راهکار رفع فیلتر سایت

هر سایت اینترنتی که محتوایی را منتشر کند که معادل یکی یا چند از بندهای فهرست مصادیق محتوای مجرمانه باشد، سازمان فیلترینگ می تواند آن سایت را مسدود یا اصطلاحاً فیلتر کند. احتمال ایجاد چنین مشکلی برای سایت هایی که از اساس مبنا را بر عدم انتشار محتوای مجرمانه گذاشتند، بسیار کم است. سایت هایی هم که اصل را بر انتشار محتوای خلاف گذاشتند، حتماً مسدود خواهند شد. اما سایت هایی هستند که نویسنده یا مدیر آن به دلیل عدم اطلاع از فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، محتوایی را منتشر می کند که سبب فیلتر شدن آن صفحه یا کل سایت می گردد. ما در این مقاله به طریقۀ رفع این مشکل برای مورد آخر خواهیم پرداخت.

راهکار رفع فیلتر سایت

در ابتدا باید عرض کنیم که اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که زیاد با فهرست محتوای مجرمانه سایت های اینترنتی آشنایی ندارید، بهتر است که سری به سایت internet.ir بزنید و روی پیوند فهرست مصادیق محتوای مجرمانه کلیک کنید. این صفحه را نیم نگاهی بیاندازید تا یک ذهنیتی راجع به انتشار محتوا در سایت که می تواند آن را فیلتر کند به دست آورید.

حالا با فرض اینکه سایت شما فیلتر شده و الان در صدد رفع فیلتر آن هستید، سازمان فیلترینگ روالی را در نظر گرفته است که برای این منظور باید از این روال تبعیت کنید. در اولین گام باید سایت شما حتماً در ساماندهی به نشانی Samandehi.ir ثبت شده باشد. ثبت کردن سایت در این سامانه کار چندان مشکلی نیست و در عرض چند دقیق قابل انجام است. البته ثبت سایت بهتر است قبل از فیلتر شدن سایت شما باشد. اما پس از فیلتر شدن هم اگر از قبل این کار را نکردید، باید انجام گیرد.

یک آموزش جذاب دیگه!  حالت دیباگ چیست ؟

دقت داشته باشید که اگر سایت شما در ساماندهی ثبت شده باشد، قبل از اینکه سایت یا صفحه ای از آن فیلتر شود، به شما اطلاع داده خواهد شد. این یکی از مزیت های انجام این کار است. پس از اینکه سایت خود را ثبت کردید، وارد پرتال شده و فهرست سایت هایی که تا الان ثبت کردید را شاهد هستید. به صفحه مشخصات همان سایت می روید و درخواست رفع فیلتر را به همراه حذف کرد آن صفحه از سایت که باعث فیلتر شده بود را ارسال می کنید. سپس باید صبر کنید تا سایت شما بررسی گردد و مسدودیت آن رفع گردد.

به این نکته دقت داشته باشید که اگر سایت شما پربازدید باشد و فیلتر شود، صدمات جبران ناپذیری به آن وارد می کند. پس همانطور که گفته شد، از بهترین کارها این است که قبل از فیلتر شدن سایت، آن را در ساماندهی ثبت کنید. تا اگر مشکلی در صفحات سایت شما موجود بود، به شما اطلاع داده شود، قبل از اینکه سایت شما فیلتر گردد.

5 دیدگاه برای “راهکار رفع فیلتر سایت”

  1. Xxx گفت:

    سلام
    بنده زمانی که پست جدیدی قرار میدم فیلتر میشه در حالی که خود سایت و تمام پست های قبل از اون فیلتر نیستند اگه این اتفاق تا بحال برای شما پیش اومده میشه راه حلی جلو پام بزارید.

    1. جمال گفت:

      با سلام؛ یک روش فیلتر کردن سایت وجود داره که نشانی های خاص صفحات رو بررسی میشه و اگه از کلمات کلیدی غیر مجاز مثل antifilter استفاده شده باشه، اون صفحه فیلتر میشه.
      این یک موضوع. برای حل مشکل تون هم می تونید با ثبت نام در سایت ساماندهی و پیگیری مشکل می تونید بررسی کنید که مشکل از کجاست و ایراد رو برطرف کنید.

  2. Samad گفت:

    با سلام وخسته نباشید من یه سایت موزیک دارم که آهنگ میذارم وسایتم فیلتر شده تنها ارور هایی هم که میده میگه غیر مجاز هستن به این صورت هست میشه راهنمایی کنید مشکل از کجاست؟

    http://z2music.ir/category/آهنگ-های-ایرانی/جمشید/

  3. شیلان گفت:

    سلام. من ساکن خارج ایران هستم و سایت ساماندهی اینجا فیلتره! من از دو طرف فیلترم!

    1. جمال گفت:

      سلام. سایت شما اگر از طرف ساماندهی فیلتر شده باشه، از خارج از ایران سایت باز هست و مشکلی از بابت بازدید سایت ندارید. اگر هم دسترسی به سایت ساماندهی ندارید باید یا از شخصی که درون ایران است که درخواست کنید که کارتون رو انجام بده. یا از یک VPN ایران استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.