انتشار خودکار مطلب وردپرس

یک سایت اینترنتی تا زمانی زنده است که درون آن محتوا منتشر شود. به دلیل تولید لحظه ای دانش و چند برابر شدن آن، هر منبعی که میزان دانش تولیدی اش نسبت به قبل ثابت بماند، در اصل عقب گرد داشته و کم کم مخاطبان خود را از دست می دهد. یک سایت اینترنتی هم همین طور است. اگر شما به عنوان مدیر سایت سعی در به روز کردن سایت نکنید، پس از مدتی ممکن است سایت تان بازدهی قبلاً را نداشته باشد و افت کند. از طرف دیگر تولید محتوا امری زمان بر و هزینه بردار است. به همین دلیل خیلی از مدیران سایت ها رو به انتشار خودکار مطلب وردپرس می آورند.

انتشار خودکار مطلب وردپرس

انتشار خودکار مطلب وردپرس

حالا خود مبحث انتشار خودکار مطلب وردپرس را شاید بتوان از جوانب مختلفی بررسی کرد. البته باید دانست که تقریباً هیچ روش طبیعی و کاملاً عالی برای انتشار خودکار مطلب وجود ندارد. ولی در ادامه با چند روش تقریباً مناسب شما را آشنا خواهیم کرد که در شرایط مختلف به کار ما خواهند آمد. در بیشتر موارد هم باید از افزونه برای این کار استفاده کنیم.

قبل از رفتن به سراغ افزونه های وردپرس که به کمک ما برای انتشار خودکار می آیند، بهتر است گوشه اشاره ای هم به محتوای اصیل داشته باشیم. محتوای اصیل به محتوایی گفته میشود که در هیچ کجای دیگر منتشر نشده و طوری تولید شده که همه بتوانند از آن استفاده کنند و لذت ببرند. مثلاً همین مقاله و دیگر مقالاتی که در سایت WPTutorial.ir منتشر می شوند، تقریباً محتوای اصیل محسوب می شود که از جای دیگری رونوشت یا برداشت نشدند. به همین دلیل هم هست که بازدید آن روز به روز رو به افزایش است و سایت در حال دیدن نتیجۀ زحماتی است که با گذاشتن زمان برای انتشار محتوای مناسب کسب کرده است.

یک آموزش جذاب دیگه!  آپدیت وردپرس از سی پنل

پس اگر شما هم می خواهید چنین تجربه ای را کسب کنید، در حیطۀ تجربیِ خود سعی کنید مقالات و آموزش های مفید بنویسید. خواهید دید که به زودی یک سایت پر بازده خواهید داشت. فراموش نکنید که خیلی از عزیزان که الان صاحب یک سایت درآمد زا هستند، تنها به قصد سرگرمی و به اشتراک گذاری منابع آموزشی خود با دیگران سایتی را راه اندازی کردند و الان به واسطۀ همان در حال کسب روزی هستند.

انتشار خودکار از روی سایت های دیگر

حالا با این توضیحات به سراغ ادامۀ موضوع خواهیم رفت. با فرض اینکه شما تمامی جوانب را در نظر گرفتید، در برخی از مواقع می توانید با استفاده از افزونه هایی مثل Scrapes Lite افزونه وردپرس کپی خودکار مطالب از نوشته های دیگر سایت ها و وبلاگ ها استفاده کنید و آنها را به صورت خودکار روی سایت خود بیاورید. این افزونه به صورت خودکار سایت هایی که شما تعیین کردید را طی فواصل زمانی خاص بررسی می کند و اگر محتوای جدیدی درون آنها منتشر شد، آنها را به سایت شما ارسال می کند. حالا می توانید تعیین کنید که نوشته فوراً منتشر شود، یا اینکه در انتظار بررسی قرار گرفته و صبر کند تا شما آن را تایید کنید. اینها بستگی به تنظیماتی دارد که شما از بخش تنظیمات اصلی افزونه وردپرس انجام می دهید.

البته بد نیست، بدانید که افزونۀ Scrapes Lite یک نسخه پولی هم دارد که ایرادات نسخۀ رایگانش را ندارد. ولی به هر حال در نسخۀ پولی یا رایگان این افزونه ممکن است از محتوای هر سایتی نتوانید برای به روز کردن سایت خود استفاده کنید. چون برخی از سایت ها دسترسی چنین روبات هایی را مسدود می کنند و به شما اجازۀ برداشت محتوا را نمی دهند. یا اگر هم بدهند، تنها قسمت از آن را در اختیار شما قرار می دهند. به هر حال از نظر اخلاقی فراموش نکنید که اگر نوشته ای را هم از سایتی برداشت کردید، حتماً لینک منبع آن را هم در پایین مقالۀ خود درج کنید. این کار هم از نظر اخلاقی کار درستی است. هم به اعتبار سایت شما از دید مخاطبان و موتور جستجو (گوگل) اضافه می کند. پس حتماً لینک منابع و مراجع را در پایین نوشته های سایت خود قرار دهید. مگر اینکه مقاله کاملاً تولید خودِ شماست.

یک آموزش جذاب دیگه!  همیشه از به روز بودن پوسته ها اطمینان حاصل نمایید

انتشار خودکار و زمان بندی شده

از طرف دیگر افزونه های دیگری هم هستند که برای انتشار خودکار محتوا هایی که از قبل تولید شدند کاربرد دارند. مثلاً افزونۀ زمان بندی خودکار نوشته ها با نام Auto Post Scheduler یکی از بهترین آنها است. با استفاده از این افزونه می توانید نوشته های تولید شدۀ از قبل را در فواصل زمانی خاصی برای انتشار به صورت خودکار زمان بندی کنید. یعنی خود این افزونه تمام کارها را انجام می دهد. تنها شما باید نصب و سپس تنظیماتش را انجام دهید. آموزش این افزونه در سایت موجود است.

به هر حال اگر شما هم مثل بنده فکر می کنید از افزونه های موجود در مخزن وردپرس برای انتشار خودکار مطلب وردپرس استفاده کرد، حتی خودتان هم قادرید وارد صفحه افزونه های وردپرس شده و با جستجوی عبارت های کلیدی از وجود چنین افزونه هایی مطلع شده و آنها را روی سایت خود نصب کنید و از آنها استفاده کنید. البته ما هم سعی می کنید کاربردی ترین آنها را تست کنیم و در این سایت به شما معرفی کنیم. پس همراه با سایت آموزش وردپرس بمانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.