غیر فعال سازی ذخیره خودکار وردپرس

ذخیرهٔ خودکار نوشته‌ها در وردپرس، یک امکان خیلی خیلی مفید است. فکرش را بکنید که خدایی نکرده، یک دفعه‌ای مرورگر شما بسته شود، یا کل رایانهٔ شما خاموش شود! در این صورت اگر در حال کار روی یک نوشتهٔ بلند یا حتی کوتاه، از طریق پیشخوان وردپرس باشید، قطعاً اگر بدانید در آن لحظه است که هر آنچه نوشتید و ننوشتید، همگی از بین رفته‌اند، ممکن است حتی به تخریب کامل سیستم هم فکر کنید!!

اما خون‌سرد باشید 🙂 وردپرس بیشتر از من و شما به فکر این موضوع بوده که در دو جا، آن هم هر یک دقیقه یک بار، یک ذخیرهٔ کامل از نوشتهٔ من و شما را ذخیره می‌کند. یکی روی خود مرورگر است که در اصل روی رایانهٔ خودمان است. نسخهٔ دیگر را به عنوان یک بازبینی نوشته یا Revision به عنوان یک پست روی سایت ذخیره می‌کند. حتماً تا به حال در جاهای مختلف زمانی که در حال نوشتن مقاله بودید، دکمهٔ رونوشت‌ها را دیدید. این همان نسخه‌های خودکار ذخیره شده روی وردپرس است.

غیر فعال سازی ذخیره خودکار وردپرس

اما خیلی‌ها معتقدند که وردپرس هم در این زمینه دیگر شورش را درآورده است! یعنی چی هر ۶۰ ثانیه یک نسخه از پست را درون دیتابیس سایت ذخیره می کند؟ این کار می‌تواند باعث افزایش حجم هر چه سریعتر پایگاه دادهٔ وردپرس شود که سرعت را کم خواهد کرد! دقت کنید که نوشته روی همان رکورد قبلی درون دیتابیس ذخیره نمی‌شود؛ بلکه درون یک رکورد دیگر ذخیره می‌شود. پس این عزیزان توصیه می‌کنند که ذخیرهٔ خودکار وردپرس را به روشی که به صورت رونوشت است را غیر فعال کنیم.

یک آموزش جذاب دیگه!  حذف رونوشت های وردپرس با Simple Revisions Delete

امکان رونوشت‌ها به این دلیل طراحی شده که هر زمان خواسته باشیم، به تغییراتی که در ابتدای تولید محتوا در سند دادید مراجعه کنیم و هیچ چیزی را از دست ندهیم. اما خیلی از ما وقتی یک پست را روی وردپرس منتشر می‌کنیم، دیگر به سراغ آن نخواهیم آمد، مگر که چه بشود! شاید کلی دیدگاه از طرف مخاطبان ارسال شود که مثلاً فلان پست خیلی قدیمی است و اصلاً کار ترفندی که در آنجا آموزش داده شده کار نمی‌کند! اینجاست که دست به کار شده و شروع به ویرایش آن می‌کنیم.

اما این را هم باید دانست که نوع دیگری از ذخیرهٔ خودکار در وردپرس وجود دارد که نوشته را روی همان همان رکورد قبلی در دیتابیس ذخیره می‌کند. این کار هم به صورت خودکار انجام می‌شود. فعال بودن این قابلیت نه تنها بد نیست، بلکه خیلی خیلی هم مفید است. باعث می‌شود که شما فقط و فقط به نوشتن فکر کنید و اصلاً نگران از بین رفتن محتوای خود نباشید. همه چیز کنترلش دست وردپرس است.

غیر فعال سازی ذخیره خودکار وردپرس

ذخیره سازی نوشته ها حین نگارش روی مرورگر (رایانهٔ ما) نه تنها بد نیست، بلکه هیچ فشاری را روی هاست سایت و یا حتی رایانهٔ شخصی ما وارد نمی‌کند. پس به آن کاری نداریم. اما بحث ما ذخیرهٔ رونوشت‌ها در وردپرس است. برای غیرفعال کردن آن معمولاً دو تا روش وجود دارد.

  • روش استفاده از افزونه
  • روش استفاده از هک (کد)
یک آموزش جذاب دیگه!  رونوشت وردپرس چیست ؟ توضیحات کامل به همراه ترفندها

یکی از افزونه‌های خوب بدین جهت، افزونهٔ Disable Gutenberg Autosave است. آموزش طریقهٔ کار کردن با این افزونه را قبلاً روی سایت منتشر کردیم.

اما روش دیگر استفاده از کدهای هک است که معمولاً یا باید آن را درون سند توابع قالب وارد کنیم. یا سند پیکربندی وردپرس. راجع به این روش هم در آموزش غیرفعال کردن ذخیره رونوشت ها در وردپرس به طور کامل بحث شده که تنها کافی است یکی از روش‌های مذکور را دنبال کنید.

پس در صورتی که نیاز به غیر فعال سازی ذخیره خودکار وردپرس (رونوشت‌ها) داشته باشید، حتماً این مقاله به شما کمک کرده است.

۱۴۰۰/۰۷/۲۴

هک وردپرس
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.