نصب و فعال سازی افزونه Jetpack وردپرس

در مقالۀ آموزشی قبلی به طور کامل توضیحاتی را راجع به Jetpack by WordPress.com خدمت شما ارائه دادیم، که پیش نیاز خواندن این مرحله از کار است. اگر قصد به نصب این بستۀ افزونه های وردپرس گرفتید، باید طبق آموزشی که در ادامه ارائه شده است اقدام کنید. چرا که نصب کردن Jetpack به مانند دیگر افزونه های وردپرس است. اما فعال کردن آن نیاز به ساختن حساب در سایت wordpress.com است.

پس برای نصب Jetpack روی وردپرس کافی است که از طریق پیشخوان وردپرس به صفحۀ افزونه ها > افزودن وارد شوید. عبارت jetpack را جستجو کنید و روی “نصب” کلیک کرده و صبر کنید تا نصب Jetpack by WordPress.com انجام گیرد.

صفحه نصب افزونه jetpack وردپرس

پس از نصب شدن روی دکمۀ “فعال” کلیک کنید تا افزونه روی سایت شما فعال گردد. پس از فعال کردن وارد صفحه ای با عنوان Connect Jetpack to WordPress.com خواهید شد که از آنجا باید به حساب خود در سایت wordpress.com متصل شوید. این سایت که یک سرویس وبلاگ دهی است، فیلتر شده است. به همین دلیل باید از روش هایی برای دور زدن فیلتر استفاده کنید تا قادر باشید وارد سایت wordpress.com شوید. برای فعال کردن نرم افزار این کار ضروری است.

صفحه اتصال به حساب خود در wordpress.com

این صفحه دقیقاً پس از فعال کردن افزونه Jetpack نمایش داده می شود. می توانید این صفحه را ببندید و بعداً باقیِ مراحل را طی کنید. برای این کار زمانی که وارد صفحۀ افزونه های نصب شده از پیشخوان می شوید، در بالای صفحه مشخصات افزونه به همراه پیوند “به WordPress.com متصل شوید” نشان داده می شود.

یک آموزش جذاب دیگه!  Jetpack by WordPress.com چیست ؟

بالای صفحه افزونه های نصب شده

در هر صورت باید روی “به WordPress.com متصل شوید” کلیک کنید. تا به صفحه ای از سایت wordpress.com هدایت گردید. در این صفحه باید یک حساب کاربری بسازید که کافی است نام کاربری و رمز عبوری دلخواه را تعیین کنید. اگر هم از قبل در سایت wordpress.com حساب دارید، کافی است روی پیوند Already have an account? Sign in از پایین صفحه کلیک کنید. سپس مشخصات ورود خود را وارد کنید. در آن صفحه حتی می توانید با حساب گوگل خودتان هم وارد گردید.

ساخت حساب کاربری در wordpress.com

در نهایت پس از ورود به حساب روی Approve کلیک کنید.

تایید اتصال Jetpack به wordpress.com

صفحه بعدی به شما طرح های پولی را نشان می دهد که شما را قادر می کند تا از افزونه های پیشرفتۀ این بسته استفاده کنید. اما نیازی به خرید نیست. کافی است روی Skip از پایین صفحه کلیک کنید.

طرح های پولی Jetpack

حالا افزونه به طور کامل قابل استفاده است. یک دسته از امکانات اولیه روی سایت شما فعال می شود. به عنوان مثال تنظیمات اشتراک گذاری را می توانید در پیشخوان خود ببینید. اما برای فعال کردن تمامی امکاناتی که درون بسته است، در صفحۀ بعدی باید روی “فعال سازی ویژگی های پیشنهادی” کلیک کنید.

فعال سازی ویژگی های پیشنهادی Jetpack

در نوار ناوبری وردپرس موردی با عنوان جت پک اضافه خواهد شد. که از آنجا تنظیمات بسته و همچنین دیگر بخش های جت پک را می توانید پی بگیرید. در مقالات بعدی راجع به نحوۀ کار کردن با آنها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد. اما تا اینجا الان شما باید Jetpack by WordPress.com را نصب و فعال کرده باشید و آماده باشید تا از امکاناتی که برای شما فراهم شده است استفاده کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  طرز کار جت پک

8 دیدگاه برای “نصب و فعال سازی افزونه Jetpack وردپرس”

  1. رضایی گفت:

    سلام
    میشه لطف کنید بگید چطور میتونم در wordpress.com حساب بسازم
    اصلا گزینه ای برای ساخت اکانت نداره
    فقط میگه سایت بساز که من خودم سایت دارم

    1. جمال گفت:

      سلام؛ همون گزینه ساخت سایت به معنای ساخت یک حساب کاربری است که بعد از اون می تونید وبلاگ ها یا سایت های دیگه ای با استفاده از همون حساب ایجاد کنید.

  2. احسان گفت:

    سلام
    برای تنظیم cdn در جت پک باید چکار کرد؟

    1. جمال گفت:

      با سلام؛ وارد صفحه تنظیمات جت پک بشید. Jetpack → Settings
      بعد از قسمت Speed up your site هر دو تا گزینه رو فعال کنید.

  3. علیرضا گفت:

    سلام
    با توجه به فیلتر بودن wordpress من چطوری روی سرور لینوکس فیلتر شکن استفاده کنم راه دیگه ای برای نصبش نداره ؟؟؟؟

    1. جمال گفت:

      سلام. روی سرور که نیازی به فیلترشکن نیست! اگر هاست شما خارج از ایران باشه، مشکلی نباید داشته باشه. چرا که برای سایت شما مشکل تحریم یا فیلتر وجود نداره. چون خودش خارج از ایرانه. اما اگه هاست ایران باشه، ممکنه که مشکل داشته باشید.

  4. عارف گفت:

    WordPress گزارش می‌دهد که پشتیبانی از SSL وجود ندارد

    این اروریه که افزونه بهم میده و نصب نمیشه جت پک. درصورتی که ssl از سمت دیتاسنتر فعاله و حتی پلاگینش هم ریختم روی سایتم.

    1. جمال گفت:

      قفل سبز رنگ کنار نوار نشانی مرورگر وقتی از صفحات سایت تون بازدید می کنید وجود داره؟ اگر نداره یعنی SSL ندارید یا ناقص هست. علاوه بر اون توسط سرویس های بررسی SSL که چند تا از اونها رو توی سایت معرفی کردیم، سایت تون رو بررسی کنید و ببینید که آیا به درستی SSL نصب شده یا خیر که مطمئن بشید.
      اگر همه چیز درست بود، احتمالاً ارتباط امن بین سایت شما و سرورهای Jetpack وجود نداره. مثلا هاست شما ایرانه و این مشکل به وجود اومده که باید بررسی بیشتر بشه و مشکل رفع بشه.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.