زباله دان وردپرس چیست

یکی از قابلیت های وردپرس امکان ذخیره کردن نوشته ها، دیدگاه ها و دیگر انواع نوشته درون صندوقی با نام زباله دان است. اینکه چرا وردپرس باید برخی نوشته ها و دیدگاه ها را درون زباله دان ذخیره کند، به این دلیل است که؛ در مواقعی که ما نوشته ای یا دیدگاهی را حذف می کنیم که این کار را اشتباهی انجام دادیم، وردپرس برای اینکه امکان بازگرداندن آن را برای ما مهیا کرده باشد، در مرحلۀ اول آنها را درون زباله دان ذخیره می کند. پس از مدت زمانی که گذشت اگر دیگر به آنها نیازی نداشتیم، دائمی آنها را از روی سایت ما حذف می کند. پس فلسفه و کار زباله دان وردپرس را به خوبی درک کردید.

زباله دان وردپرس چیست

پس وارد پیشخوان وردپرس خود شده و از نوار ناوبری روی “همه‌ی نوشته‌ها” کلیک کنید. در بالاترین قسمت صفحه فهرست دسته های انواع نوشته ها را مشاهده می کنید. آنهایی که به منتشر شدند، آنهایی که به صورت پیش نویس ذخیره شدند یا آنهایی که برای انتشار آینده زمان بندی شدند. اگر تا به حال نوشته ای را هم حذف کرده باشید، یک گروه دیگر با عنوان زباله دان وجود خواهد داشت که با کلیک روی این گروه نوشته های موجود در سطح زبالۀ وردپرس نشان داده می شود.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش کامل بکارگیری زمینه های دلخواه در وردپرس

پس ما اشاره گر را روی یکی از نوشته های سایت می بریم و روی دستور انتقال به زباله دان آن کلیک می کنیم.

انتقال به زباله دان یک نوشته

آن نوشته به زباله دان منتقل می شود و حالا گروه زباله دان هم از بالای صفحه نمایان می گردد.

نمایش گروه زباله دان نوشته ها

 

حالا ما روی گروه زباله دان کلیک می کنیم و نوشته ای که همینک حذفش کردیم را می توانیم ببینیم. هر زمان که خواسته باشیم قادریم نوشته های حذف شده را مجدد برگردانی کنیم. بدین صورت که روی دستور بازیافت هر نوشته کلیک کنیم.

پاک کردن برای همیشه

دقت داشته باشید که تا زمانی که نوشته ای درون زباله دان است، امکان ویرایش کردنش فراهم نیست. ابتدا باید آن را بازیافت کنید تا بتوانید به صفحۀ ویرایش آن وارد شوید و اصلاحیه های مورد نظر را اعمال نمایید. زمانی هم که نوشته ای را بازیافت می کنید، به همان گروهی منتقل می شود که از آنجا حذف شده است. مثلاً اگر قبلاً نوشتۀ ما درون گروه پیش نویس بود، پس از بازیافت به همان گروه منتقل می‌گردد.

برای دیدگاه ها و انواع دیگر نوشته هم چنین گروهی وجود دارد. مثلاً دیدگاه هایی که حذف می کنید، به زباله دان دیدگاه ها منتقل می شوند. پس از آن می توانید با وارد شدن به زباله دان، همۀ آنها را یکجا حذف کنید. یا مواردی که در نظر دارید را بازگردانی کنید. و نکتۀ آخر اینکه زباله‌دان‌ها هر ۳۰ روز یکبار خالی می گردد. حتی خودتان هم می توانید حذف خودکار نوشته های زباله دان وردپرس را سفارشی سازی کنید. با مطالعۀ این مقاله الان شما به طور کامل از ماهیت بخش زباله دان در وردپرس آگاه شدید و از الان به بعد بهتر می توانید از آن استفاده کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  جلسه ۲۹ : مدیریت نوشته های وردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.