جست و جوی عکس در اینترنت

یکی از انواع محتوا در محیط وب عکس و فیلم است که از نظر کیفیت چندین برابر متن ارزش دارند؛ چون سرعت انتقال اطلاعات در آنها برای مخاطب چندین برابر بیشتر است. حالا زمانی که در حال نوشتن یک مقاله برای سایت یا وبلاگ خود هستید، شاید نتوانید کل محتوا را با صورت عکس در بیاورید، که البته این کار هم اصولی نیست. اما در بین متنی که می نویسید، حتماً می توانید از تصاویر مرتبط با موضوع مقالۀ خود استفاده کنید. برای این منظور هم دو تا کار می توان انجام داد. یکی اینکه خودتان دست به کار شده و با نرم افزارهای گرافیکی عکسی تولید کنید که مخاطب با دیدن آن بهتر موضوع را درک کند. کار دیگر این است که از طریق اینترنت و جستجوی در آن عکسی را پیدا کنید و حتی شده با اندکی تغییر روی آن نسخۀ ویرایش شده ای را تولید کنید. نباید فراموش کرد که از نقطه نظر سئوی سایت هم گذاشتن محتوای چند رسانه ای مثل عکس درون نوشته بسیار با ارزش است.

جست و جوی عکس در اینترنت

جست و جوی عکس در اینترنت

برای جست و جوی عکس در اینترنت از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که از بهترین آنها، استفاده از موتورهای جستجو است. یکی از قابلیت های موتورهای جستجو، یافتن عکس از بین میلیاردها عکسی است که درون سایت ها و وبلاگ های مختلف منتشر شده است. شاید بهترین گزینۀ انتخابیِ ما هم گوگل باشد. گوگل با الگوریتم خود مرتبط ترین عکس ها با متنی که جستجو کردیم را برای ما فهرست می کند. پس تنها کاری که باید انجام داد این است که به نشانی images.google.com رفته و عبارت کلیدی را وارد کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

گوگل از طریق روش های مختلف عکس های موجود در وب را دسته بندی می کند. یکی از این روش ها این است که می بیند عکس منتشر شده در کدام صفحه و با چه موضوعی قرار گرفته است؟ علاوه بر آن از طریق مشخصۀ ALT ای که طراح سایت روی عکس های خود می گذارد هم سعی می کند موضوع عکس را تشخیص دهد. حال که تمامی عکس های وب را این طوری کنکاش و دسته بندی کرد، با جستجوی یک عبارت در قسمت جستجوی عکس گوگل، عکس هایی که مرتبط با آن عبارت کلیدی است فهرست می شوند.

حالا فرض می کنیم شما مقاله ای راجع به وردپرس نوشتید و می خواهید عکسی مرتبط با آن پیدا کنید. از روشی که در بالا گفته شد اقدام می کنید. برخی اوقات حتی بهتر است معادل انگلیسی یک عبارت کلیدی را جستجو کنید که عکس های دسته اول تری یافت می گردد.

گذشته از این روش جست و جوی عکس در اینترنت گاهی اوقات عکس های مورد نیاز ما از محیط نرم افزار یا برنامۀ خاصی است که بهترین کاری که در این حالت می توان انجام داد، تهیه عکس از صفحه نمایش رایانه (Screen Shot) و سپس ویرایش آن برای انتشار درون پست است. معمولاً مقاله های آموزش رایانه و نرم افزارهای آن به این نوع عکس نیاز دارند. این دست عکس را عکس های آموزشی می نامند. اما عکس هایی که ما از طریق موتور جستجو پیدا می کنیم، عکس های موضوعی هستند که فقط برای جلب توجه بیشتر و جذابیت بیشتر نوشته به کار می روند.

یک آموزش جذاب دیگه!  فروش محتوا چیست ؟

در هر صورت جست و جوی عکس در اینترنت روش های مختلفی دارد که از بهترین روش های آن استفاده از گوگل است. گوگل در بیشتر موارد حتی در یافتن موضوعی که باید روی آن تمرکز کنیم تا محتوای مفیدی بنویسیم، به ما کمک می کند. در کل مهارت کار کرد با موتورهای جستجو از دانش های الزامی هر وبمستر و مقاله نویس است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.