هاست لینوکس برای وردپرس

اگر دنبال هاست برای سایت جدید وردپرس خود هستید، حتماً گزینه های مختلفی پیش رو دارید که انتخاب از بین آنها کار چندان ساده ای نیست. صدها و شاید هزاران هاستینگ وجود داشته باشند که به شما خدمات هاست ارائه می کنند. در این مقاله به بحث شاخص های اصلی برای انتخاب هاست لینوکس برای وردپرس می پردازیم. برای بهترین انتخاب باید آنها را در نظر داشته باشید تا از ضررهای احتمالیِ آینده پیشگیری کنید.

هاست لینوکس برای وردپرس

هاست لینوکس برای وردپرس

بیایید اول از خودتان چند تا سوال بپرسید تا ببینید که سایت شما چه نیازهایی دارد؟

  • ترافیک سایت شما چقدر است؟ پیش بینیِ شما برای چند ماه آتی چگونه خواهد بود؟
  • هاستی که شما می خواهید در چه حدی باشد؟ این سوال به سوال قبلی وابسته است.
  • شما به یک فضای میزبانی برای برنامه نویسی و توسعۀ نرم افزاری نیاز دارید؟
  • به چه میزان پشتیبانی نیاز دارید؟
  • چه مقدار بودجه برای فضای میزبانی سایت در نظر گرفتید؟

با پاسخ دادن به سوالات بالا، تقریباً می دانید که الان به دنبال چه چیزی هستید. به عنوان مثال اگر شما یک برنامه نویس و توسعه دهندۀ نرم افزار هستید، حتماً نیاز به یک سری بسته های نرم افزاری خاص دارید تا بتوانید برنامه های خود را روی فضای میزبانی عیب یابی کنید.

اما در کنار چیزهایی که تا به این جای کار دستگیر شما شده است، باید موضوعات زیر را هم در نظر بگیرید.

یک آموزش جذاب دیگه!  نصب ۵ دقیقه ای وردپرس

سرعت و عملکرد

برای سرعت و عملکرد خوب فضای میزبانی، سخت افزارهای خوب حرف اول را می زنند. استفاده از هاردهای SSD، مادربوردهای روز، Ram های کافی و CPU های قدرتمند همگی به افزایش سرعت سایت هایی که روی آن سرور هستند کمک شایان توجهی می کند.

پشتیبانی

در اینکه فضای میزبانی که خریداری می کنید باید دارای یک پشتیبانی قوی و خوبی باشد هیچ شکی نیست. اما باید سطح پشتیبانی را بررسی کنید. ببینید در چه مسائلی می توانید درخواست پشتیبانی دهید. همچنین آیا می توانید سوالاتی که به سرویس هایی که دریافت می کنید مربوط نیست را بپرسید؟ که در خیلی از مواقع پشتیبانی فضای میزبانی به این دست سوالات پاسخ نمی دهند.

Uptime

به میزان روشن بودن سرور و در دسترس بودن سایت های روی آن Uptime گفته می شود. معمولاً آپتایم بالای ۹۹ درصد مناسب فرض می شود. اما با رشد و توسعۀ فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری این عدد هر چه بیشتر به ۱۰۰ نزدیک می شود. اگر Uptime فضای میزبانی که خریداری کردید، پایین باشد، ضربۀ سختی به سایت شما وارد می کند که در نهایت نتیجۀ آن را در کاهش بازدید سایت شما دید.

انتظارات دیگر شما از فضای میزبانی

  • آیا از اطلاعات سایت شما نسخۀ پشتیبان گرفته می شود؟ شما باید تکلیف تان مشخص باشد که اگر سایت هک شد یا بنا به دلایلی سایت شما با مشکل مواجه شد و اطلاعات آن از بین رفت، می توانید روی نسخۀ پشتیبانی که خود هاستینگ می گیرد حساب باز کنید یا خیر.
  • آیا خدمات Cache به شما ارائه می شود؟ البته بیشتر هاستینگ ها کش متعارفی را برای سایت ها ارائه می کنند تا سرعت سایت تا حدی افزایش پیدا کند. البته باید بدانید که خود وردپرس هم دارای افزونه هایی برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات با استفاده از کش هستند.
  • برخی از هاست های امکان کنترل نسخه (Git version Control) را دارند که برای برنامه نویسان به کار می رود. برای کنترل داشتن روی نسخه های مختلف برنامه ای که نوشته می شود، چنین سیستمی نیاز است.
  • امکانات امنیتی؛ داشتن امکانات امنیتی حداقل در حد متعارف برای یک فضای میزبانی توصیه می شود.
  • محل فیزیکی قرار گیری سرورها؛ باید بدانید که هاستی که تهیه می کنید از کدام کشور است. معمولاً هر چقدر این سرورها به کشور بازدید کنندگان سایت نزدیک تر باشد، باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت برای آنها خواهد شد.
یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش افزونه وردپرس فارسی

با توجه به نکاتی که به شما یادآور شدیم، باید سعی کنید همیشه بهترین انتخاب را داشته باشید. برای این منظور ما به شما هاست لینوکس وبنولوگ را پیشنهاد می کنیم که می تواند میزبان خوبی برای سایت ها و کسب و کارهای شما باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.