انتخاب موضوع برای سایت

از اولین کارهایی که باید قبل از تهیۀ هاست و دامنه برای سایت انجام دهید، انتخاب موضوع برای سایت است. تا زمانی که موضوع سایت خود را انتخاب نکنید، عملاً نمی توانید یک دامنۀ خوب برای سایت در نظر بگیرید و همانطور که می دانید دامنۀ خوب هم خیلی در افزایش بازدید سایت شما در آینده تاثیر خواهد داشت. عوامل زیادی در تعیین موضوع سایت دخیل هستند که در این مقاله راجع به آنها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

انتخاب موضوع برای سایت

انتخاب موضوع برای سایت

موضوع سایت بر اساس ایده

اینکه به ذهن تان برسد یک سایت راه اندازی کنید، حتماً اول یک ایده به ذهن تان رسیده و حالا می خواهید آن ایده را عملی کنید. بنشینید و آن ایده را کاملاً حلاجی کنید تا موضوع سایت تان را پیدا کنید. البته موضوع سایت هم خیلی به نوع آن سایت بستگی دارد. سایت شما شرکتی است؟ خدماتی است؟ خدمات رایگان یا پولی ارائه می کند؟ بازدید کنندگان آن قشر خاصی هستند؟ پاسخ به تمامی این سوالات و سوالات مشابه دیگر به یافتن موضوع سایت خیلی کمک می کند.

اگر سایت تان آموزشی یا یک سایت مجله ای قصد راه اندازی دارید، در اینجا موضوع سایت از حالت های مشابه بسیار مهم تر است. مثلاً یک سایت نیازمندی ممکن است حیطه های زیادی را شامل شود. اما یک سایت آموزشی باید کاملاً تخصصی باشد تا بتوانید نظر خیلی ها را به خود جلب کند.

یک آموزش جذاب دیگه!  DNS چیست و چه کاربردی دارد؟

موضوع کاملاً تخصصی

اینکه گفته می شود شما باید یک موضوع کاملاً تخصصی انتخاب کنید، به این معنا است که سایت شما باید تخصصی باشد. نباید از هر چیزی که به ذهن تان می رسد درون آن بنویسید و محتوا منتشر کنید. که اگر این کار را بکنید اعتبار سایت شما کاهش خواهد یافت. اما اگر یک سایت تخصصی راجع به موضوع حتی کم مخاطب داشته باشید، همان مخاطبان سایت شما را به عنوان مرجع انتخاب می کنند. نه تنها بازدید کنندگان، بلکه موتورهای جستجو بالاخص گوگل هم سایت شما را در آن حیطه بالاتر از سایت های رقیب قرار می دهد. پس بازدید کنندۀ بیشتری خواهید داشت.

برای اینکه با موضوع تخصصی بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می شود که با عبارت niche آشنا شوید. این عبارت در وب انگلیسی به معنای حرفۀ تخصصی یک سایت است. مقالۀ حوزه تخصصی سایت چیست را برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً مطالعه نمایید.

موضوع تخصصیِ محبوب

خیلی مهم است موضوعی که انتخاب می کنید، علاوه بر تخصصی بودن، محبوب هم باشد. با ابزارها و امکاناتی که مخصوصاً موتورهای جستجو در اختیار ما قرار می دهند، می توانیم بفهمیم که موضوع محبوب در حال حاضر چیست. البته باید طوری برنامه ریزی کنیم که آن موضوع برای یک دورۀ زمانیِ خاصی نباشد و بعد از آن از بین برود. مثلاً فرض کنید یک بازی رایانه ای بسیار معروف می شود. حالا شما راجع به همان بازیِ رایانه ای یک سایت راه اندازی می کنید. این می تواند همان موضوع تخصصی سایت شما. بعد از مدتی آن بازیِ رایانه ای از مُد خواهد افتاد و سایت شما هم تقریباً از بین خواهد رفت.

یک آموزش جذاب دیگه!  تیکت پشتیبانی چیست ؟

در نهایت برای داشتن یک سایت موفق داشتن برنامه و انتخاب یک موضوع تخصصی برای سایت خود را فراموش نکنید که می تواند تاثیر بسیار شگرفتی در موفقیت های آتیِ شما داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.