کنترل کامل روی افزونه های وردپرس شبکه با Multisite Plugin Manager

وردپرس شبکه نسخه ای از وردپرس است که روی آن چندین سایت را می توان بالا آورد. حالا چه این سایت ها شخصی باشند، یا شما با استفاده از وردپرس شبکه یک سیستم وبلاگ دهی یا سایت دهی راه اندازی کنید. در اصل وردپرس شبکه همان وردپرس معمولی است که باید شبکه را روی آن فعال کنید. وردپرس شبکه هم به مانند وردپرس تک سایته می تواند از افزونه ها برای توسعه امکانات خود استفاده کند. مثلاً یک افزونۀ آمارگیر را در نظر بگیرید که شما با نصب آن و فعال سازی در شبکه، کاری می کنید که دیگر کاربران بتوانند از آن برای دیدن آمار سایت خود استفاده کنند.

کنترل کامل روی افزونه های وردپرس شبکه با Multisite Plugin Manager

کنترل کامل روی افزونه های وردپرس شبکه با Multisite Plugin Manager

در حالت عادی خودِ وردپرس شبکه شاید زیاد کنترل کاملی روی تک تک افزونه های نصب شده و تک تک سایت هایی که از افزونه ها استفاده می کند نداشته باشد. به همین دلیل در اینجا هم ما به سراغ افزونه ها می رویم که یکی از بهترین افزونه های مدیریت پلاگین های وردپرس در وردپرس شبکهMultisite Plugin Manager می باشد.

برای اینکه بدانید افزونۀ Multisite Plugin Manager روی وردپرس شبکه چه کاری را می تواند برای ما انجام دهد، یک سناریو را با هم می سازیم. با فرض اینکه شما یک افزونه روی وردپرس شبکه نصب می کنید و تنها می خواهید ۱۰ تا از سایت ها بتوانند از آن افزونه استفاده کنند و روی دیگر سایت های شبکه هیچ ردپایی از آن افزونه وجود نداشته باشد، باید چه کار کنید؟ یا اگر خواسته باشید یک افزونه را به طور یکپارچه درون کل شبکه فعال یا غیرفعال کنید، آن هم با یک کلیک، باید چه کار کنید؟ در حالت عادی یا راه حلی برای این موارد وجود ندارد. یا اگر هم باشد سخت است. ولی با استفاده از افزونهMultisite Plugin Manager می توان کنترل کاملی روی تمامی پلاگین های وردپرس شبکه داشت.

یک آموزش جذاب دیگه!  تعداد کل افزونه های وردپرس چند تاست؟

ویژگی های پلاگین مدیریت افزونه های وردپرس شبکه Multisite Plugin Manager

قابل ذکر است که این افزونه روی وردپرس تک سایته کارایی ندارد. از جمله امکانات کامل افزونهMultisite Plugin Manager می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین کنیم که کدام سایت به کدام افزونه دسترسی داشته باشد.
  • افزونه هایی را برای فعال شدن خودکار روی سایت های جدیدی که ساخته می شوند انتخاب کنیم.
  • فعال سازی و غیر فعال سازیِ یکجای یک افزونه روی تمامیِ سایت های روی شبکه
  • تعیین جواز دسترسی یک افزونۀ خاص به یک سایت خاص روی شبکه
  • و به عنوان مدیر کل می توانید تمامی تنظیمات انجام شده برای اجازۀ دسترسی ها به افزونه ها را بازنویسی کنید.
  • حذف ردیف دستورات ویرایشی افزونه ها، مثل پیوندهای مربوط به نسخه، نویسنده و دیگر اطلاعات افزونه، در صفحۀ مدیریت افزونه های سایت های کاربران

نحوۀ استفاده از افزونه Multisite Plugin Manager

پس از نصب کردن آن، که به مانند هر افزونۀ دیگری می بایست انجام گیرد، برای پیکربندیِ تنظیماتی که روی کل شبکه قرار است تاثیر بگذارد، باید به مدیر شبکه > افزونه ها > مدیریت افزونه (Plugin Management) رفته و از اینجا تعیین کنید که کدام افزونه چه نوع دسترسی باید برای کاربران شبکه داشته باشد. یک جدول از کل افزونه های نصب شده روی شبکه را خواهید دید.

  • No access (default) : هیچ کاربری نتواند به آن افزونه دسترسی داشته باشد.
  • All Users : همه کاربران بتوانند به آن افزونه دسترسی داشته باشند.
  • All Users (Auto-Activate) – activates the plugin for all new blogs : برای همۀ کاربران به صورت خودکار فعال شود، قابل دسترس باشد.
یک آموزش جذاب دیگه!  نوشتن یادداشت برای تک تک افزونه های وردپرس

حتی از طریق این صفحه می توانید به طور یکجا تعیین کنید که افزونه ای روی تمامیِ سایت های شبکه فعال یا غیرفعال گردد.

اما اگر به صفحه مدیر شبکه > سایت ها بروید و از اینجا روی دکمه ویرایش مربوط به هر کدام از سایت های شبکه که تا الان ساخته شده است، کلیک کنید، در پایین سربرگ “تنظیمات”، تنظیمات افزونه ها مختص همان سایت ظاهر می شود. به طوری که شما دسترسی افزونه ها را فقط برای همین یک سایت تعیین می کنید.

بدین ترتیب شما با استفاده از افزونۀ Multisite Plugin Manager توانستید کنترل کاملی روی هر کاربر شبکۀ خود داشته باشید که به کدام افزونه دسترسی داشته باشد و به کدام یک نه.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.