امکان ثبت نام در وردپرس چطور کار می کند؟

با وردپرس هر کاری را می توان انجام داد. از ساخت یک سایت تک کاربره، که تنها یک نفر درون آن محتوا منتشر می کند، تا یک سایت چند صد و یا چند هزار کاربره که هر کدام از کاربران به تولید محتوای سایت کمک کنند. در اصل در حالت دوم ما یک شبکۀ اجتماعی ایجاد می کنیم. وردپرس قابلیت این را دارد که با نصب چند تا افزونه، یک شبکه اجتماعی مناسب هر کاری راه اندازی کنیم. پایۀ اصلی این کار هم قابلیتی در وردپرس است، به نام امکان ثبت نام در وردپرس. یعنی هر کسی که از سایت بازدید می کند، اگر از موضوع سایت خوشش آمد قادر باشد از سایت عضو شده و از امکانات عضویت استفاده نماید. به عنوان مثال می توان کاری کرد که افرادی که عضو سایت می شوند، قادر باشند محتوا و فیلم های حرفه ای را ببینند. یا اینکه برای خودشان صفحۀ شخصی با نام پروفایل داشته باشند. یا قادر باشند در سایت پست ارسال کنند.

امکان ثبت نام در وردپرس چطور کار می کند

امکان ثبت نام در وردپرس چطور کار می کند؟

زمانی که وردپرس را نصب می کنید، از ابتدا امکان ثبت نام افراد متفرقه در سایت غیر فعال است. برای فعال کردن این قابلیت باید به بخش تنظیمات » همگانی رفته و تیک گزینه عضویت را بزنید. با این کار حالا اگر ابزارک اطلاعات را در جایی از سایت خود جایگذاری کنید، یک پیوند با عنوان ثبت نام ظاهر خواهد شد که کاربران با کلیک روی آن می توانند مشخصات خودشان را وارد کرده و در سایت عضو شوند.

یک آموزش جذاب دیگه!  ایجاد ارتباط بین حساب کاربری کاربران وردپرس با سیستم های دیگر

اما این تمام ماجرا نیست. یکی دیگر از امکانات وردپرس که مرتبط با کاربران ثبت نام شده است، امکان دسته بندی کردن کاربران درون گروه هایی است که هر گروه دسترسی های خاصی به بخش های پیشخوان دارد. مشترک، نویسنده، مشارکت کننده، ویرایشگر، نام برخی از این نقش های کاربری در وردپرس هستند که راجع به آنها توضیحات کامله در سایت داده شده است.

در همان صفحۀ تنظیمات » همگانی می توان تعیین کرد فردی که عضو سایت ما می شود، دارای چه نقشی باشد. نقش مشترک کمترین دسترسی ها به بخش های مختلف را دارد. همین طور که نقش ها پیش می روند، دسترسی های آنها به بخش های پیشخوان بیشتر شده و کارهای بیشتری می توانند انجام دهند. پس حساسیت کار هم بیشتر خواهد شد. همیشه به این نکته دقت داشته باشید. همان نقش مشترک برای کسانی که در سایت عضو می شوند مناسب است. مگر اینکه برنامۀ دیگری در ذهن تان داشته باشید.

در کنار این قابلیت های پیش فرض برای ثبت نام کاربران در سایت، خودِ مدیر سایت هم می تواند کاربرانی را به صورت دستی به سایت اضافه نماید که برای این کار باید به بخش کاربران » افزودن مراجعه کرد. سپس در اولین مرحله می توان ایمیل فرد را وارد کرده و دیگر مراحل را طی نمود. این امکان چه گزینه عضویت خودکار کاربران فعال باشد و چه نباشد، به هر حال کار می کند و برای سایت هایی که می بایست از توان چندین نفر به جهت مدیریت آنها استفاده کرد، مناسب می باشد.

یک آموزش جذاب دیگه!  چرا مدام ایمیل ثبت نام وردپرس ارسال می شود؟

در کنار تمامی این موارد که پیش فرض خودِ وردپرس هستند، اوقاتی که ما نیاز به امکانات بیشتری داریم، این افزونه ها و حتی قالب های وردپرس هستند که به کمک ما آمده و به صورت حرفه ای کار مدیریت کاربران سایت را انجام می دهد. نمونه ای از این افزونه ها Users Ultra نام دارد که به عنوان یک افزونه ساخت پروفایل شناخته می شود. از این دست افزونه ها هم کم نیستند.

حتی اگر برنامه نویسی وردپرس و PHP و پایگاه داده یاد داشته باشید، خودتان قادرید دست به کار شده و افزونۀ مورد نیاز و باب میل خود را بسازید. با این روش هر چند که هزینه انجام کار افزایش پیدا می کند. اما دقیقاً همان چیزی خواهد شد که خودِ شما می خواهید. در کل با قابلیت ثبت نام در وردپرس، می توان یک سایت چندین کاربره ایجاد کرد، که کمتر سیستم مدیریت محتوایی چنین امکانی را دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.