تفاوت بین هاست سایت و سایت ساز

اگر تا به اینجا در فکر ساخت یک سایت اینترنتی بوده باشید، حتماً اطلاعات زیادی را با جستجو درون سایت های مختلف کسب کردید. مثلاً باید اطلاعاتی هر چند کم راجع به هاست سایت و سایت ساز به دست آورده باشید. اما دقیقاً اختلاف بین این دو در چیست و کدام یک برای کسب و کار شما مناسب تر است؟ موضوعی که در این مقاله به بحث گذاشته شده است.

تفاوت بین هاست سایت و سایت ساز

تفاوت بین هاست سایت و سایت ساز

هاست سایت

زمانی که شما مسافرت می روید و برای چند شب پول هتل می دهید، این هتل است که میزبان شماست و شما میهمان آن هستید. یا با اجاره کردن یک خانه، آن مکان میزبان شماست و شما به واسطۀ آن میزبان کارهای خود را انجام می دهید. برای راه اندازی یک سایت چه؟ آیا شما به میزبان نیاز ندارید؟ در اینجا هم شما به مکانی برای ساخت سایت بر اساس آن هستید. سایت شما میهمان میزبان خواهد بود. به این فضای میزبانی هاست سایت گفته می شود.

هاست در اصل یک پوشۀ روی شبکۀ اینترنت است. درون این پوشه شما پرونده ها و اطلاعات سایت خود را قرار می دهید. حالا این دیگران هستند که با زدن نشانی سایت شما به واسطه مرورگرها، به اطلاعات سایت شما دسترسی پیدا می کنند. یک هاست معمولاً کنترل پنلی دارد که با وارد شدن به آن با بخش های مختلفی روبرو می شوید. از نظر فنی نیاز است کمی دانش داشته باشید تا قادر باشید از آن امکانات استفاده کنید. البته زیاد هم لازم نیست فنی باشید! اما اگر فکر می کنید که کار شما چیز دیگری است و باید روی خود سایت بیشتر کار کنید، تا مسائل فنیِ زیر ساخت آن، شاید تهیه کردن یک هاست کار درستی نباشد.

یک آموزش جذاب دیگه!  کاربردهای سرور مجازی چیست؟

سایت ساز

سایت سازها که سرویس هایی هستند که معمولاً شرکت های مختلفی ارائه می کنند، تقریباً همان فضای میزبانی برای راه اندازی سایت است. با این تفاوت که دیگر نیازی به سر و کله زدن با مسائل فنی به شکلی که با هاست باید سر و کله می زدیم ندارد. یعنی نرم افزار روی فضای میزبانی نصب شده و تنها کافی است ما با آن نرم افزار کار کنیم. به عبارت دیگر یک سایت ساز خود هاست هم دارد. ولی ما با آن کار نخواهیم کرد.

فروشنده های مختلفی در سطح اینترنت وجود دارند سایت ساز ارائه می کنند. البته همین لفظ سایت ساز هم در جاهای مختلف ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد. اما به طور کلی به سرویسی که به ما امکان ساخت سایت بدون درگیر شدن با مسائل فنی را می دهد، سایت ساز می گویند. شما باید درون آن ثبت نام کنید. حالا اگر هزینه ای هم دارد، پرداخت کنید. سپس حساب کاربری به شما داده خواهد شد که با ورود به آن انجام تنظیمات، سایت شما آمادۀ بهره برداری است. عمده زمان تان را باید روی انتشار محتوا روی سایت تان بگذارید.

با توضیحاتی که راجع به تفاوت بین هاست سایت و سایت ساز گفته شد، بیشتر وبمستر ها ترجیح میدهند که از هاست برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند. چرا که کنترل بیشتری روی سایت خود خواهند داشت و حتی یک سایت حرفه ای تری را هم قادرند راه اندازی کنند. اگر شما هم به فکر خرید هاست هستید، لازم است اطلاعات لازم را راجع به آن کسب نمایید.

یک آموزش جذاب دیگه!  با وردپرس چه سایت هایی می توان ساخت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.