تغییر متن فوتر در پیشخوان وردپرس

حتماً عبارتی که با عنوان «سپاسگزاریم از اینکه سایت خود را با وردپرس ساخته‌اید.» در پاصفحه یا همان فوتر پیشخوان وردپرس نشان داده می‌شود را دیده‌اید. این متن فقط برای کاربرانی که وارد حساب خود در پیشخوان خود شدند نمایش داده می‌شود و شاید در مواقعی که قصد توسعهٔ پیشخوان وردپرس را دارید و یا ظاهر آن را می‌خواهید سفارشی سازی کنید، خیلی خوب باشد که این متن را حذف کنید و یا آن را تغییر دهید. این کار را در این آموزش طی یک هک خیلی جذاب خدمت شما آموزش خواهم داد، بدون اینکه نیاز به استفاده از افزونهٔ خاصی داشته باشید.

تغییر متن فوتر در پیشخوان وردپرس

کدی که باید برای این منظور استفاده کنید بدین ترتیب است:

function remove_footer_admin () {
 
echo 'آموزش حرفه ای وردپرس: <a href="https://wptutorial.ir" target="_blank">WPTutorial</a></p>';
 
}
add_filter('admin_footer_text', 'remove_footer_admin');

من از توضیحات اضافه خودداری می‌کنم. چون چیزهایی که باید بدانید را در آموزش‌های قبلی نوشتم. اما به طور کلی ما یک تابع ساختیم که این تابع را به فیلتر admin_footer_text دادیم. به همین سادگی. البته تابع ما هم باید مقداری را حتماً echo کند. اگر با برنامه نویسی PHP کمی آشنا باشید، می‌دانید که منظور من چیست. اگر نمی‌دانید، مهم نیست. فقط کافی است متنی که بین دو تا علاتم ‘ ‘ قرار گرفته است را باب میل خود تغییر دهید و کل کد را درون سند functions.php قالب و یا افزونهٔ اختصاصی سایت خود قرار دهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  جلسه ۱۶ : سفارشی سازی پوسته وردپرس

نکتهٔ جالب که باید بدانید این است که درون تابع ما، مقداری که قرار است echo شود را می‌توانید از کدهای html پر کنید. مثلا در نمونه کد بالا ما از یک برچسب a یا همان پیوند هم استفاده کردیم، برای زمانی که کاربر متن را خوانده و روی پیوند آن کلیک کند تا به سایت ما وارد شود. معمولاً طراحان قالب وردپرس می‌توانند از این روش برای تبلیغ سایت خود درون پیشخوان وردپرس کاربران‌شان استفاده کنند. یا برای زمانی که بخش پیشخوان را می‌خواهیم برای کاربران سایت سفارشی سازی کنیم مفید است.

۱۴۰۰/۱۲/۱۵

هک وردپرس
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.