چگونه وردپرس را نصب کنیم ؟

وردپرس یک سامانه مدیریت محتوا است که از افراد مبتدی گرفته تا حرفه ای ها می توانند از وردپرس برای راه اندازی انواع مختلفی از سایت استفاده کنند. اما در اولین قدم باید بتوان آن را نصب کرد. خود وردپرس یک نصاب خودکار دارد که با دنبال کردن مراحل آن به راحتی در عرض کمتر از چند دقیقه می توانیم وردپرس را نصب کنیم. به همین دلیل به آن نصب ۵ دقیقه ای وردپرس هم می گویند. در این مطلب به طور خلاصه راجع به این موضوع بحث می کنیم.

چگونه وردپرس را نصب کنیم

برای نصب وردپرس در اولین گام باید یک فضای میزبانی به همراه دامنه تهیه کنید. وردپرس را باید روی فضای میزبانی نصب کرد که از زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه دادۀ MySQL پشتیبانی می کند. که تقریباً همۀ هاست های لینوکس دارای چنین قابلیتی هستند و نباید نگران این موضوع باشید.

پس از آن پروندۀ فشردۀ وردپرس را باید از سایت wp-persian.com دریافت کرده و روی فضای میزبانیِ خود بارگذاری کنید. پس از آن، آن را باید از حالت فشرده خارج کنید. حالا یک پوشه به نام wordpress روی فضای میزبانی شماست که باید تمامی محتویات داخل آن را به مسیر public_html منتقل کنید. ما به public_html ریشۀ فضای میزبانی هم می گوییم. ریشه هاست منظور همان جایی است که بازدید کنندگان با وارد کردن نشانی سایت بدون هیچ گونه پسوندی، محتویات آن مسیر برایشان نمایش داده می شود. پس اگر می خواهید بخش اصلی سایت شما با وردپرس ساخته شود، باید پرونده ها و پوشه های اصلی وردپرس در ریشۀ هاست قرار گیرند.. نکته ای که خیلی از افراد تازه کار به آن دقت نمی کنند!

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش نصب وردپرس روی VPS

حالا باید یک پایگاه داده هم برای وردپرس بسازید. از هر کنترل پنلی که استفاده می کنید، بخشی هم برای ساخت پایگاه داده وجود دارد. مثلاً در cPanel بخشی با عنوان MySQL Databases وجود دارد که رفتن به آن قسمت تمامی کارهای ساخت پایگاه داده، ساخت کاربر پایگاه داده و همچنین اتصال کردن آنها را می بایست از این صفحه انجام دهید. توضیحات کامل راجع به این موضوع در مقالۀ ساخت پایگاه داده وردپرس آمده است.

حالا اگر به نشانی اصلیِ سایت خود مراجعه کنید، صفحۀ نصاب وردپرس را می بینید که باید در مرحلۀ اولیه اطلاعات اتصال به پایگاه داده را وارد کنید. سپس مشخصات سایت تان را بدهید. کار نصب به اتمام می رسد و بعد از آن می توانید وارد پیشخوان وردپرس شوید. از آنجایی که دسترسی شما به پیشخوان وردپرس مهیا شد، حالا قادرید سایت خود را تنظیم کرده و مدیریت آن را به دست بگیرید.

این مختصری از مراحل نصب وردپرس بود که بسیار کار شیرین و راحتی است. اگر در جایی با مشکل مواجه شدید، به دلیل وجود ایراد در مرحله ای از کار است. بهتر است به عقب برگردید و مجدد بررسی های لازم را انجام دهید. ما برای شما آموزش تصویری نصب وردپرس را هم آماده کردیم. که بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر به آن هم مراجعه نمایید. البته نباید فراموش کرد که کار شما پس از نصب وردپرس تازه آغاز می گردد. باید پس از آن بتوانید با وردپرس کار کنید که نیاز به آموزش خواهید داشت. پس مقالات و ویدیوهای سایت wptutorial.ir را از دست ندهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  چگونه افزونه را فعال کنیم ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.