حذف رونوشت ها در وردپرس

رسیدگی به سایت و حذف کردن داده های اضافی سایت، یکی از وظایف مدیر سایت است و باید همیشه با بررسی این موضوع به بهینه تر شدن سایت کمک کرد. بر همین اساس هر کدام از ویژگی ها و قابلیت های وردپرس می تواند در مواردی باعث کاهش سرعت سایت ما گردد. به عنوان مثال ما در وردپرس با امکانی با عنوان رونوشت ها طرف هستیم که از هر نوشته به صورت خودکار تهیه می شود. رونوشت ها در بلند مدت باعث شلوغ و پر شدن جداول پایگاه داده سایت ما می شوند. با اینکه شاید دیگر به آنها نیازی نداشته باشیم. به همین دلیل بهتر است که برای بهینه سازی سایت وردپرسی خود، بررسی ای را راجع به این موضوع انجام دهیم.

حذف رونوشت ها در وردپرس

حذف رونوشت ها در وردپرس

با دانستن اینکه ما برای نوشتن مطالب سایت خود زمان زیادی را می گذاریم، اگر در حین نگارش یک نوشته مشکلی برای رایانه یا حتی مرورگر اینترنتی ما رخ دهد، قابل تصور نیست که چقدر بد خواهد شد اگر تمامی زحمات خود را از بین رفته ببینیم! به همین دلیل توسعه دهندگان وردپرس این CMS را مجهز به امکانی کردن با نام رونوشت ها. رونوشت ها در فاصله زمانی های مشخصی هم درون مرورگر اینترنتیِ ما روی رایانۀ شخصی، و هم درون پایگاه داده ذخیره می شوند که هر زمان خواستیم به آنها دسترسی داشته باشیم. رونوشت هایی که درون مرورگر ذخیره می شوند، از نظر سرعت سایت مشکلی ایجاد نخواهند کرد. اما رونوشت های موجود در پایگاه داده معمولاً حجم سایت ما را بالا خواهند برد.

یک آموزش جذاب دیگه!  بهینه سازی پایگاه داده وردپرس با WP-Optimize

با توجه به اینکه معمولاً ما به رونوشت های نوشته های قدیمی تقریباً نیازی نداریم، بهتر است که با استفاده از یکی از روش های زیر اقدام به حذف رونوشت ها در وردپرس کنیم.

حذف دستی رونوشت ها با استفاده از دستور SQL

یکی از ساده ترین روش ها برای حذف رونوشت ها در وردپرس این است که دستور SQL زیر را با استفاده از نرم افزار phpMyAdmin که درون کنترل پنل فضای میزبانی شما وجود دارد، اجرا کنید.

DELETE FROM wp_posts WHERE post_type = "revision";

پس از اینکه وارد phpMyAdmin شدید، اول باید وارد بخش فهرست پایگاه های داده شوید. پایگاه دادۀ سایت وردپرس خود را انتخاب کنید و وارد همان پایگاه داده گردید. از نوار ناوبری بالای صفحه روی SQL کلیک نمایید و کد بالا را درون آن بزنید و روی Go کلیک کنید. پس حتماً دقت داشته باشید که برای زدن دستور بالا باید حتماً وارد محیط همان پایگاه داده شوید.

اجرای کوئری برای حذف رونوشت ها در وردپرس با phpMyAdmin

اما در مواقعی ممکن است اقدام کردن از این روش کار چندان مناسبی نباشد. چرا که امکان خطا در آن به دلیل انسانی وجود دارد. پس اگر تازه کار هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از روش های دیگری است که در ادامه خواهد آمد.

حذف رونوشت ها با افزونه WP-Optimize

این یک افزونه بهینه سازی پایگاه داده سایت از هر نظر است. یکی از روش های پیشنهادی ما استفاده از این افزونه است که کارایی بسیار خوب و پیشرفته ای دارد. آموزش نحوۀ استفاده و انجام تنظیمات آن را هم درون سایت wptutorial.ir منتشر کردیم. در مرحله ای که قصد دادن دستور بهینه سازی پایگاه داده به WP-Optimize را دارید، می توانید تیک گزینه ای را بزنید که می گوید، رونوشت های نوشته های سایت را هم حذف کن. یا اصلاً قادرید تنها همین یک بخش از بهینه سازی را اجرا کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  بایگانی ویرایش نوشته های وردپرس یا رونوشت ها

حذف رونوشت ها با افزونه Simple Revisions Delete

از دیگر روش های حذف رونوشت ها در وردپرس که با افزونه انجام می گیرد، استفاده از افزونۀ Simple Revisions Delete است. این افزونه هم با کارایی ساده ای که دارد، به شما در عرض چند ثانیه کمک می کند که سایت خود را از نظر رونوشت های بلا استفاده پویش کرده و آنها را حذف کنید. آموزش کامل و جامع این افزونه هم در سایت موجود است. برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً آن را مطالعه نمایید، سپس دست به کار شوید.

در آخر به شما توصیه اکید می کنم، به دلیل اینکه انجام تغییرات در پایگاه داده سایت بسیار حساس است، حتی ممکن است با یک افزونۀ حرفه ای هم برای سایت شما مشکلی عارض گردد. پس همیشه پیشگیری را در نظر داشته باشید و تهیه یک نسخه پشتیبان ساده از سایت، خیال خودتان را راحت کنید که اگر هم مشکلی برای سایت شما پیش آمد، در عرض چند دقیقه همه چیز را می توانید به حالت اول برگردانید. کار گرفتن نسخه پشتیبان را هم می توانید با افزونه هایی مثل افزونه UpdraftPlus به راحتی انجام دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.