لینک شکسته چیست ؟

لینک ها رابط بین صفحات مختلف وب هستند. یعنی شما برای اینکه بازدید کنندگان سایت خود را از صفحه ای به صفحۀ دیگری هدایت کنید، باید از لینک ها استفاده کنید. معادل عبارت لینک در فارسی پیوند است و همان معنی را می‌دهد. یکی از اصطلاحاتی که در این زمینه وجود دارد، پیوند شکسته است که می خواهیم در این نوشته توضیحات کاملی را راجع به این بحث خدمت شما عرض کنیم.

لینک شکسته چیست

همانطور که گفته شد، لینک ها برای ایجاد ارتباط بین صفحات مختلف وب مورد استفاده قرار می گیرند. لینک ها چیزهای خاصی نیستند، آنها یک برچسب HTML هستند که دارای نشانیِ صفحۀ مقصدند و بازدید کننده با کلیک روی پیوندی که به صورت لینک شده است، به آن صفحه منتقل می گردد. یعنی به جای اینکه فرد بازدید کننده نشانی صفحه مقصد را دستی درون نوار نشانی مرورگر وارد کند، با کلیک روی لینک این اتفاق به صورت خودکار می افتد. متنی هم که در بین برچسب باز و بسته قرار می گیرد، همان متنی است که به صورت پیوند شده است.

با توضیحاتی که در بالا خدمت شما ارائه شد، الان تقریباً می دانید که لینک شکسته چیست. به لینک هایی که دارای نشانیِ صفحۀ مقصد ناموجود هستند، لینک های شکسته گفته می شود. یا به عبارتی دیگر پیوند دادن به صفحه ای که اصلاً وجود ندارد، پیوند شکسته است. لینک های شکسته بازدید کنندگان را سرگردان می کنند و به غیر از آن باعث کاهش کیفیت سایت ما می شوند.

یک آموزش جذاب دیگه!  نمایش خطاهای PHP را غیرفعال کنید

با در نظر گرفتن توضیحات تا به اینجا، اگر وارد سایتی شوید که دارای لینک های شکسته است، با خود چه فکری می کنید؟ اولین موردی که به ذهن انسان خطور می کند، این است که این سایت خیلی قدیمی است و کسی نیست که به آن رسیدگی کند. یک سایت به مانند هر وسیلۀ دیگری نیاز به رسیدگی دارد. اگر مشکلی برایش هر جزء آن پیش بیاید، مدیر باید آنها را برطرف کند. وقتی تعداد لینک های شکستۀ سایت زیاد می شود، نشان از قدیمی بودن سایت و محتوای آن است.

همین طرز فکر یک بازدید کننده که با چنین سایتی مواجه می شود، برای موتورهای جستجو هم وجود دارد. موتورهای جستجو به سایت هایی که دارای لینک های شکستۀ زیادی هستند، رتبۀ کمتری می دهند و بازدید کنندۀ کمتری می فرستند. پس باید هر چه سریعتر آنها را برطرف کرد.

بسته به اینکه سایت شما با چه سیستمی راه اندازی شده است، روش های مختلفی برای رفع این ایراد وجود دارد. مثلاً اگر از وردپرس استفاده می کنید، این CMS افزونه های زیادی برای یافتن لینک های شکسته دارد که با نصب و اجرای آن به راحتی می توانید چنین پیوندهایی را پیدا کرده و رفع عیب نمایید. در مقالات آموزشی دیگر از سایت WPTutorial.ir راجع به این افزونه ها بیشتر خواهیم نوشت.

یک آموزش جذاب دیگه!  رفع خطای ۵۰۳ وردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.