آموزش بالا بردن آمار بازدید سایت

شما یک سایت جذاب و زیبا دارید که حاوی محتوای غنی است. اما بازدید کنندگان زمان لازم برای ماندن روی سایت شما را نمی گذارند. این داستان شایع ترین داستانی است که بیشتر مدیران سایت ها بدین وسیله گله مند هستند. وقتی هم که آمار سایت را تجزیه و تحلیل می کنید، مشاهده می کنید که تعداد کسانی که وارد سایت شما می شوند، کم نیست. اما بعد از مدت زمان کمی فوراً سایت شما را ترک می کنند. این اتفاق به این معنی است که آنجا چیزی که به دنبال آن بودند را پیدا نکردند، که اگر چنین اتفاقی بیافتد، با دید اول از نمایی از صفحۀ فرود سایت شما، سریعاً آنجا را ترک می کنند.

آموزش بالا بردن آمار بازدید سایت

آموزش بالا بردن آمار بازدید سایت

چرا نمایش صفحه تا این حد مهم است؟

شاخص های مختلفی برای سنجش میزان محبوبیت سایت ما وجود دارد، که یکی از آنها تعداد بازدیدهایی است که از صفحات مختلف سایت ما انجام می گیرد. به این شاخص Visit هم گفته می شود که می تواند توسط یک نفر یا هزاران نفر انجام گیرد و این بازدید هیچ ارتباطی با تعداد نفرات بازدید کننده ندارد. یعنی دو شاخص مختلف از هم هستند.

حالا اینکه چرا نمایش صفحه یا همان Visit ها تا این حد مهم هستند، دو دلیل اساسی دارد:

  1. برای افزایش کسب درآمد از طریق تبلیغات : بیشتر کسانی که به دنبال جایی به جهت درج تبلیغات خود هستند، دنبال سایت هایی می گردند که بازدید بالاتری دارند. همین که نمایش صفحه بالاتر برود، آمار الکسای سایت هم بهبود پیدا می کند که الکسا برای همه قابل نمایش است. پس بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند که سایت شما مکان مناسبی برای تبلیغ محصول یا خدمات‌شان است. پس اگر بتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید، درآمد بیشتری هم کسب خواهید کرد.
  2. برای افزایش نرخ تبدیل : زمانی که بازدید کننده ای زمان بیشتری را روی سایت شما بگذارد، به این معنا است که بازدید بیشتری هم داشته است. پس احتمال اینکه کاری که مد نظر شماست را انجام دهد، بالاتر می رود. مثلاً اگر هدف شما افزایش جذب مشترک از طریق خبرنامه سایت است، با افزایش بازدید سایت توسط هر بازدید کننده احتمال این امر هم افزایش می یابد.

راه های افزایش نمایش صفحه یا Page Views سایت

اگر تعداد نمایش های صفحۀ هر بازدید کنندۀ راضی کننده نیست، حتماً یک جای کار مشکل دارد! برای اینکه میزان ماندن هر نفر درون سایت را افزایش دهید، باید بخش های مختلف سایت تحت یک بررسی جامع قرار گیرد.

یک آموزش جذاب دیگه!  چگونه بازدید صفحات سایت وردپرس را بالا ببریم ؟

در کوتاه ترین زمان نیاز کاربران را برآورده سازید

شما باید یک سایت تمیز و پر از محتوای جذاب و آماده بسازید که بهینه سازی شده باشد تا نیاز کاربران تان را هر چه سریعتر برطرف سازد. سایت شما باید یک گروه هدف داشته باشد و همۀ اجزاء آن برای همان گروه به درستی تنظیم گردند. اگر افراد وارد سایت شما شوند و در مدت زمان اندکی آن چیزی که به دنبالش بودند را پیدا نکنند، سریعاً سایت را ترک می کنند. اما اگر خوشحال شان کنید، مطمئن باشید حداقل یک بار دیگر هم به سایت شما سر خواهند زد.

در دید اول جذاب باشید

این مورد بسیار مهم است که بازدید کننده زمانی که وارد سایت شما می شود، در نمای اول چه چیزی را می بینید؟ آیا ترکیب رنگ و عناصر مختلف صفحه نمای زیبایی را ایجاد کرده است؟ تحقیقات نشان داده است که در ۹۰ درصد مواقع فردی اگر از نمای سایت شما در دید اول خوشش نیاید، سریعاً سایت را ترک خواهد کرد. قلم زشت و بد اندازه، ترکیب رنگ اشتباه، شلوغیِ بیش از حد، همه و همه از این موارد محسوب می شوند.

