تغییر آدرس سایت هنگام فیلتر شدن

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای سایت های با محتوای مشکوک پیش آید، مشکل فیلتر شدن سایت است. این مشکل شاید برای سایت های کوچک زیاد اهمیت نداشته باشد. اما هر چقدر سایت از نظر بازدید و تعداد صفحات بزرگ تر باشد، ضربه ای که بر اثر فیلتر شدن سایت وارد می شود، به مراتب عظیم تر خواهد بود. در این حالت مدیران سایت ها در شرایطی که قصد تغییر رویۀ خود را نداشته باشند، معمولاً اقدام به تغییر آدرس سایت هنگام فیلتر شدن می کنند. ما در اینجا می خواهیم اندکی راجع به طریقۀ انجام این کار، همچنین تاثیری که تغییر نشانی روی سایت ما می گذارد با هم به گفت و گو بنشینیم.

تغییر آدرس سایت هنگام فیلتر شدن

تغییر آدرس سایت هنگام فیلتر شدن

از جمله عکس العملی که در قبال فیلتر شدن سایت می توان داشت، این است که دامنه سایت را تعویض کنیم. اما این کار دارای مشکلاتی است. شاید دیگران را دیدید که در مواجه با این مشکل همین کار را کردند. اما شما نباید شرایط خود را با آنها مقایسه کنید. اول از همه باید آگاه باشید که سایت شما بیشتر بازدید کنندگان خودش را از کجا جذب می کند. اگر عمده بازدید کنندگان شما از گوگل می آیند، در این صورت باید در جریان باشید که با تغییر نشانی سایت، مخصوصاً اگر در این حین اندکی سایت با اختلال و قطعی هم همراه باشد، بازدید سایت کاهش خواهد داشت.

اما سایت هایی که اقدام تغییر مکرر آدرس سایت خود پس از فیلتر شدن می کنند، اینها معمولاً دارای بازدید کنندگان وفادار هستند که بعداً هم به سایت مراجعه می کنند. حتی اگر سایت به طور کامل فیلتر شده باشد. این گونه سایت ها معمولاً از نظر قانونی کاملاً خلاف هستند و پیشنهاد ما به شما هم این است که به هیچ عنوان طرف این چنین کسب و کارها و سایت هایی نروید. چون انرژی که روی آنها می گذارید، بسیار بیشتر از بازخوردی است که قرار است نصیب شما گردد.

یک آموزش جذاب دیگه!  حالت دیباگ چیست ؟

همانطور که گفته شد گوگل و دیگر موتورهای جستجو که می توانند حجم عظیمی از بازدیدهای ما را تهیه کنند، به قطعی های حتی چند لحظه ای سایت هم حساس هستند. مخصوصاً اگر سایت رتبۀ بسیار بالایی هم داشته باشید. در این حالت اگر سایت فیلتر شود، به دلیل اینکه دسترسی کسانی که از موتور جستجو وارد سایت ما می شوند قطع شده و فوراً به صفحۀ قبلی بر می گردند، رتبۀ صفحات سایت ما در گوگل به شدت افت خواهد کرد. این اتفاق اگر برای چندین بار برای یک سایت رخ دهد، حتماً ضربۀ بزرگی به آن وارد خواهد شد.

هر چند که تغییر آدرس سایت اگر به همراه اصول خودش و با در نظر گرفتن ابزارهایی که در Google Webmaster به ما ارائه شده است انجام گیرد، کاملاً بدون ایراد است. اما در همین حین که ما دامنه سایت را تغییر می دهیم، هنوز هستند افرادی که به سایت دسترسی ندارند و دلیل آن هم فیلتر بودن سایت است. تغییر دامنه سایت شاید راه کار آنی و سریعی برای رفع این مشکل باشد، اما طولی نخواهد انجامید که مجدد دامنه جدید هم از دسترس خارج خواهد شد.

پس نتیجه ای که می گیریم این است که اصولاً چنین سایت هایی جایگاه خوبی در بین سایت های پر بازدید نخواهند داشت. چون مدام در حال کوچ کردن از یک آدرس به آدرس دیگری هستند. مدیرانی هم که این رویه را در پیش می گیرند، معمولاً دل به مشتریان وفادار خود خوش می نمایند. وگرنه جذب مشتری و بازدید کننده جدید شاید کاری بسیار سخت باشد. بماند اینکه چنین سایت هایی هم هیچ وقت برند نمی شوند، چون یکی از جنبه های برندسازی کسب و کار اینترنتی، به خاطر سپاری دامنه یا همان نشانی سایت است، که وقتی مدام در حال تعویض است، بازدید کننده ها فرصت به به خاطر سپاری آن را نخواهند داشت.

یک آموزش جذاب دیگه!  رفع خطای آپلود تصویر در وردپرس

از نظر فنی هم تغییر دامنه سایت کار چندان سختی نیست. به خصوص که در حال حاضر کنترل پنل های تحت وب مثل cPanel یا DirectAdmin کار اضافه کردن دامنه جدید و ارجاع بازدیدها به سایت جدید را به خوبی برای ما انجام می دهند. البته یک تغییراتی هم در بخش تنظیمات سایت باید داده شود که نام دامنه های قدیمی با نام دامنۀ جدید تعویض گردد. که اگر این کار صورت نگیرید، حتی اگر صفحات سایت باز شود، عکس ها و پیوندهای سایت با مشکل مواجه خواهند شد.

این بود از بحث تغییر آدرس سایت هنگام فیلتر شدن که ممکن است خیلی از عزیزان با آن مواجه شده باشند. همانطور که گفته شد، شما با سرمایه گذاری زمانی و پولی روی سایتی که با قوانین اینترنتی کشور مشکلی نداشته باشد، می توانید چنین مشکلی را به طور کامل از پیش روی خود بردارید. البته ما راجع به رفع فیلتر سایت هم توضیحاتی در آموزش های گذشته دادیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.