سیستم عامل های مختلف مشترک هستند.

یک آموزش جذاب دیگه!  ساختن سایت اینترنتی

تنها عاملی که می تواند تعیین کنندۀ این موضوع باشد که شما باید هاست ویندوز بگیرید یا لینوکس احتیاجات کار به منظور راه اندازی سایت تان است. باید ببینید که سایت شما به چه چیزهایی نیاز دارد، مطابق با آن نوع فضای میزبانی را هم تعیین کنید.

به عنوان مثال سایت هایی که با زبان برنامه نویسی ASP نوشته می شوند، نیازمند هاست ویندوز هستند و روی هاست لینوکس کار نمی کنند. از طرف دیگر سایت هایی که با زبان PHP نوشته می شوند، نیاز به هاست لینوکس دارند. هر چند که روی هاست های ویندوزی که موتور PHP روی آنها تنظیم شده است هم اجرا می شوند. اما باید دانست که این کار مقرون به صرفه نیست. چون هم هزینه های شما را بالا خواهد برد. هم اینکه کیفیت لازم را ندارد. به این دلیل که PHP به طور بومی روی سیستم عامل لینوکس اجرا می شود. در صورتی که روی ویندوز باید شرایط را برایش ایده آل ساخت. البته همین موضوع باعث می شود که خیلی از امکانات PHP روی سیستم عامل ویندوز کار نکند.

باید به این نکته هم دقت داشته باشید که هاست لینوکس در کنار مزیت هایی که دارد، ارزان تر از هاست ویندوز هم هست. همین عامل به کاهش هزینه های سایت داریِ شما هم کمک می کند. دلیل آن هم رایگان بودن سیستم عامل لینوکس و همچنین بسته های نرم افزاری مثل وب سرور و PHP روی این سیستم عامل هاست. پس هزینۀ تمام شده برای کاربر نهایی به شدت کاهش می یابد.

یک آموزش جذاب دیگه!  انواع مختلف هاست برای وردپرس

برای وردپرس هاست لینوکس یا ویندوز بهتر است؟

اگر تمرکز شما این است که با وردپرس کار کنید، حتماً و حتماً هاست لینوکس خریداری کنید. هر چند که امکان نصب وردپرس روی هاست ویندوز هم هست. اما هم کار کمی سختر است. هم اینکه برخی از امکانات سایت شما، مثل پیوندهای یکتا، کار نخواهند! که کافی است بدانید همین یک دلیل کافی است که اصلاً از هاست ویندوز برای وردپرس استفاده کنید.

برای دیگر سامانه های مدیریت محتوا که با زبان PHP توسعه داده شدند هم همین امر صدق می کند. به عنوان مثال جوملا و دروپال هم نیاز به هاست لینوکس دارند. البته اگر قصد تولید نرم افزار مدیریت سایت از صفر توسط خودتان را دارید، حتماً باید از احتیاجات اولیۀ کار آگاه باشید و بدانید که این احتیاجات روی کدام سیستم عامل ارزان تر و بهینه است. البته نوشتن سایت از صفر کار هر کسی نیست و بسیار زمان بر و هزینه بردار است.

به عنوان فردی که می خواهید بدانید برای استفاده از وردپرس نیاز به چه نوع هاستی دارید، باید خدمت شما عرض کنیم که هاست لینوکس نیاز شما را برطرف می کند و بدون نگرانی می توانید یک هاست لینوکس سفارش داده و فوراً وردپرس را روی آن نصب کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.