انواع هاست و دامنه

هاست و دامنه از نیازهای اصلی برای راه اندازیِ هر نوع سایتی هستند. بر اساس معیارهای مختلفی هم دسته بندی می شوند و ما می توانیم برای آنها انواعی را در نظر بگیریم. در بیشتر مواقع آگاهی از انواع هاست و دامنه می تواند به ما در انتخاب مسیر و همچنین نحوۀ اجرایی کردن ایده مان کمک کند. اگر اطلاعات زیادی از هاست و دامنه نداشته باشید، ممکن است در ابتدا کمی سردرگم شوید که از کدام نوع باید استفاده کنید. اما زیاد نگران نباشید. چرا که معمولاً برای استفاده از هر نوع اسکریپتی یک روش مقرون به صرفه تر وجود دارد که همه به سراغ آن روش می روند. شما هم می توانید از همان مورد استفاده کنید.

انواع هاست و دامنه

انواع هاست و دامنه

انواع هاست

هاست یا فضای میزبانی بیشتر بر اساس موارد زیر دسته بندی می شوند:

  • نوع سیستم عامل
  • میزان فضا و پهنای باند و دیگر مشخصات فنی
  • نوع کنترل پنل هاست
  • موقعیت مکانی قرارگیری سرورهای فضای میزبانی

در سفارش هاست حتماً باید موارد بالا را در نظر بگیرید. اما انواع هاست ها از این هم می تواند گستره تر باشد. که در مطلب انواع مختلف هاست برای وردپرس به تشریح توضیح داده شده است.

انواع دامنه

دامنه ها هم به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دامنه های ملی (مثل ir)
  • دامنه های بین المللی (مثل com, org, net و …)
یک آموزش جذاب دیگه!  خرید هاست مناسب برای وردپرس

کیفیت هر دو تقریباً شبیه به یکدیگر است. فقط شما باید بدانید که کدامیک می تواند به درد کار شما بخورد. مثلاً فعالیت هایی که بیشتر جنبۀ ملی دارند و هیچ وقت فراتر از حیطۀ کشوری نمی شوند، می بایستی از دامنه های ملی استفاده کنند. اما کسب و کارهایی که به نظر می رسد می توانند روزی به یک کسب و کار جهانی تبدیل شوند، نیاز دارند که به دنبال ثبت دامنه های بین المللی باشند.

با اطلاع از موارد بالا، اگر می خواهید با استفاده از وردپرس سایت خود را راه اندازی کنید، با علم به فضای مورد نیاز وردپرس می توانید کار خود را در اولین فرصت شروع کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.