با نظر به اینکه هنوز محتوای مناسب و جذاب هم برای خزنده ها و هم برای افراد پسندیده است، اما این محتوا در یک قالب زشت هیچ چیزی برای گفتن ندارد! ظاهر و باطن هر دو با هم مکمل خوبی هستند تا موتورهای جستجو و بازدید کننده ها را از سایت شما راضی نگه دارد. اصل قضیه همیشه باید در دید آنها باشد.

محتوا پادشاه است

این یک عبارت قدیمی است که محتوا آنقدر مهم است که حکم پادشاه را دارد. قبلا هم گفته شد که محتوای مفید همان چیزی است که بازدید کننده را نگه می دارد. البته به شرطی که در کنار آن ظاهر و دیگر امکانات سایت در حد خوب و عالی باشد. محتوای سایت باید به کاربران آن خدماتی را ارائه دهد تا آنها را مجاب کند به صفحات دیگر هم سر بزنند. یا نشانی آن را در جایی ذخیره کنند تا بعداً هم به سایت شما مراجعه کنند.

تجربه کاربری خوب

تجربۀ کاربری شامل تمام آن چیزهایی بود که تا به الان راجع به آنها صحبت کردیم؛ به علاوۀ سرویس ها و محصولات خاص شرکت یا کسب و کار شما. تجربه کاربری روی درک عمیق کاربران و نیاز آنها، همچنین ارزشی که دارند و توانایی هایشان و محدودیت هایشان متمرکز می شود. تجربۀ کاربری باید آن قدر خوب باشد تا افراد را مجاب کند صفحات بیشتری از سایت را مشاهده کنند. در ادامه به چند نکته که در نهایت منجر به بهبود تجربه کاربری سایت شما خواهند شد، اشاره می کنیم.

یک آموزش جذاب دیگه!  سئوی سایت چیست ؟
دسترسی راحت به محتوای سایت

کاربر باید قادر باشد از روش های مختلف به محتوایی که در ذهن دارد برسد. حالا این روش ها می تواند جستجو درون سایت باشد، استفاده از دسته های نوشته ها باشد، از فهرست ناوبری استفاده کند. کلاً برای رسیدن به مقصود باید کمتری مسیر را طی کند تا تجربۀ کاربری خوبی نصیب وی گردد.

یکپارچگی در کل سایت

کل سایت با پیوندها باید طوری یکپارچه به نظر برسد که جابجا شدن در بین صفحات کاملاً این موضوع را تداعی کند. از نظر دیگر ظاهر و رنگ بندی و دیگر عناصر صفحه هم باید همچین موضوعی را تداعی کند. یکپارچی در داشتن یک تجربۀ کاربری والا بسیار اهمیت دارد.

سرعت بالای سایت

سایت باید دارای سرعت مناسب باشد تا دردسرهای کمتری برای بازدید کنندگان ایجاد کند. سرعت بارگذاری یک صفحه از سایت می تواند در میزان رضایت مشتریان بسیار اهمیت داشته باشد.

بهبود سایت برای موتورهای جستجو

این موضوع برای خود دسته بندی را شامل می شود که در همین سایت هم ما دسته ای برای بهینه سازی سایت اختصاص دادیم. SEO نام دیگر آن است که باید اجزاء مختلف سایت را طوری چیدمان کنیم که باعث شود موتورهای جستجو بازدید کنندۀ بیشتری را برای سایت ما ارسال کنند و در نهایت با تبعیت از این قوانین، کاربران تجربۀ بهترین از بازدید سایت ما کسب می کنند و باعث می شود رضایت شان بیشتر از قبل شود.

این بود از عواملی که می توانستید رعایت کنید تا میزان بازدید سایت خود را افزایش دهید. فراموش نکنید که یک قسمت کار جذب بازدید کننده جدید است و قسمت مهم تر کار نگه داشتن بازدید کنندگانی است که جذب شدند که باعث نمایش صفحۀ بیشتر سایت شما خواهد شد. با دیگر مقالات آموزشی سایت WpTutorial.ir همراه ما باشید.

1 دیدگاه برای “آموزش بالا بردن آمار بازدید سایت”

  1. شهریور گفت:

    سپاس.
    مطلب مفید بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.