تغییر قالب وردپرس از دیتابیس

گاهی اوقات ممکن است تغییراتی که روی پوستهٔ وردپرس اعمال می‌کنیم، هماهنگی لازم را با دیگر اجزاء ندارند. بنابراین سایت با مشکل مواجه می‌گردد که مهم‌ترین آن خطای صفحه سفید یا همان خطای ۵۰۰ است که در این حالت نه به پیشخوان وردپرس دسترسی داریم که قالب را غیر فعال کنیم! نه کار دیگری از دست‌مان بر می‌آید. پس باید هر چه سریع‌تر قالب وردپرس را از طریق دیتابیس، که دسترسی مستقیم به جدول تنظیمات وردپرس در پایگاه داده است، تغییر دهیم.

تغییر قالب وردپرس از دیتابیس
تغییر قالب وردپرس از دیتابیس

البته مواقعی ممکن است با تغییر نام پوشهٔ پوسته در مسیر wp-content/themes مشکل برطرف شود. اما اگر نشد، مجبور هستید تا از طریق دیتابیس اقدام به تغییر قالب وردپرس کنید. در کل این ترفند به مهارت‌های شما برای کار با وردپرس اضافه می‌کند که در مواقع اضطراری به کمک شما خواهد آمد.

مراحل تغییر قالب وردپرس از دیتابیس

۱- وارد کنترل پنل سی پنل یا دایرکت ادمین یا هر کنترل پنل دیگر که هاستینگ به شما داده شوید.

۲- از گروه ابزارهای Databases روی دستور phpMyAdmin کلیک کنید تا این نرم افزار باز شود.

۳- زمانی که وارد phpMyAdmin شدید، به نوار سمت چپ نگاه کنید. باید نام پایگاه داده وردپرس را ببینید. روی آن کلیک کنید.

۴- حالا از سمت راست روی جدول تنظیمات وردپرس که با نام wp_options مشخص است کلیک کنید. اگر پیشوند جداول وردپرس را در هنگام نصب وردپرس تغییر داده باشید، به جای wp_ باید پیشوند جدید نشان داده شود.

یک آموزش جذاب دیگه!  ۱۴ نکته مهم هنگام عوض کردن پوسته سایت

۵- حالا باید محتویات جدول wp_options به شما نشان داده شود. باید دو تا رکورد در این جدول را پیدا کنید و مقادیر آنها را اصلاح کنید. برای این کار دو تا راه‌کار وجود دارد. اول اینکه تمامی رکوردها را با استفاده از دکمه‌های عملیاتی بالای صفحه نمایش دهید و با دکمه‌های میانبر Ctrl + F در صفحه جستجو کنید. که حتما کار سختی خواهد بود. چون تعداد رکوردها زیاد است!

روش دیگر این است که از ابزار Search که لینک آن در بالای صفحه وجود دارد استفاده کرده و نام رکوردی که می خواهیم را جستجو کنیم. این کار بهتر است. پس روی Search کلیک می‌کنیم تا صفحه‌ای به مانند تصویر زیر باز شود. عبارت template را در جعبهٔ روبروی option_name وارد کنید و روی Go کلیک کنید.

جستجو در phpMyAdmin
جستجوی نام گزینه template در phpMyAdmin

۶- دقیقا همان رکورد به شما نشان داده می‌شود که باید روی Edit مربوط به همان رکورد کلیک کنید.

ویرایش کردن رکورد template
ویرایش کردن رکورد template

۷- صفحه ویرایش رکورد که باز شد، مقدار روبروی عبارت option_value که همانا نام پوسته وردپرس است را می‌توانید تغییر دهید. نام پوسته دقیقاً همان نام پوشهٔ پوسته روی فضای میزبانی است. مثلاً برای تغییر پوسته به ۲۰۱۷ باید twentyseventeen را وارد کنید و روی Go کلیک کنید.

۸- همین کار را هم برای رکورد stylesheet باید انجام دهید. یعنی اول آن را جستجو کنید و مقدارش را با نام پوسته جدید تعویض نمایید.

یک آموزش جذاب دیگه!  تغییر رمز عبور وردپرس از طریق دیتابیس

اگر صفحهٔ اصلی سایت را باز کنید، سایت باید با پوستهٔ تازه باز شود. اگر عامل خطا از قالب بود، الان سایت باید بدون مشکل باز گردد. این بود از آموزش تغییر قالب وردپرس از دیتابیس که تقدیم شما شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.