ساختن سایت اینترنتی

به عنوان یک فرد، شاید از خودتان پرسیده اید که آیا من هم می توانم یک سایت اینترنتی داشته باشم؟ در این مقاله می خواهیم پاسخ این سوال را به طور کامل و واضح خدمت شما عرض کنیم. به عنوان پاسخ کوتاه باید گفت؛ بله، شما هم می توانید یک سایت اینترنتی داشته باشید. نه تنها شما، بلکه در حال حاضر همه قادرند برای خود یا کسب و کارشان سایت راه اندازی کنند. امروزه این کار نه تنها سخت و گران نیست، بلکه در عرض تنها چند روز وقت گذاشتن توسط هر کس دیگری شدنی است. چون همۀ ملزومات کار از قبل برای همه فراهم شده. فقط کافی است چند تا اجزاء را کنار یکدیگر قرار دهند تا ساختن سایت اینترنتی را تجربه نمایند.

ساختن سایت اینترنتی

ساختن سایت اینترنتی

یک سایت اینترنتی شامل مجموعه ای از صفحات است که به صورت ساختار بندی شده با هم در ارتباط هستند. شاید بتوان آن را یک کاتالوگ دیجیتالی هم نامید. همانطور که صفحات یک کاتالوگ باید در ارتباط با همدیگر باشند، صفحات سایت هم همین طور هستند. برای ساختن یک سایت اینترنتی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. روش هایی که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.

بهترین روش ساختن سایت اینترنتی

اما یکی از بهترین آن روش ها استفاده از نرم افزارهای آماده و رایگانی است که هدف آنها از ساخته شدن همین ساده کردن مراحل راه اندازی و مدیریت سایت است. شاید باور نکنید که با این نرم افزارهای آماده چقدر ساختن سایت اینترنتی ساده و راحت است. البته به شرطی که اندکی اطلاعات اولیه راجع به اینترنت و سایت های اینترنتی داشته باشید. این دانش اولیه هم چیزی نیست که شما را نگران کند، یا خواسته باشد در وسط راه شما را نا امید کند. به عنوان مثال همین سایتی که شما در حال خواندن یکی از مقالات آن هستید، منبعی کامل از چنین آموزش هایی است.

یک آموزش جذاب دیگه!  معروف ترین نرم افزار طراحی سایت

یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا، وردپرس نام دارد. وردپرس یک اسکریپ رایگان و کاملاً حرفه ای و ساده برای راه اندازی هر نوع سایت اینترنتی است. شاید باور نکنید که خیلی از سایت های بزرگ فارسی زبان و حتی جهانی با وردپرس ساخته شدند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله سایت هایی که با وردپرس راه اندازی شدند را مطالعه نمایید.

وردپرس چه کار می کند؟

وردپرس را ما باید روی هاست نصب کنید. نصب کردن وردپرس بسیار ساده است. پس از آن سایت شما ساخته خواهد شد. حالا باید وارد پیشخوان وردپرس شده و مدیریت سایت خود را به دست بگیرید. از جمله موارد مدیریتی انجام تنظیمات سایت است که از بخشی با همین نام از پیشخوان قابل انجام است. تمامی این کارهایی که گفته شد در یک محیط کاملاً گرافیکی درون مرورگر شما انجام می گیرد. شما اصلا نیازی نیست که بدانید در پس پردۀ وردپرس چه کارهایی انجام می شود. بلکه کافی است فقط با ابزارهای گرافیکی آن کار کنید. اما برای اینکه بیشتر بدانید وردپرس چگونه کار می کند بهتر است که به آموزش های قبلی سایت مراجعه نمایید.

البته وردپرس تنها یکی از پیشنهادهایی است که می توان برای راه اندازی سادۀ یک سایت داد. اسکریپت ها و نرم افزارهای بسیار زیاد دیگری هستند که می توانند این کار را برای ما انجام دهند. شاید برخی از آنها پولی باشند که حتماً از مزیت های آنها پشتیبانی است که توسط فروشندۀ آنها دارد. ولی در خیلی از مواقع همین اسکریپت های رایگان بسیار بهتر عمل می کنند. سایت wptutorial.ir هم به عنوان مرجع آموزش وردپرس به شما کمک خواهد کرد که بتوانید با این نرم افزار تحت وب سایت خود را گام به گام بسازید و مدیریت کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  سایت بهتره یا وبلاگ ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.