فهرست ناوبری وردپرس چیست؟

وردپرس شامل اصطلاحات و کلمات تخصصی خاص خود است. اگر قصد آموزش و کار حرفه ای با وردپرس را داشته باشید، باید با تمامی این اصطلاحات آشنا شوید. یکی از این اصطلاحات که به بخشی از پیشخوان وردپرس گفته می شود، فهرست ناوبری وردپرس است. در نرم افزارهای رایانه ای ناوبری به بخش از آن نرم افزار گفته می شود که می تواند ما را درون آن محیط جابجا کند. در پیشخوان وردپرس هم فهرست ناوبری شامل پیوندهایی است که به صورت گروه بندی شده قرار گرفته اند و با کلیک روی هر پیوند به همان صفحه وارد خواهیم شد.

فهرست ناوبری وردپرس چیست

فهرست ناوبری وردپرس چیست؟

فهرست ناوبری وردپرس

همانطور که در تصویر بالا کاملاً مشخص است، در وردپرس فارسی این نوار به صورت عمودی در سمت راست واقع شده است. اما در وردپرس انگلیسی در سمت جپ قرار گرفته است. تمامی صفحات وردپرس از طریق این نوار قابل دسترس است و پیوندهای موجود درون این نوار به صورت گروه بندی شده هستند. یعنی مثلاً زمانی که اشاره گر را روی “نمایش” می برید، زیر موارد این فهرست باز می شود که تماماً راجع به ایجاد تغییرات در ظاهر سایت شماست. به عنوان مثال برای تغییر قالب باید از اینجا اقدام نمایید. یا اگر قصد ویرایش ابزارک ها و فهرست های سایت را دارید هم همین کار را باید بکنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش ورود به پنل وردپرس

موارد اضافی در فهرست ناوبری وردپرس

در پاره ای از موارد که شما افزونه یا حتی قالبی را نصب می کنید که توسعه دهنده آن نیاز دیده است که صفحۀ دیگری به پیشخوان شما اضافه گردد، یک مورد جدید دیگر هم به این فهرست اضافه می گردد. مثلاً افزونه ها معمولاً دارای یک صفحه تنظیمات هستند که صفحۀ مخصوص خود را در پیشخوان وردپرس دارند که باید پیوند آن در نوار ناوبری جای گیرد.

به هر حال تسلط کامل به نوار ناوبری وردپرس به شما به عنوان وردپرس کار کمک می کند که تا سریع کارتان را بتوانید انجام دهید. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. بلکه باید به آموزش های دیگر ما هم همراه باشید تا با دیگر قسمت های پیشخوان وردپرس هم آشنا گردید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.