غلط یابی فارسی در ورد ۲۰۱۶

درست است که کپی کردن متنی که در نرم افزار Word نوشته شده است و چسباندن آن در ویرایشگرهای متنی صفحات وب کار چندان درستی نیست. به دلیل اینکه معمولاً کدهای مخفی که در سند ما در Word وجود دارند هم چسبانده می شوند. اما ویرایشگر وردپرس فرق می کند! شما حتی بدون اینکه ابزار “به صورت متن ساده چسباندن” را هم فعال کنید، قادرید متن خود را که در نرم افزار Word نوشتید را وارد ویرایش‌گر وردپرس در صفحۀ نوشته‌ی تازه کنید.

اما چرا ما در حال حاضر بهتر است که از نرم افزار ورد برای نوشتن متن مقالۀ خود استفاده کنیم؟ چندین دلیل برای این کار وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد. اول از هم Word دارای غلط یابی خودکار برای زبان فارسی است. پس کار نوشتن متن را برای ما بسیار ساده‌تر از ویرایش‌گر خود وردپرس می‌کند. که در این صورت باید بسته غلط یابی فارسی را روی Office 2016 خود نصب کنیم که موضوع آموزش این ساعت ماست.

از دیگر مزیت‌های استفاده از نرم افزار Word برای این منظور، استفاده از امکان وبلاگ نویسی و اتصال ورد به سایت وردپرسی مان است. به راحتی قادریم بدون اینکه به پیشخوان وردپرس کار داشته باشیم، نرم افزار ورد را باز کرده و نوشتۀ خود را به همراه عکس و دیگر متعلقاتش وارد می کنیم و روی دکمۀ انتشار کلیک می کنیم. به نظر شما به روز کردن سایت از این هم ساده‌تر می شود؟ حالا در آموزش های بعدی به طریقۀ انجام این کار به طور کامل اشاره خواهیم کرد.

یک آموزش جذاب دیگه!  نگرانی از خراب شدن وردپرس

به هر حال به هر دلیلی که ما از Word استفاده می کنیم، نیاز است که بستۀ غلط یابی فارسی را نصب کنیم. برای این منظور باید به این صفحه از سایت مایکروسافت مراجعه کنید و روی دریافت برنامه کلیک کنید.

صفحه دانلود غلط یابی فارسی در ورد 2016

دقت داشته باشید که حتماً باید زبان فارسی از فهرست کشویی “تغییر زبان” انتخاب شده باشد. پس از آن دانلود پرونده ای با نام proofingtools2016_fa-ir-x64.exe برای شما شروع خواهد شد که حجمی معادل ۱٫۱۴ مگابایت خواهد داشت. بعد از اتمام عملیات دریافت، باید آن را اجرا کنید و مراحل نصبش را طی کنید. پس از نصب اگر نرم افزارهای Office روی رایانۀ شما باز است، آنها را ببندید و مجدد باز کنید، تا شاهد تغییراتی در بخش Spelling & Grammar باشید. در این بخش که از سربرگ Review قابل دسترس است، می توانید زبان فارسی را هم ببینید و تنظیمات آن را انجام دهید.

از الان به بعد هر زمان که در سند خود در حال نوشتن متن فارسی هستید و اشتباهی رخ داد، نرم افزار Word این هشدار را به شما می دهد که آن را اصلاح کنید. پس می بینید که چقدر می تواند سرعت نوشتن شما، مخصوصاً اگر یک وبلاگ نویس حرفه ای هستید، افزایش پیدا می کند. امیدوارم که این آموزش هم برای شما مثمر ثمر بوده باشد و در کنار آموزش های دیگر سایت ما قدمی شما را به حرفه ای تر شدن نزدیک کرده باشید.

یک آموزش جذاب دیگه!  جلسه ۲۷ : افزودن نوشته در وردپرس قسمت اول

18 دیدگاه برای “غلط یابی فارسی در ورد ۲۰۱۶”

  1. محسن گفت:

    سلام من هر دو فایل رو دانلود کردم و نصب کردم ولی هنگام نصب ارور میده و میگه باید قبل از اینکه ابزار تصحیح دیگری نصب کنید باید نسخه همسان با مایکروسافت آفیس رو نصب کنید در حالی که من ویندوز۱۰ ۶۴ بیتی دارم و آفیس ۲۰۱۶
    مشکل کار کجاست؟؟
    ممنون می شم جواب رو به ایمیلم ارسال کنید.
    تشکر

    1. جمال گفت:

      با سلام؛ برای نصب این بسته نرم افزاری به نیازمندی های سیستم آن دقت کنید:

      Windows 7؛ Windows 8؛ Windows Server 2008 R2

      این مورد دانلودی با برنامه‌های زیر کار می‌کند:

