تولید محتوا یعنی چه

برای اینکه بدانید تولید محتوا یعنی چه ، اول بهتر است که راجع به خود محتوا بدانید. محتوا یعنی هر آنچه که اطلاعاتی در خود دارد و این اطلاعات را می‌توان به یک فرد منتقل نمود. مثلا یک عکس در اصل یک نوع محتوا است. یا یک کتاب یا متن یا مقاله یک نوع محتوا البته از نوع متنی است. یک فیلم هم محتوا است؛ محتوای تصویری و ویدیویی. پس به تمامی این موارد محتوا گفته می‌شود. حالا که فهمیدیم محتوا چیست، الان دیگر باید بدانیم تولید محتوا، یعنی تولید همین فیلم، متن، عکس، صوت و … که دارای اطلاعاتی است که به مخاطبش منتقل می‌کند. به اینها قالب محتوا هم گفته می‌شود.

تولید محتوا یعنی چه

ما قالب‌های محتوای بسیار زیادی می‌توانیم داشته باشیم که در محیط‌های مختلف تولید و استفاده می‌شوند. مثلاً یک متن که روی یک مجله نوشته شده است محتوایی است در قالب متن که به صورت فیزیکی بین افراد تبادل می‌شود. اما همین متن اگر روی یک صفحهٔ اینترنتی وجود داشته باشد، این محتوا با عنوان یک متن دیجیتالی شناخته می‌شود.

بسته به همین عرصه برای تولید و انتشار محتوا، روش تولید آن هم فرق خواهد داشت. امروزه عرصهٔ اصلی تولید محتوا همین دنیای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی است. پس محیط اصلی برای تولید این قبیل محتویات هم رایانه است. یعنی این نرم افزارهای رایانه‌ای هستند که به ما در تولید محتوا کمک می‌کنند. حتی اگر قرار باشد آن محتوا در آخر به صورت چاپی منتشر شود.

یک آموزش جذاب دیگه!  منابع برای تولید محتوا

با این توضیحات الان می‌دانیم که اگر خواسته باشیم ما هم تولید محتوا داشته باشیم، باید کار کردن با نرم افزارهای رایانه‌ای را فرا بگیریم. نرم افزارهایی که یادگیری آنها حتی به کسب درآمد هم می‌تواند منجر شود. اما قبل از آن بهتر است با محیط‌هایی که قرار است محتوای ما منتشر شود آشنا شویم. چون هر نرم افزار به درد کاری روی محیط‌های خاصی می‌خورد. به عنوان مثال اگر قصد تولید محتوای متنی را دارید، بهتر است آن را روی یک سایت یا وبلاگ منتشر کنید. هر چند که روی همین محیط هم می‌توان قالب‌های دیگر محتوا را بارگذاری و منتشر کرد و محدودیتی وجود ندارد.

در آخر باید بدانیم که تولید محتوا به این دلیل ارزشمند است که باعث جذب مخاطب می‌شود. این جذب مخاطب بعدها می‌تواند برای ما حتی درآمد هم داشته باشید و ما را به اهداف‌مان برساند. ما در WPTutorial.ir راجع به وردپرس که یک سیستم مدیریت محتوا است می‌نویسیم و آموزش تولید می‌کنیم. وردپرس در اصل یک نرم افزار است که کارش راه‌اندازی سایت می‌باشد. پس از نصب وردپرس، حالا شما می‌توانید فقط روی تولید و انتشار محتوای خود کار کنید و محتوایی که تولید کردید را روی فضای وب و اینترنت منتشر کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  جلسه ۲۶ : ساختار انتشار محتوا در وردپرس

1 دیدگاه برای “تولید محتوا یعنی چه”

  1. مجیک گفت:

    عالی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.