ابرچسب چیست ؟

در دنیای وب همیشه باید روش هایی برای دسته بندی محتوای اینترنتی وجود داشته باشند و این روش دسته بندی ها تبدیل به یک استاندارد شوند. یکی از این استانداردها استفاده از برچسب ها یا همان تگ ها هستند که به هر نوع محتوا متصل می شوند و باعث می شود افراد و سیستم های خودکار تشخیص دهند که موضوع آن محتوا چیست. در سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس، استفاده از برچسب ها برای دسته بندی محتوای سایت بسیار مرسوم است و اصل برچسب زدن یکی از مهم ترین اصول برای بالا بردن بازدید یک سایت محسوب می شود؛ به طوری که همین برچسب ها حتی تبدیل به درگاهی برای ورود افراد از موتور جستجو می شوند.

ابرچسب چیست

ابرچسب چیست ؟

این تعریف و کاربردی که از برچسب گفته شد، مربوط به اتصال یک یا چند تا عبارت یا کلمۀ کلیدی به محتوای سایت بود. اما در دنیای طراحی سایت و اینترنت برچسب معانیِ مختلفی هم دارد. به همین دلیل طبق یک قاعده و قانون از قبل تعریف شده، مصوب شده که به کاربرد برچسب برای دسته بندی و رتبه بندی محتوای سایت وردپرس ابرچسب گفته شود. در اصل از اصطلاح Tag Cloud گرفته شده است. پس برچسب، تگ و ابرچسب در وردپرس به نوعی یک معنی را دارند که بهتر است از معادل اصلی آن یعنی ابرچسب استفاده شود.

یک آموزش جذاب دیگه!  ابزارک ابر برچسب وردپرس

به جهت دادن توضیحات بیشتر راجع به ابرچسب ها در سایت وردپرس، باید خدمت شما عرض کنم که در زمان انتشار یک نوشته در سایت، شما علاوه بر تعیین دسته بندی، می توانید برچسب گذاری هم برای آن نوشته انجام دهید. همانطور که گفته شد برچسب گذاری یا اختصاص یک عبارت کلیدی به نوشته، به نوعی یک دسته بندی ریزتر محسوب می شود و روشی برای یافتن بهتر موضوعات مشابه در کل سایت و حتی کل اینترنت است. به طوری که موتورهای جستجو از همین برچسب ها هم برای ارسال بازدید کننده به سایت استفاده می کنند. یعنی می فهمند که موضوع سایت شما چیست و در ارتباط با همان موضوع کاربر به سایت ارسال می نمایند.

زمانی که یک برچسب به وردپرس اضافه می کنید، در اصل یک صفحه به سایت افزوده خواهد شد که تمامی نوشته های حاوی آن برچسب در آن صفحه فهرست شده و کاربر می تواند با کلیک روی عنوان هر نوشته، به صفحۀ کامل همان نوشته منتقل شود. دقیقاً همان کاری که دسته های سایت انجام می دهند. با این تفاوت که در برچسب ها یا همان ابرچسب ها زیر دسته بندی معنی ندارد!

زمانی که به صفحه ابزارک های پیشخوان وردپرس مراجعه می کنید، یک ابزارک هم به نام ابزارک ابرچسب وجود دارد که کارش نمایش تعداد زیادی برچسب سایت به صورت یکجا و متراکم است. که زمانی که فردی روی عنوان یک برچسب کلیک می کند، به صفحۀ همان برچسب منتقل می شود. این است که بازدید کنندگان می توانند محتوای مشابه به یک موضوع را به سرعت درون سایت پیدا کنند.

یک آموزش جذاب دیگه!  محدود کردن نمایش تعداد برچسب ها در ابزارک ابرچسب

علاوه بر آن معمولاً قالب های وردپرس برچسب های یک نوشته را هم در پایین هر نوشته نمایش می دهند. که باز هم کاربر با کلیک روی پیوند هر برچسب به صفحۀ نوشته های مرتبط با نوشتۀ فعلی منتقل می گردد.

پس الان کاملاً متوجه شدیم که ابرچسب در وردپرس چیست و چه کاربردی دارد و ما به عنوان مدیر سایت چطور قادریم از آن برای افزایش گشت و گذار کاربران در سایت و همچنین افزایش گرفتن بازدید از موتورهای جستجو به شیوه ای صحیح استفاده کنید. از این بابت گفته می شود که برچسب ها می توانند از موتورهای جستجو مثل گوگل برای ما ورودی داشته باشند، که صفحات برچسب ها در گوگل ذخیره شده و با همان عنوان می توانند در صفحات نتایج جستجو برای جستجوگران به نمایش درآیند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.