چرا نباید همزمان از چند آمارگیر روی سایت استفاده کنیم؟

زمانی که شما آمارگیری را روی سایت نصب می کنید، در اصل یک کد درون تمامی صفحات سایت بارگذاری می شود که هر بازدید کننده که وارد هر صفحه از سایت میشود اول باید آن کد برای وی دانلود شود، سپس اطلاعات گردآوری شده برای سرور آمارگیر ارسال شود. این فرآیند در بیشتر موارد سبب کند شدن سایت به نسبت حالت عادی می شود. حالا ما مجبوریم که از یک آمارگیر روی سایت مان استفاده کنیم. اما اگر تعداد آمارگیرهای سایت ما بیشتر از یکی باشد، به نظر شما سبب کاهش سرعت سایت ما نخواهد شد؟

چرا نباید همزمان از چند آمارگیر روی سایت استفاده کنیم

چرا نباید همزمان از چند آمارگیر روی سایت استفاده کنیم؟

شما به دو حالت قادرید از آمارگیر روی سایت تان استفاده کنید. اول اینکه از نرم افزارهای آمارگیر که روی هاست خودتان نصب میشود بهره ببرید. دوم اینکه از سرویس های آمارگیر آنلاین استفاده کنید که چنین سرویس هایی معمولاً یک تکه کد به شما میدهند که باید آن را در بین کدهای سایت خود قرار دهید. هر دوی این روش ها سبب کاهش سرعت سایت، هرچند کم می شوند. در برخی شرایط که شما از کدهای سرویس های خارجی برای آمارگیر سایت خود استفاده می کنید، این کاهش سرعت بیشتر هم می شود. دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها این است که به دلیل بُعد مسافت سرورهای آمارگیر که در خارج از کشور قرار دارد، با هر بار بارگذاری صفحات سایت باید کد آمارگیر هم بارگیری گردد. همین امر سبب کاهش سرعت سایت، حتی در شرایطی که محتوای خود سایت با سرعت نور دانلود می شوند، می گردد.

یک آموزش جذاب دیگه!  برای بالا بردن سرعت سایت چه کنیم؟

تمامی این توضیحات به کنار، در خیلی از مواقع هم خود سرویس آمارگیر سرعت خوبی ندارد. مثلاً برخی از مواقع حتی اگر از یک سرویس ایرانی مثل وبگذر هم استفاده کنید، به دلیل سرعت کم این سرویس، کیفیت کل سایت شما را کاهش می دهد. مواقعی هم که آمارگیر کلاً قطع گردد اوضاع از حالت عادی هم بدتر می شود.

یکی از مشخصه های هر سایت برای موتورهای جستجو که سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند، این است که سرعت بارگذاری آن سایت چقدر است. هر چقدر سرعت بارگذاری یک سایت برای بازدید کنندگان زیاد باشد، رتبۀ بهتر و در نتیجه بازدید بیشتر نصیب آن خواهد شد. حالا شما فرض کنید روی سرعت سایت و خرید یک هاست با کیفیت و گران قیمت خیلی کار کردید. حالا با نصب دو یا سه تا کد آمارگیر روی سایت، تمامی زحمات تان را خراب می کنید! البته در برخی از مواقع برای مقایسۀ بین نتایج دو آمارگیر ما نیاز داریم که برای مدت کوتاهی از دو آمارگیر به طور همزمان استفاده نماییم که برای این کار باید نهایت دقت را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.