وردپرس محلی چیست ؟

معنای اصطلاح محلی در علوم رایانه ای، همان رایانه یا دستگاهی است که به طور مستقیم در اختیار ماست. مثلاً رایانه شخصی ما همان محلی یا Local است. Local معادلی انگلیسی برای محلی است. وقتی هم از وردپرس محلی صحبت می کنیم، منظور وردپرسی است که روی رایانۀ شخصی ما نصب شده است. این تعریفی کاملاً ساده و کامل بود که می شد از وردپرس محل داد. حالا شاید از خودتان بپرسید که مگر می شود وردپرس را هم روی رایانۀ شخصی نصب کرد؟ مگر تنها ودرپرس را نمی توانیم روی هاست نصب کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ادامه مقاله را حتماً مطالعه نمایید.

وردپرس محلی چیست

وردپرس محلی چیست ؟

وردپرس برای اجرا شدن نیاز به موتور PHP و پایگاه دادۀ MySQL دارد. این دو پیش نیاز هر کجا وجود داشته باشند، وردپرس هم آنجا می تواند نصب شود. پس اگر ما بخواهیم وردپرس را روی رایانۀ شخصی خود نصب کنیم اول باید این دو نرم افزار را نصب کنیم. پس از آن همه چیز آماده است تا وردپرس را نصب کنیم.

دقت داشته باشید که درست است که ما وردپرس را می توانیم روی رایانۀ شخصی خود نصب کنیم. اما برای آن نمی توانیم بازدیدی جذب کنیم. چون با خاموش شدن رایانه، عملاً سایت ما هم خاموش خواهد شد. بماند اینکه برای دسترسی دیگران به وردپرسی که روی رایانه شخصی مان نصب کردیم، باید رایانۀ ما هم جزئی از شبکه باشد. حالا چه شبکه محلی برای بازدید کنندگان محلی و چه شبکۀ جهانی اینترنت برای بازدید کنندگان جهانی وب.

یک آموزش جذاب دیگه!  کتاب آموزش طراحی سایت با وردپرس

بسته های نرم افزاری شامل PHP و MySQL

معمولاً برای نصب PHP و MySQL ما از بسته های نرم افزاری کمک می گیریم که همه اجزاء مورد نیاز را در خود دارند. مثلاً اگر با XAMPP یا WAMP آشنا باشید، اینها بسته های نرم افزاری هستند که روی سیستم عامل ویندوز یا مکینتاش نصب می شوند و همان PHP و MySQL را به همراه دیگر اجزاء مورد نیاز یا اختیاری در خود دارند. به صورت یک بستۀ مجتمع. پیشنهاد ما استفاده از این نوع بسته های نرم افزاری است که در آموزش های آینده راجع به آنها حتماً صحبت خواهیم کرد.

اما یکی دیگر بسته های این چنینی InstantWP نام دارد که شامل اجراء بیشتری است و کار را برای ما بیش از پیش ساده تر می کند. با InstantWP می توانید وردپرس را روی رایانۀ شخصی خود نصب کنید. بدون اینکه نگران چیز خاصی باشید. پس از آن هم هر کاری که روی وردپرس عادی می توانید انجام دهید، روی وردپرس محلی هم قادرید همان کار را انجام دهید. مثلاً می توانید افزونه یا قالب نصب و فعال کنید.

کاربرد وردپرس محلی چیست؟

همانطور که تا الان باید حدس زده باشید، وردپرس محلی را ما بیشتر برای آزمون و خطا، توسعه قالب یا افزونه، یا بحث آموزش خود وردپرس استفاده می کنیم. فکرش خیلی جذاب است که ما بتوانیم وردپرس را روی رایانۀ شخصی خود داشته باشیم، بدون اینکه حتی نیازی باشد تا به اینترنت متصل باشیم. در خیلی از مواقع اگر توسعه دهنده افزونه یا قالب وردپرس باشید، با این کار بهتر می توانید روی پروژۀ خود کار کنید. به شما توصیه می کنیم برای آموزش های بیشتر راجع به وردپرس محلی با دیگر مقالات wptutorial.ir همچنان همراه باشید.

یک آموزش جذاب دیگه!  چگونه وردپرس را نصب کنیم ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.