پیشخوان وردپرس چیست ؟

کل صفحات سایت وردپرس را اگر خواسته باشیم به دو قسمت تقسیم کنیم، یک قسمت از صفحات هستند که برای بازدید کنندگان سایت قابل نمایش هستند. مثل صفحۀ اصلی سایت که شامل پیوندهایی برای رفتن به صفحات دیگر هستند. یک قسمت هم شامل صفحاتی مختص مدیران و نویسندگان سایت هستند. به این قسمت معمولاً پیشخوان وردپرس گفته می شود که به عبارتی دیگر قسمت مدیریتی سایت است و هر کسی قادر به دسترسی به این قسمت نیست. شخصی که وردپرس را نصب می کند به عنوان مدیر اصلی سایت است و دارای بالاترین سطح دسترسی به امکانات سایت می باشد. افرادی دیگری هم که مدیر اصلی به عنوان مدیران میانی یا نویسندگان اضافه می کند هم برای خود دارای حسابی هستند که با ورود به حساب در اصل وارد پیشخوان مختص به خود خواهند شد.

پیشخوان وردپرس که نمایی از آن را در تصویر زیر شاهد هستید، شامل صفحات مختلفی است. این صفحات توسط نوار ناوبری که در سمت راست واقع شدند، قابل دسترس است. یعنی پیوندهای ناوبری به صورت گروه بندی شده درون این نوار جای گرفته اند که بسته به هدف‌مان می‌توان روی آنها کلیک کنیم. قابل ذکر است که برای ورود به پیشخوان وردپرس باید از نام کاربری و رمز عبوری که مختص خودمان است استفاده کنیم.

پیشخوان وردپرس چیست

در ادامه شما را با گروه صفحاتی که درون پیشخوان وردپرس قرار گرفتند، آشنا می کنیم.

  • پیشخوان : صفحۀ اصلی را در بر گرفته است و شامل چند زیر گروه است. از جمله مهم ترین زیر گروه آن صفحۀ به روز رسانی است که هشدارهای لازم برای به روز کردن وردپرس، قالب ها و افزونه ها را نمایش می دهد.
  • نوشته ها : بخش های مربوط به افزودن و ویرایش کردن نوشته و محتوای سایت در این گروه قرار دارند. به عنوان مثال اگر خواسته باشید به صفحات سایت خود اضافه کنید باید وارد صفحه افزودن نوشتن تازه شوید.
  • رسانه : محتویات تصویری و ویدیویی و حتی صوتی و دیگر انواع محتویات چند رسانه ای سایت در این دسته جای گرفتند. از این می توانید آنها را مشاهده و مدیریت کنید.
  • برگه ها : برگه های سایت تقریباً به مانند نوشته ها عمل می کنند. با این تفاوت که معمولاً دارای محتوای ایستا هستند. صفحات درباره ما و تماس با ما را باید با استفاده از برگه ها ایجاد کنید. مدیریت برگه ها هم از این گروه انجام پذیر است.
  • دیدگاه‌ها : نوشته های سایت شما در انتها شامل جعبه ای برای درج نظر توسط بازدید کنندگان هستند. دیدگاه های این چنینی را از این بخش می توانید ببینید و مدیریت کنید.
  • نمایش : قالب و انجام تنظیمات مربوط به ظاهر سایت را باید از اینجا پی گرفت. مثلاً اگر خواسته باشید قالبی را نصب کنید و یا آن را سفارشی سازی کنید، باید وارد این بخش شوید.
  • افزونه‌ها : گروه صفحات مربوط به نصب، حذف و در کل مدیریت افزونه ها در اینجا واقع شدند. تمامی افزونه هایی که تا به امروز نصب کردید را هم می توانید از اینجا شاهد باشید.
  • کاربران : مدیریت کاربران سایت از قبیل ساخت و حذف کاربر برای ورود به پیشخوان مختص به خود را از اینجا می توانید انجام دهید.
  • ابزارها : برخی از ابزارها مثل درون ریزی و یا برون بری هم در این گروه جای گرفتند. البته برخی افزونه هایی که نصب می کنید و کار خاصی را برای تان انجام می دهند، ممکن است موردی به این گروه اضافه کنند.
  • تنظیمات : همانطور که باید انتظار داشت، تمامی تنظیمات سایت شما در این گروه جای گرفته است. تنظیمات خود به صورت دسته بندی شده هستند. برخی از افزونه ها هم مواردی به این گروه اضافه می کنند.
  • وردپرس فارسی : اگر از وردپرس فارسی استفاده می کنید، این افزونه تمامی بخش های سایت شما را فارسی می کند. تنظیمات آن درون این صفحه قرار گرفته است.
یک آموزش جذاب دیگه!  wordpress چگونه کار میکند ؟

به غیر از گروه صفحاتی که در بالا توضیحات آن داده شد، اگر افزونه ای نصب کرده باشید که خود صفحاتی را به پیشخوان اضافه کند، می تواند مواردی به این فهرست اضافه کند. مثلاً در تصویر بالا شما مورد پیامک را هم خواهید دید که مربوط به افزونه ارسال پیامک از طریق پیشخوان وردپرس است. پس بسته به اینکه شما چه افزونه ها یا قالب های را نصب و فعال کرده باشید، موارد موجود در فهرست ناوبری ممکن است متفاوت باشد.

این بود از توضیحات هر چند کوتاه ولی جامع راجع به قسمت های مختلف پیشخوان وردپرس، که در آموزش های دیگر سایت به توضیحات تک تک قسمت های پیشخوان خواهیم پرداخت و شما را تبدیل به یک وردپرس کار حرفه ای خواهیم کرد. همچنین ویدیوهای آموزشی فارسی زبان را هم از دست ندهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.