وردپرس کار حرفه ای شوید

هر کسی که روزی کار کردن با وردپرس را شروع کرده باشد و به آن علاقه مند باشد، دوست دارد یک روزی برسد که به یک وردپرس کار حرفه ای تبدیل شود! مخصوصاٌ اگر به دنبال عملی کردن ایده های خود با استفاده از وردپرس باشد. یا اینکه به این موضوع رسیده باشد که چطور می توان با وردپرس کسب درآمد کرد. مخصوصاً به عنوان طراح قالب و افزونه برای این سیستم مدیریت محتوای پیشرفته.

وردپرس کار حرفه ای شوید

وردپرس کار حرفه ای شوید

مهارت های کار با وردپرس در سطوح مختلفی دسته بندی می شود. اینکه قادر باشید وردپرس را نصب و پیکربندی های اولیه را انجام دهید و سپس از امکانات بخش پیشخوان استفاده کنید، یک بحث است. اگر خواسته باشید بتوانید یک افزونه را برای وردپرس طراحی کنید، یا یک افزونۀ سفارشی برای سایت خود بنویسید یک بحث دیگر است.

در کار با پیشخوان وردپرس حرفه ای شوید

این سطح از حرفه ای شدن، پایه ای ترین سطح است. به طوری که مثلاً اگر خواسته باشید یک طراح قالب یا افزونۀ خوبی از آب درآیید، حتماً باید این سطح را به خوبی پشت سر گذاشته باشید. یادگیری این سطح بسیار ساده است. البته نکات ریزی در این سطح وجود دارد که در موفقیت یک سایت در آینده تاثیر چشمگیری خواهد داشت. مثلاً فرض کنید که برای انتخاب عنوان سایت یا عنوان نوشته ها، به سادگی می توانید به صفحه تنظیمات عمومی یا ارسال نوشته مراجعه کنید و عنوانی را وارد کنید. اما اینکه بدانید از چه اصولی برای انتخاب این عنوان باید استفاده کنید، خود مهارت کمی نیست. که سبب می شود بازدید کننده های هدفمند سایت شما بالا رود.

در دست بردن به هر بخش از صفحات پیشخوان باید این نکته را در نظر داشته باشید. در پس کنار دانش کار کردن با پیشخوان وردپرس، باید کمی هم SEO و اصول بازاریابی را یاد داشته باشید. ما در دستۀ سئو و بازاریابی این آموزش ها را به شما تقدیم می کنیم. شاید هر کدام از آنها بسیار ریز باشد. اما در کل تاثیر زیادی روی موفقیت سایت شما خواهد داشت.

یک آموزش جذاب دیگه!  ۹ افسانه اشتباه درباره وردپرس

برای حرفه ای شدن در این سطح، باید مطالعه کنید و آزمون و خطا را هم فراموش نکنید. مقالاتی که نوشته می شوند خود از روی تجربه است. پس با مطالعۀ آنها در حال استفاده از تجارب دیگران هستید و در وقت خود صرفه جویی می کنید. اما این اصول همیشه در حال تغییر هستند. پس نیاز است که شما هم مدام در حال مطالعه باشید. پس از اینکه چند ماه از کار کردن با وردپرس می گذرد، خواهید دید که کم کم چیزی نمانده است که یاد نگرفته باشید. حتی خودتان برای خود صاحب نظر خواهید شد.

در طراحی پوستۀ وردپرس حرفه ای شوید

پس از اینکه در کار با پیشخوان وردپرس حرفه ای شدید، می توانید به سراغ طراحی قالب وردپرس بروید. تا زمانی که ندانید وردپرس چگونه کار می کنید، نمی توانید قالبی را طراحی کنید. پوسته های وردپرس نیاز به سه پیش نیاز کدنویسی دارند:

  • PHP
  • HTML
  • CSS و JavaScript

برنامه نویسی PHP را باید تا حدی که بتوانید از کدهای پویای وردپرس استفاده کنید، یاد داشته باشید. HTML که زبان علامت گذاری صفحات وب است و خروجی ای که کدهای PHP قالب شما می دهد، همین کدهای HTML برای مرورگرهای بازدید کنندگان است. در نهایت CSS و javascript ظاهر و شکلِ فعل و انفعالی سایت شما را برای بازدید کنندگان می سازند. یادگیری این کدنویسی ها هم برای خود زمان بر است. البته زیاد سخت نیست. بلکه چون مباحثش کمی زیاد است، ممکن است گیج شوید. وگرنه مثلاً کار با HTML و CSS اصلاً سخت نیست.

بعد از اینکه آنها را یاد گرفتید، حالا باید به سراغ مستندات و آموزش های طراحی قالب وردپرس بروید. که حالا باید بدانید از ترکیب سه اصل اولیه چطور برای تولید یک پوستۀ وردپرس استفاده کنید. حالا باید تجربه کنید کنید. از ویرایش پوسته هایی که تا به الان نوشته شدند می توانید شروع کنید. کدهای آنها را بررسی کنید و ساختار پرونده های آنها را بالا و پایین کنید. در این میان حتماً چیزهای خوب و جدیدی دستتان را خواهد گرفت. بعد از مدتی خودتان حتی از صفر هم قادرید یک پوستۀ حرفه ای طراحی کنید. البته دقت داشته باشید که طراحی پوسته وردپرس به هر حال کاری زمان بر و طاقت فرساست! که باید به این کار عشق داشته باشید.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش ورود به پنل وردپرس

در توسعۀ افزونۀ وردپرس حرفه ای شوید

در توسعۀ افزونه های وردپرس هم، علاوه بر مهارت کافی در کار با پیشخوان وردپرس، آن سه پیش نیازی که برای پوسته های وردپرس گفته شد، در اینجا هم مورد نیاز است. افزونه های وردپرس روی برنامه نویسی PHP بیشتر تمرکز می کنند. پس باید با PHP و مستندات وردپرس به خوبی آشنا باشید.

برای نوشتن یک افزونه، روال مشخصی وجود ندارد. به دلیل اینکه گستردگیِ کار افزونه ها معمولاً بسیار زیاد است. از همین رو باید دید که برای کار ما کدام روال بیشتر مورد نیاز است. به طور کلی نوشتن یک افزونه دقیقاً به مانند نوشتن یک برنامۀ تحتِ وبِ کامل است. با این تفاوت که باید با توابع و قلاب های هسته ایِ وردپرس هماهنگ باشد.

برای یادگیری توسعۀ افزونه هم اول باید از یادگیری زبان برنامه نویسی PHP کار را شروع کنید. سپس با استفاده از مستندات آموزشیِ خودِ سایت وردپرس به همراه فیلم و کتاب های زبان اصلی که موجود هستند، کار استفاده از توابع، کلاس ها، قلاب ها و … وردپرس را برای نوشتن یک افزونه شروع کنید.

در انتها نباید فراموش کرد که بحث طراحی وب و نرم افزارهای تحت وب یک بحث به روز است و شما باید هر روز دانش خود را با مطالعۀ محتوای روز بالاتر از قبل ببرید. در غیر این صورت کاری که انجام خواهید داد، ارزش چندانی نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.