افزونه بررسی لینک های شکسته WP Broken Link Status Checker

همین که سایت بزرگ و بزرگ تر می شود، به همان نسبت که تعداد صفحات و محتوای آن افزایش پیدا می کند، احتمال اینکه برای برخی از صفحات و اجزاء آن مشکلاتی پیش بیاید هم بیشتر می شود. به همین دلیل بررسی و رفع این مشکلات هم سخت تر از قبل خواهد شد. یکی از این مشکلات که اهمیت کمی هم ندارد، مشکل لینک های شکسته است. اینکه لینک شکسته چیست قبلاً راجع به آن بحث شد. لینک های شکسته به رتبه و اعتبار سایت ما لطمه وارد می کنند و باعث کاهش ورودی از موتورهای جستجو مثل گوگل می شوند. پس حتماً باید آنها را رفع کنیم. در وردپرس ما امکان استفاده از افزونه بررسی لینک های شکسته را داریم که یکی از بهترین آنها افزونه WP Broken Link Status Checker است.

چه زمانی لینک های موجود در نوشته های سایت ما به صورت شکسته در می‌آیند؟

در مواقعی که شما به یک سایت به عنوان منبع یا یک پیشنهاد به مخاطبان سایت خود، پیوند می دهید و بعد از مدتی آن سایت حذف می شود، لینک به جا مانده در سایت شما حکم یک لینک شکسته را دارد. در پاره ای از موارد هم ممکن است در حین درج پیوند در نوشته، یک حرف را اشتباهی وارد کنید و باعث ایجاد لینک شکسته گردید. حتی کاربران سایت شما که دیدگاه می گذارند، ممکن است پیوندی را درج کنند که شکسته است. پس باید این لینک ها بررسی شوند که به صورت دستی و یکی یکی امکان پذیر نیست.

افزونه WP Broken Link Status Checker چگونه کار می کند؟

این افزونه به این صورت کار می کند که شما اول یک پویش یا Scan با مشخصات دلخواه خود می سازید. اینکه این بررسی مثلاً در کجاهای سایت شما باید انجام شود، چه نوع خطاهایی را ثبت و ضبط کند و در کل هشدارها به چه صورت برای شما ارسال شوند، را باید تعیین کنید و پس از آن اجرایش کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  رفع خطای ۴۰۳ Forbidden در وردپرس

به دلیل اینکه ممکن است تعداد نوشته ها و دیدگاه های سایت شما بسیار زیاد باشد، این نوع پویش کردن سایت فشار زیادی ممکن است روی سرور و منابع سایت شما وارد کند. به همین دلیل اولویت اصلی افزونه WP Broken Link Status Checker روی بهبود بهره وری و کاهش فشار روی سرور است. پس با خیال راحت می توانید با همین رویه ای که خدمت شما عرض شد، از این افزونه استفاده کنید.

باید به این نکته دقت داشته باشید که این افزونه می تواند لینک های شکسته روی محتوای قابل ویرایش را پیدا کند. نه در کل سند HTML صفحات سایت شما! در مواقعی هم ممکن است اگر افزونه امنیتی مثل Wordfence را نصب کرده باشید، اختلال ایجاد شود. پس حتی موقتی هم که شده افزونه های امنیتی خود را غیرفعال کنید.

آشنایی با افزونه WP Broken Link Status Checker

زمانی که این افزونه را نصب و فعال می‌کنید، گروه صفحاتی به پیشخوان وردپرس شما افزوده می شود که صفحات آن از قرار زیر است:

صفحات موجود پس از نصب افزونه WP Broken Link Status Checker

  • Scans : کل پویش هایی که ساخته شدند را از این قسمت می توانید ببینید.
  • New scan : یک پویش جدید با مشخصات دلخواه می توانید ایجاد کنید.
  • Settings : تنظیمات افزونه از قبیل تنظیمات خزیدن و زمان بندی را می توانید از این صفحه انجام دهید.

ساخت پویش جدید

شما در اولین گام باید روی پیوند New Scan کلیک کنید و یک پویش جدید ایجاد کنید. در این صفحه سربرگ های زیادی وجود دارد که از هر سربرگ قادرید تنظیمات خزیدن را انجام دهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش حل مشکل اطلاعات اتصال به FTP در وردپرس

افزونه بررسی لینک های شکسته WP Broken Link Status Checker

مثلاً در سربرگ General یک نام می توانید برای آن تعیین کنید. از طرف دیگر نحوۀ اطلاع رسانی را هم قادری تعیین نمایید.

از سربرگ دوم یعنی Content options می توانید به افزونه بگویید که کدام بخش های سایت را بررسی کند و اگر لینک شکسته ای وجود داشت آن را به شما هشدار دهد. مثلاً گزینه های روبروی عبارت Comment links را اگر فعال کنید، پیوندهای موجود در دیدگاه های سایت هم بررسی می شوند که این کار می تواند علاوه بر افزایش مدت زمان پویش، لینک های موجود در دیدگاه ها را هم بررسی کند. دقت داشته باشید که این بررسی از طریق اتصال مستقیم به پایگاه داده انجام می شود.

حالا پس از انجام تنظیمات، یا روی Save scan changes کلیک کنید، تا تنظیمات ذخیره شود، ولی کار پویش شروع نشود که در این حالت وقتی به صفحۀ Scans می روید، از آنجا می توانید موردهای قبلی که ایجاد کردید را اجرا کنید. یا روی Save and run crawler کلیک کنید و بعد از ذخیره شده تنظیمات همان لحظه پویش روی سایت آغاز گردد.

تنظیمات افزونه WP Broken Link Status Checker

در صفحه تنظیمات این افزونه ما سه سربرگ داریم که سربرگ اول با عنوان Crawling تنظیمات فنی مربوط به خزیدن را درون خود دارد. به عنوان مثال اینکه تعداد کل رشته های خزنده در آن واحد که می تواند اجرا شوند چقدر باید از اینجا قابل تنظیم است.

افزونه بررسی لینک های شکسته WP Broken Link Status Checker

در هر صورت این گونه است که با استفاده از افزونۀ WP Broken Link Status Checker به سادگی می توانیم لینک های موجود در سایت را بررسی کنیم و به سادگی آنهایی که مشکل دارند را بررسی و سپس رفع ایراد کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.