مرجع توابع وردپرس کجاست؟

به عنوان برنامه نویس یا توسعه دهندهٔ وردپرس، بد نیست بدانید که حتماً باید بتوانید از مستندات وردپرس استفاده کنید. بخش مستندات وردپرس به نشانی developer.wordpress.org که مخصوص توسعه دهندگان نوشته شده است، حاوی آموزش‌ها و راهنمایی‌های بسیار خوبی است که حتماً باید با طریقهٔ کار کردن با آن آشنا باشید. یکی از کارهایی که از طریق این بخش می‌توان انجام داد، پیدا کردن تابع مورد نظر برای انجام یک کار خاص است. اگر برنامه نویس هستید، حتماً برای شما هم پیش آمده است که در حین نوشتن کد، به فکر استفاده از تابع، کلاس، متد یا قلاب افتادید که اسم آن را دقیق نمی‌دانید و یا اگر هم می‌دانید، نیاز دارید اطلاعات بیشتری راجع به نحوهٔ استفاده از آن بدست آورید که این بخش از سایت wordpress.org قطعاً به کارتان خواهد آمد.

مرجع توابع وردپرس

ما فرض می کنیم که شما می‌دانید تابع وردپرس چیست، که اگر نمی‌دانید دقیقاً با همین عنوان مقاله‌ای را منتشر کردم که حتماً باید آن را مطالعه کنید. توابع وردپرس در اصل همان توابعی هستند که با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شدند که کار خاصی را برای ما روی وردپرس انجام می‌دهند. حالا این توابع در کنار قلاب‌ها و همچنین کلاس‌ها بسیار کار را برای ما به عنوان توسعه دهندهٔ وردپرس راحت می‌کنند.

یک آموزش جذاب دیگه!  برنامه نویسی وردپرس چیست ؟

به دیگر مباحث برنامه نویسی وردپرس و PHP کاری داریم و مستقیم به سراغ مستندات وردپرس به نشانی developer.wordpress.org خواهیم رفت. در این صفحهٔ که تصویر آن را در بالا هم شاهد هستید، بخش‌های مختلفی وجود دارد. ما می‌بایستی روی Code Reference کلیک کنیم. البته راجع به دیگر قسمت‌های مستدات وردپرس از قبیل Themes و Plugins و REST API هم در دیگر مقالات سایت خودآموز وردپرس بحث کردیم.

Code Reference وردپرس

در این صفحه یک جعبهٔ جستجو وجود دارد که هر چیزی از عنوان یک تابع، قلاب، کلاس یا متد را که به ذهن‌تان میرسد را می‌توانید وارد کنید و Enter کنید. مثلاً ما pagination را وارد می‌کنیم که ببینیم چه نتیجه ای برگردانده می‌شود.

جستجو در Code Reference وردپرس

البته با انتخاب هر گروه از ۴ دستهٔ تابع و قلاب و کلاس و متد می‌توان جستجو را فقط برحسب آنها انجام داد. حالا روی هر مورد که خواسته باشیم می‌توانیم کلیک کنید تا وارد صفحهٔ اختصاصی همان تابع یا موارد دیگر شویم.

به غیر از جستجو در بین صفحات مستندات توسعه وردپرس، می‌توان از گروه بندی‌های موجود در صفحهٔ اصلی Code Reference هم استفاده کرد. این گروه بندی در دو جعبهٔ API و NEW & UPDATED IN WORDPRESS 5.8 جای گرفته است که دومی بسته به نسخهٔ وردپرس و آخرین به روز رسانی‌های مستندات متغیر است.

یک آموزش جذاب دیگه!  کتابخانه جی کوئری نوار کناری چسبان

مثلا ما اگر روی Dashboard widgets کلیک کنیم، وارد صفحهٔ توضیحات کامل نحوهٔ ایجاد تغییر در ابزارک‌های پیشخوان وردپرس خواهیم شد. البته از آنجا بعد می‌توان وارد صفحهٔ جزئیات هر تابع یا قلاب یا کلاس هم شد. اما چیزی که مشهود است این است که نویسندگان مستندات وردپرس، سعی کرده‌اند در این بخش یک کتاب آموزش جامع برای توسوعه دهندگان طراحی کنند. طوری که شاید اگر زبان انگلیسی‌تان خوب باشد، شاید نیاز به هیچ مرجع آموزشی دیگری نباشد. بعد از آن فقط باید تمرین و ممارست کنید تا یاد بگیرید که چطور با کدهای آمادهٔ شدهٔ وردپرس، امکانات سایت را بهبود دهید.

به هر حال چیزی که اینجا ما یاد گرفتیم این بود که مستندات توسعهٔ وردپرس به نشانی developer.wordpress.org بهترین مرجع توابع وردپرس است، که شما را از تلف کردن وقت در گوگل و جاهای دیگر بی‌نیاز می‌کند. بد نیست فقط تمرکز خود را روی همین مستدات خود وردپرس بگذارید که همیشه هم به روز است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.