آموزش حل مشکل اطلاعات اتصال به FTP در وردپرس

احتمالاً شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، در برخی از مواقع که خواستید افزونه ای را نصب یا حذف کنید، و یا وردپرس را به روز کنید، از شما خواسته شده اطلاعات اتصال به FTP را وارد کنید! این حالت زمانی رخ می دهد که از طرف مدیر فنیِ سرور، محدودیتی برای کاربری که پردازشی از طرف آن در حال انجام است، اعمال می گردد. در این صورت وردپرس به طور کامل به اطلاعات روی هاست شما دسترسی ندارد. پس باید از یک روش جایگزین که همان FTP هست بهره ببرد. در این جا ما آموزش حل مشکل اطلاعات اتصال به FTP در وردپرس را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

آموزش حل مشکل اطلاعات اتصال به FTP در وردپرس

صفحه دریافت اطلاعات FTP وردپرس

برای رفع این مشکل باید دسترسی به ریشۀ سرور داشته باشید. اما اگر این گونه نیست، برای اینکه شما مدام مجبور نباشید هر بار که قصد نصب یا حذف افزونه یا کاری این چنینی را دارید، اطلاعات FTP را وارد کنید، بهترین کار این است که این اطلاعات را در پروندۀ پیکربندی وردپرس وارد کنید. به همین منظور پروندۀ wp-config.php که روی ریشۀ سایت وردپرسیِ شماست را باز کنید. سپس کد زیر را درون آن قرار دهید.

define ('FTP_USER', 'username');
define ('FTP_PASS', 'password');
define ('FTP_HOST', 'host');
define ('FTP_SSL', false);

شما می توانید توسط کنترل پنل فضای میزبانیِ خود یک حساب FTP بسازید و مقادیر را در کد بالا جایگزین کنید. یا اینکه از اطلاعات اصلی ورود به کنترل پنل هاست خود استفاده کنید.

  • username : نام کاربری حساب FTP
  • password : رمز عبور حساب FTP
  • host : نام میزیان سایت، که بهتر است  نشانی IP سایت خود را وارد کنید.
  • false : این مقدار تعیین می کند که از اتصال امن استفاده نشود. در غیر این صورت می توانید به جای آن از true استفاده کنید.
یک آموزش جذاب دیگه!  رفع خطای آپلود تصویر در وردپرس

پرونده را ذخیره کنید و از الان به بعد دیگر نباید مشکل اطلاعات اتصال به FTP در وردپرس داشته باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.