انواع مختلف هاست برای وردپرس

به طور کلی به جایی که ما وردپرس را روی آن نصب می کنیم تا سایت ما ساخته شده و آمادۀ ارائۀ خدمات به بازدید کنندگان شود، هاست می گوییم. که البته معادل آن فضای میزبانی هم گفته می شود. در اینجا ما به انواع مختلف هاست اشاره می کنیم. که با توجه به وسعت و پیشرفت سایت باید از بین آنها یکی را انتخاب کنیم.

انواع مختلف هاست برای وردپرس

انواع مختلف هاست برای وردپرس

انواع مختلف هاست برای وردپرس و یا حتی دیگر سیستم های سایت ساز به قرار زیر است:

  • فضای میزبانی اشتراکی
  • فضای میزبانی اشتراکی پربازدید
  • سرور مجازی یا VPS یا Virtual Private Server
  • سرور اختصاصی
  • سرورهای مدیریت شده

فضای میزبانی اشتراکی

فضای میزبانی اشتراکی به قسمتی از یک سرور وب است که با استفاده از یک کنترل پنل به شما تعلق می گیرد. شما می توانید از امکانات آن با استفاده از کنترل پنل استفاده کنید. کم هزینه ترین و پایه ای ترین نوع هاست همین مورد است که به شما هم پیشنهاد می شود اگر یک سایت تازه می خواهید راه اندازی کنید، حتماً از هاست اشتراکی کار را شروع کنید. در همین ابتدا بد نیست بدانید که امکان جابجایی سایت وردپرس به راحت ترین شکل قابل انجام است. پس نگران این موضوع نباشید.

فضای میزبانی اشتراکی پربازدید

فضای میزبانی اشتراکی پربازدید، نوع دیگری از هاست اشتراکی است که هر سایت امکان استفادۀ بیشتری از منابع سخت افزاری و نرم افزاری سرور را دارد. در مواقعی که یک سایت روی فضای اشتراکیِ معمولی به سطح بالاتری از بازدید می رسد که نیاز به منابع بیشتری دارد، ولی نیاز به سرور مجازی ندارد، مدیر سایت می تواند از این نوع میزبان استفاده کند. هزینۀ آن به مراتب از نوع قبلی بیشتر است ولی از VPS کمتر خواهد بود.

یک آموزش جذاب دیگه!  وبمستر کیست ؟

سرور مجازی یا VPS

سرور مجازی یا VPS یک گام بالاتر از هاست اشتراکی است. در این حالت شما یک سرور کاملاً کامل دارید که باید نصب کنترل پنل و بسته های نرم افزاریِ آن به همراه پیکربندی های اولیه را خودتان انجام دهید یا کسی را اجاره کنید تا برای شما این کارها را انجام دهد. رسیدگی به مسائل فنی سرور از ملزومات کار است و حتماً باید مدت زمانی را برای این کار اختصاص دهید. اگر خواسته باشید به طور حرفه ای به تولید محتوا بپردازید و نمی خواهد زمان خود را روی کار غیر مرتبط بگذارید، این گزینه پیشنهاد نمی شود. باید به سراغ سرور مدیریت شده بروید که در ادامه توضیحات آن را خدمت شما خواهم داد.

سرور اختصاصی

سرور مجازی یک بخشی از یک سرور اختصاصی است. در صورتی که سرور اختصاصی از نظر فیزیکی هم جدای از سرورها و کامپیوترهای دیگر است. به طور کاملاً اختصاصی می توانید سایت یا سایت های خود را روی سرور اختصاصی که منابع کاملاً جداگانه و اختصاصی ای دارد برپا کنید. زمانی که یک سرور اختصاصی سفارش می دهید و خریداری می کنید، در اصل شما یک رایانۀ کاملاً خام که حتی سیستم عامل هم روی آن ندارد تحویل می گیرد. باید سیستم عامل را به همراه کنترل پنل مورد نظر نصب کنید و تنظیمات و پیکربندی های اولیه را انجام دهید و شروع به بهره برداری از آن کنید. در این صورت به مانند سرور مجازی زمانی را باید برای مدیریت سرور اختصاص دهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  ساختن سایت اینترنتی

سرور مدیریت شده

سرور مدیریت شده از نوع سرور مجازی یا اختصاصی است با این تفاوت که با دادن هزینۀ بیشتر، دیگر نیازی به گذاشتن زمان برای نصب و پیکربندی بسته های نرم افزاریِ سرور نیست. این حالت برای سایت های بزرگ که مدیر آن می خواهد زمان خود را بیشتر روی خودِ سایت بگذارد، مناسب است. در این صورت سایت دارای یک هاست قدرتمند تر و با هزینۀ بیشتر خواهد بود که بازدید کنندگان بیشتری را در آنِ واحد می پذیرد. سایت های بزرگ بیشتر از این نوع هاست استفاده می کنند.

با توجه به توضیحات گفته شده، الان شما کاملاً متوجه موضوع شدید که باید از کدامیک شروع کنید. سایت هایی که تازه راه اندازی می شوند، نیازی به هزینه های زیاد به جهت تهیۀ سرور اختصاصی یا مجازی ندارند. آنها با یک هاست اشتراکی معمولی هم می توانند کارشان را شروع کنند. اما حتماً باید یک پیش بینیِ دقیق از آینده سایت برای ارتقاء هاست داشت که زحماتی که روی آن کشیده می شود از بین نرود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.