چه کسانی می توانند از وردپرس استفاده کنند؟

همانطور که در مقالۀ قبلی با عنوان وردپرس چیست خدمت شما توضیحات لازم را ارائه دادیم، وردپرس را می توان بهترین راه برای راه اندازی یک سایت اینترنتی هم برای مبتدی ها و هم برای حرفه ای ها دانست. این طور نیست که وقتی از سادگی کار با وردپرس صحبت می کنیم، منظور این باشد که وردپرس به درد حرفه ای ها نمی خورد! منظور ما این است که قابلیت های وردپرس آن قدر بالا است که توانسته نظر همگان را به خود جلب کند. بدین ترتیب که همه با هر نوع دانشی می توانند از وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند.

چه کسانی می توانند از وردپرس استفاده کنند؟

اما اینجا یک سری مباحث جانبی مطرح است که می بایست به عنوان کاربر وردپرس در نظر داشته باشید. چیزی که شاید کسانی که قصد شروع کار با وردپرس را دارند آنها را در نظر نمی گیرند و بعد از مدتی از کاری که می خواهند انجام دهند، دلسرد می شوند و دست از کار می کشند. با دانستن این نکات شما جزء این افراد نباشید.

دانش پیش نیاز را کسب کنید

ما از کار و ساخت سایت با استفاده از وردپرس حرف می زنیم. این کار شاید ساده باشد. اما زمانی که دانش اولیه و پیش نیازهای کار را ندانیم، معمولاً با مشکلات کوچک اما پر تاثیر روبرو می شویم که اگر هر چه سریع تر راه حل مشکل را پیدا نکنیم، خیلی زود ما را ناامید می کنند. پس به عنوان شخصی که سال ها با وردپرس کار کرده است و خود او نیز از صفر شروع کرده، به شما پیشنهاد می کنم قبل از اینکه شروع به کار با وردپرس کنید، بهتر است دانش پیش نیاز را یاد گرفته و بعد وارد فضای عملی شوید.

یک آموزش جذاب دیگه!  وردپرس چیه ؟

دانش پیش نیاز را هم باید با خواندن همین دست مقالات آموزشی و دیدن ویدیوهای آموزشیِ ما شروع کنید. معمولاً درک کامل از مبانی راه اندازی سایت اینترنتی، آگاهی از موارد مورد نیاز برای ساخت یک سایت، دانش های درگیر برای ورود به این عرصه و … در کل دانش اولیه برای کار با وردپرس را تشکیل می دهند. برای کسب این دانش هم نیازی به کلاس رفتن نیست. همین دست مقالات سطح پایین و متوسطۀ سایت ما را مطالعه کنید. دانش اولیۀ لازم را کسب می کنید. حتی ویدیوهای آموزشیِ ما به شما بسیار شدید در افزایش سرعت یادگیری شما کمک می کنند. از آنها هم بهره کافی را ببرید.

انگیزۀ خود را کوک کنید!

جدای از دانش فنی و مباحث نظری و حتی عملی که باید یاد بگیرید و یاد داشته باشید، باید بدانید که در هر کاری داشتن انگیزۀ کاری از پیش نیازهای اساسی است. حتی اگر دانشمند عرصۀ وب و طراحی سایت باشید، ولی انگیزۀ شروع و تمام کردن طرح های خود را نداشته باشید، قادر به برداشتن هیچ گامی به سمت جلو نیستید! نباید بگذارید عوامل خارجی و حتی درونی شما را به دلسردی میل دهند. باید با قدرت و توان مضاعف هر روز را به یادگرفتن اصول جدید و عمل کردن به آنها به انتها برسانید و از انجام این کار لذت ببرید.

یک آموزش جذاب دیگه!  بازتاب و دنبالک یا Pingback و Trackback در وردپرس چیست؟

در اینجا من قصد ندارم به همۀ پیش نیازهای کار برای راه اندازی سایت با استفاده از وردپرس اشاره کنم؛ که در مقالات بعدی به طور کامل راجع به آنها هم صحبت خواهیم کرد. اما به طور کلی باید بدانید که اگر نیاز به یک سایت دارید، یا احساس علاقۀ وافر به فعالیت های مجازی می کنید، می توانید از وردپرس استفاده کنید. زمان را از دست ندهید و با شناخت سطح خود، مراحل بعدی را طی کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.