تنظیم ذخیره سازی خودکار نوشته های وردپرس

حتماً تا به حال دیدید که در زمان نوشتن یک نوشته یا برگۀ جدید، مدام پیش نویس هایی از نوشتۀ شما در فاصله های زمانیِ خاص ذخیره می شوند و در پایین ویرایشگر آخرین زمان ذخیره سازی را وردپرس به شما نشان می دهد. این یکی از قابلیت های بسیار مفید وردپرس است که باعث عدم از بین رفتن نوشته های ما در حالت های اضطراری، مثل قطع برق یا بسته شدن های ناگهانی مرورگر می شود. شاید وردپرس بخشی برای تنظیم مستقیم و گرافیگی برای نحوۀ ذخیره سازی خودکار نوشته ها نداشته باشد. اما با دست بردن در پروندۀ پیکربندیِ وردپرس به سادگی می توان این کار را انجام داد. مثلاً می توانید کاری کنید که فاصلۀ زمانیِ ذخیره سازیِ خودکار تغییر کند. یا کلاً این قابلیت غیر فعال گردد.

تنظیم ذخیره سازی خودکار نوشته های وردپرس

تنظیم ذخیره سازی خودکار نوشته های وردپرس

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که حتی وردپرس امکان ذخیره کردن نوشته درون حافظۀ خود مرورگر را هم دارد که البته مرورگر شما باید دارای چنین امکانی باشد. که در حال حاضر تمامی مرورگر های جدید این امکان را دارند. جالب توجه این جاست که همانطور که در تصویر بالا هم می بینید، بعداً نسخه های ذخیره شده را می توانید با هم مقایسه کنید و یکی از آنها را مجدد بازیابی نمایید.

یک آموزش جذاب دیگه!  تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

تغییر فاصلۀ زمانی ذخیره سازی خودکار

برای این منظور کافی است فایل wp-config.php وردپرس را باز کنید و درست قبل از خط زیر:

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

کد زیر را قرار دهید:

define('AUTOSAVE_INTERVAL', 120);

به جای عدد ۱۲۰ که واحدش ثانیه است عدد دلخواه خود را برای فاصلۀ زمانیِ مناسب جهت ذخیره سازی خودکار وارد کنید.

کاهش تعداد دفعات ذخیره سازی خودکار

گاهی اوقات اگر خواسته باشید کلاً تعداد دفعات ذخیره سازی خودکار را کاهش دهید باید از ثابت زیر در فایل کانفیگ وردپرس استفاده کنید و به جای عدد ۵ عدد دلخواه خود را وارد کنید.

define('WP_POST_REVISIONS', 5);

غیر فعال کردن ذخیره سازی خودکار

و در نهایت برای غیرفعال کردن کامل امکان ذخیره سازی خودکار نوشته های وردپرس باید مقدار false را برای ثابت WP_POST_REVISIONS وارد کنید.

define('WP_POST_REVISIONS', false);

فراموش نکنید که با غیر فعال کردن این امکان هر چند که ممکن است پایگاه دادۀ سایت خود را سبک تر کنید؛ چون دیگر نسخۀ revision برای نوشته های شما ذخیره نمی شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است با بروز ایرادی در رایانۀ شما یا حتی از طرف سرورِ سایت، نوشته های خود را از دست بدهید. مخصوصاً اگر برای نوشتن یک نوشته زمان زیادی را بگذارید.

یک آموزش جذاب دیگه!  تصحیح خودکار در ورد ۲۰۱۶

4 دیدگاه برای “تنظیم ذخیره سازی خودکار نوشته های وردپرس”

  1. آزاده گفت:

    سلام خسته نباشید
    اگر مثلا ما پست موفقی داشتیم و نیازی به این ذخیره سازی ها نبود آیا اونها بصورت خودکار پاک می شوند یا اصلا آیا نیازی به پاک سازی اونها هست یا نه؟
    ممنون

    1. جمال گفت:

      سلام؛ ذخیره سازی خودکار توی وردپرس در هر صورت فعاله. حتی اگه بعد از مدتی پست رو با موفقیت منتشر کنید، باز هم نسخه هایی با عنوان رونوشت در پایگاه داده وردپرس ذخیره میشه و شما از بخش بررسی تاریخچه در صفحه ویرایش نوشته می‌تونید اونها رو ببینید.
      در مواقعی میتونید به روشی که گفته شده ذخیره سازی خودکار رو غیر فعال کنید یا تعداد ذخیره سازی رو محدود کنید. و یا بعد از مدتی تمامی رونوشت های ذخیره شده توی پایگاه داده رو طبق آموزش هایی که توی سایت هست، که با استفاده از افزونه و کد SQL انجام شدنی است، حذف کنید.
      حذف رونوشت های وردپرس با Simple Revisions Delete
      این یک نمونه از آموزش های توی سایت مرتبط با این موضوع هست. برای آموزش های بیشتر توی سایت جستجو کنید.

  2. احمد گفت:

    سلام
    حدود دو سه روزِ نوشته های سایتم پاک شدن و به جاشون نوشته wpr login
    در وردپرس چرا؟

    1. جمال گفت:

      درود. اگر کار خاصی به واسطهٔ خود شما روی سرور انجام نشده باشه و خود به خود این تغییرات رخ داده باشه، به احتمال قوی سایت شما هک شده.
      باید سایت رو پاکسازی کنید و از محتوای پشتیبان گرفته شده از روی سایت بازیابی کنید. یا کلاً نسخهٔ بکاپی از زمان های قبل از هک رو روی هاست بارگذاری کنید و اطلاعات قبلی رو به طور کامل حذف نمایید.
      موارد امنیتی رو هم حتماً روی هاست تون رعایت کنید و از یک هاست مطمئن هم استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.