حذف رونوشت های وردپرس با Simple Revisions Delete

نوشته ها در وردپرس از مناظر مختلف به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. یکی از این نوع نوشته ها رونوشت ها هستند که در فواصل زمانی خاصی از یک نوشته درون پایگاه داده ذخیره می شوند. رونوشت ها برای ارجاع های بعدی توسط نویسنده مورد استفاده قرار می گیرند. فرض کنید می خواهید تغییراتی که در آخرین به روز رسانی یک نوشته انجام دادید را دور بریزید و به یک حالت عقب تر برگردانید. برای این منظور می توانید از رونوشت های قبلی همان نوشته استفاده کنید که در صفحۀ ویرایش آن نوشته برای شما قابل دسترس است. اما در پاره ای از موارد به دلیل اینکه دیگر به آنها نیازی نداریم، می توان آنها را حذف کرد، که هم حجم سایت مان کاهش پیدا کند. هم تا حدودی سرعت سایت بالاتر برود. در این آموزش به نحوۀ حذف رونوشت های وردپرس با Simple Revisions Delete اشاره می کنیم.

حذف رونوشت های وردپرس با Simple Revisions Delete

حذف رونوشت های وردپرس با Simple Revisions Delete

افزونۀ Simple Revisions Delete یکی از افزونه های ساده و سبک ولی مفید برای سایت وردپرس است. شما به راحتی می توانید به صفحه افزونه ها > افزودن بروید و با جستجوی نام این افزونه درون مخزن وردپرس با چند کلیک ساده آن را نصب و فعال کنید. پس از فعال کردن آن، صفحه ای به صفحات بخش مدیریت سایت شما افزوده نخواهد شد. بلکه به دو صورت می توانید رونوشت های نوشته های خود را حذف کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  بررسی سرعت صفحات سایت با Developer Tools در گوگل کروم

روش اول این است که به صفحۀ ویرایش نوشته یا برگه بروید و در جعبۀ انتشار اگر رونوشت هایی از آن نوشته با الان ایجاد شده باشد، یک دکمه با عنوان Purge در روبروی عبارت رونوشت ها خواهید دید که باید روی آن کلیک کنید و صبر کنید تا رونوشت های مخصوص همان نوشت که همینک درون صفحۀ ویرایشش هستید، حذف شوند.

افزوده شدن دستور Purge برای حذف رونوشت های نوشته

روش بعدیِ استفاده از افزونه Simple Revisions Delete این است که به صفحۀ فهرست نوشته ها یا برگه های سایت خود رفته و آنهایی که در نظر دارید را انتخاب کنید. حالا از فهرست کشویی کارهای دسته‌جمعی دستور Purge revisions را انتخاب نمایید و روی اجرا کلیک کنید. همان نوشته هایی که انتخاب کردید، رونوشت هایشان حذف خواهند شد.

حذف دسته جمعی رونوشت های نوشته ها یا برگه ها

نکته: در این حالت شما فقط اجازه حذف رونوشت های نوشته هایی را دارید که امکان حذف‌شان را هم دارید. که اگر مدیر کل باشید از این نظر مشکلی وجود ندارد.

این بود از آموزش افزونه Simple Revisions Delete که برای حذف موردی رونوشت های نوشته های وردپرس بسیار مفید و کاربردی بود. برای پاکسازی پایگاه داده از داده هایی که شاید به جز پر کردن آن کار دیگری انجام ندهند، به راحتی می توانستیم از آن استفاده کنیم. البته برای این منظور روش ها و افزونه های دیگری هم وجود دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع شما را به دیگر مقالات سایت آموزش وردپرس ارجاع خواهیم داد.

یک آموزش جذاب دیگه!  Conversion Rate چیست؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.