      • Microsoft Office Excel 2016
      • Microsoft Office OneNote 2016
      • Microsoft Office Outlook 2016
      • Microsoft Office PowerPoint 2016
      • Microsoft Office Word 2016

      همچنین در زمان نصب خطایی که داده می شود خود راهنمای کامل حل مشکل است. اگر همان خطا را در گوگل جستجو کنید، حتماً به پاسخ سوال خود خواهید رسید.
      به عنوان مثال در مواردی ممکن است نیاز داشته باشید بسته نرم افزاری زیر را نصب کنید:

      بسته جانبی زبان Microsoft® Office 2016 – [فارسی]

  2. سید علی حسینی گفت:

    سلام خدمتون
    بنده در قسمت نصب ویراستان بروی ورد ۲۰۱۶ مشکل دارم لطفا رهنمایی فرمایید.
    ممنون میشم از لطف تون…
    با احترام

  3. محمد گفت:

    این غلط یاب نیم فاصله را هم غلط محسوب می کند!!

    1. جمال گفت:

      با راست کلیک روی کلمه هایی که غلط تشخیص داده شدند و انتخاب دستور Add to Dictionary اون کلمه به فهرست کلمه های صادق اضافه میشه.

  4. فاطمه گفت:

    سلام.نصب کردم خطا نداد ولی ایرادی هم نمیگیره، کار نمیکنه

    1. جمال گفت:

      سلام؛ به نوع سیستم عامل و پیش نیازها و نسخه ای از غلط یاب ورد که دانلود کردید کاملاً دقت کنید.

  5. حلیمی گفت:

    باسلام!
    چگونه می‌توان دوباره این برنامه را غیر فعال کرد؟

    1. جمال گفت:

      با سلام؛
      برای غیر فعال کردنش احتمالا باید از طریق کنترل پنل ویندوز و سپس Add or Remove Program اقدام به حذفش کنید.
      یا از قسمت Options می تونید اقدام به غیرفعال کردن این دیکشنری کنید.

  6. Ali گفت:

    سلام من با وی بی ان تونستم دانلودش کنم (گذر از تحریم! 😉 ) روی آفیس ۲۰۱۶ نسخه ۶۴ بیتی من جواب داد. ویندوز هم ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی.
    ولی کاش اصلاح نیم فاصله هم داشت.

  7. سجادی گفت:

    با تشکر از سایت خوبتون. من قبلا این بسته رو روی ورد ۲۰۱۶ و ویندوز ۱۰ نصب کردم ولی خیلی از کلمه‌ها را غلط محسوب می کنه به همین خاطر غیر فعالش کردم. میخواستم بگم لازم نیست اصل برنامه را حذف کنید. میشه از سر برگ file و این آدرس: option/proofing/when correctings spelling and grammar in word و برداشتن تیک گزینه check spelling as you typeغیر فعالش کرد

  8. مریم حاتم گفت:

    سلام من برنامه رو نصب کردم اما دستور Add to Dictionary برای من کار نمیکنه اطفا راهنمایی کنید چه کار کنم؟ ویندوزم ۱۰ و ۶۴ بیت

  9. شهاب محمدی گفت:

    اگر از نسخه کرک شده افیس و کرک شده ویندوز ۷ استفاده کنیم ، می توان این نرم افزار را از مایکروسافت دانلود و به افیس اضافه نمود؟

    1. جمال گفت:

      بله. مشکلی نیست. تا الان که تست شده و بدون هیچ مشکلی میشده غلط یاب فارسی رو توی ورد نصب کرد.

  10. فاطمه گفت:

    سلام. این برنامه برای من نصب نمیشه. من راهنماش رو هم خوندم و دقیقا هم همه اونها رو انجام دادم ولی بازم نصب نشد.ویندوز ۱۰ و ورد ۲۰۱۶

  11. جواد گفت:

    برای ورد ۲۰۱۶ کار نمیکنه.

  12. شهرام گفت:

    سلام. خطای نسخه غیر windows installer دیگه چیه؟
    میگه نسخه ورد شما windows installer هست. این نسخه رو پاک کنید و نسخه غیر windows installer نصب کنید تا مشکلتون حل بشه. نسخه windows installer از کجا پیدا کنم؟

    1. جمال گفت:

      سلام. نصاب نرم افزار word نباید دستکاری شده باشه. احتمالاً نسخه‌ای از word رو که شما نصب کردید، دستکاری شده که معمولاً بسته‌های نرم افزارهای این کار رو می‌کنند. عمده نرم افزارهای word که توی سایت های دانلود وجود دارند دستکاری شده نیستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.