اصول انتخاب دامنه مناسب برای سایت

همانطور که می دانید و در مقالات قبلی هم گفته شد، از پیش نیازهای اصلی برای راه اندازی هر نوع سایتی دامنه اینترنتی است که همان نشانی سایت شماست. در زمان ثبت و تهیۀ دامنۀ اینترنتی باید به نکاتی توجه داشته باشید که در این پست به این اصول اشاره خواهیم کرد. به دلیل اینکه ثبت دامنۀ اینترنتی قابلیت استرداد ندارد و هزینه ای که شما پرداخت می کنید غیر قابل برگشت است، قبل از ثبت دامنه حتماً زمان کافی را برای در نظر گرفتن این اصول بگذارید.

اصول انتخاب دامنه مناسب برای سایت

اصول انتخاب دامنه مناسب برای سایت

منحصر به فرد و به یاد ماندنی

از مهم ترین ویژگی هایی که در ثبت یک دامنه باید در نظر داشته باشید این است که آن دامنه باید تا حد امکان منحصر به فرد باشد. که همین منحصر به فرد بودن باعث می شود دامنۀ شما به یادماندنی باشد. برای اینکه دامنۀ شما به یاد ماندنی شود باید به طور دامنۀ خود هم دقت داشته باشید. تا جایی که می توانید دامنۀ کوتاه تر انتخاب کنید. البته دامنه های خیلی کوتاه و منحصر به فرد معمولاً از قبل ثبت شدند و شما نمی توانید مجدد آنها را برای خود ثبت کنید. اما با کمی خلاقیت می توانید دامنه هایی را بیابید که آزاد هستند و می توانند دامنه های خلاقی برای کسب و کار شما باشند.

یک آموزش جذاب دیگه!  Frontend و Backend چیست؟

کلمۀ کلیدی در دامنه

داشتن کلمۀ کلیدی متناسب با موضوع سایت شما درون دامنه خیلی در موفقیت سایت شما موثر است. هم از این نظر که بهتر می تواند به حافظه سپرده شود. هم اینکه موتورهای جستجو مثل گوگل اهمیت بیشتری به سایت شما از نظر تخصصی بودن می دهند. وقت شما دامنه ای را انتخاب کنید که درون آن عبارت tutorial وجود دارد، از همان دامنه می توان فهمید که سایت شما یک سایت آموزشی است. برای دیگر موضوعات هم این داستان صدق می کند.

پسوند مناسب

دامنه ای که انتخاب می کنید ممکن است با پسوندهای مختلفی آزاد و قابل ثبت باشد. شما باید پسوندی را انتخاب کنید که مرتبط با موضوع سایت شماست. مثلاً پسوند co بیشتر برای شرکت های تجاری مورد استفاده است. پسوند ir برای ما ایرانی ها در تمامیِ حیطه های کاری مناسب است و شما هم می توانید یک دامنۀ ir ثبت کنید. پسوند org معمولاً برای سازمان های غیر انتفاعی است. net هم که برای شرکت های مرتبط با شبکه است. البته اجباری برای ثبت نوع خاصی از پسوند برای شما وجود ندارد. همین که آزاد باشد می توانید آن را برای خود ثبت کنید. پسوند com هم بیشترین استفاده را در بین پسوندهای دامنه های اینترنتی دارد.

یک آموزش جذاب دیگه!  چگونه با وردپرس سایت بسازیم ؟

عدم استفاده از خط تیره و اعداد

در دامنۀ خود از خط تیره و عدد استفاده نکنید. این علائم باعث سخت تر شدن به خاطرسپاری آن شده و در خیلی از مواقع هم امکان نوشتن اشتباهِ آنها توسط بازدید کنندۀ سایت وجود دارد. البته زمانی که قصد ورود مستقیم با استفاده از وارد کردن نشانی سایت درون مرورگر را داشته باشد.

دقت داشته باشید که دامنۀ سایت شما بعد از مدتی به برند تجاری شما تبدیل می شود. پس با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، زمان کافی را بگذارید و با استفاده از جستجوگر دامنه دامنۀ مورد نظر خود را جستجو کنید و اگر آزاد بود آن را ثبت کنید که ممکن است اگر مورد خوبی باشد، توسط فرد دیگری ثبت شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.