بهینه سازی دیتابیس وردپرس

دیتابیس وردپرس یا همان پایگاه داده سایت، محلی برای ذخیره شدن داده های سایت ماست. پس مهم است که مطمئن شویم که به درستی کار می کند و مشکلی ندارد. از مباحث نگهداری پایگاه داده وردپرس مربوط به بهینه سازی آن است. بهینه سازی که از طریق روش های مختلفی انجام می شود و ما در سایت مان به طور کامل راجع به انواع مختلف آن توضیح دادیم. در این مقاله می خواهیم به طور جامع راجع به روش های مختلف بهینه سازی دیتابیس وردپرس صحبت کنیم.

بهینه سازی دیتابیس وردپرس

بهینه سازی دیتابیس وردپرس

پایگاه داده سایت مدام در حال خواندن و نوشتن است. مخصوصاً اگر یک سایت پر بازدیدی هم داشته باشید. پس طبیعی است که اگر به آن رسیدگی نشود، در کمترین حالت آن ممکن است سرعت و کیفیت سایت شما کاهش پیدا کند. البته انجام بهینه سازی دیتابیس وردپرس کار چندان پیچیده ای نیست. مخصوصاً الان که چندین افزونۀ رایگان برای این کار وجود دارد و ما در مقالات آموزشی دیگر راجع به آنها زیاد نوشتیم. اما به طور دستی و حتی با دستورات SQL و روش های فنی دیگر هم می توان این کار را انجام داد.

ابزار داخلی بهینه سازی دیتابیس وردپرس

اما ما یک روشی هم در پیش رو داریم که خود وردپرس برای ما مهیا کرده است. در این روش یک تغییر کوچک در فایل پیکربندی وردپرس ایجاد می کنیم. سپس با استفاده از مرورگر یک صفحۀ خاص از سایت را باز می کنیم و با چند کلیک ساده مراحل را به انتها می بریم. برای کسب اطلاعات بیشتر به آموزش بهینه سازی خودکار پایگاه داده وردپرس مراجعه کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  بایگانی ویرایش نوشته های وردپرس یا رونوشت ها

استفاده از افزونه برای بهینه سازی پایگاه داده

در روشی پیشرفته ما می توانیم از افزونه برای انجام این بهینه سازی بهره ببریم. افزونه هایی مثل WP Optimize از بهترین روش ها بدون درگیر مسائل فنی شدن هستند. ما در مقالۀ آموزش افزونه WP Optimize به طور کامل نحوۀ استفاده از آن را خدمت شما شرح دادیم. البته به غیر از این افزونه، موارد دیگری هم هستند که راجع به آنها هم بعداً خواهیم نوشت.

حذف داده های زائد از پایگاه داده وردپرس

اما کار بهینه سازی دیتابیس وردپرس به همین جا ختم نمی شود. در روشی که در بالا به آن اشاره شد، اگر در جایی از پایگاه داده مشکلی وجود داشت برطرف می شد. اما داده های اضافی سایت که حذف نمی شدند. فرض کنید ما درون جداول پایگاه داده، ردیف هایی داریم که به هیچ عنوان از آنها استفاده نمی کنیم. اگر آنها را حذف کنید چقدر می تواند به سرعت و پویایی سایت ما کمک کند؟

به عنوان مثال نوشته هایی که با عنوان رونوشت شناخته می شوند، حداقل برای نوشته های قدیمی اصلاً به کارمان نخواهند آمد. پس بهتر است که آنها را حذف کنیم. برای این منظور هم می توانیم به روش دستی و یا از افزونه استفاده کنیم. در مقالۀ حذف رونوشت ها در وردپرس به طور کامل راجع به این موضوع بحث کردیم. بد نیست شما هم آن را مطالعه کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  با وردپرس چه سایت هایی می توان ساخت

در نهایت رسیدگی به سایت مثل رسیدگی به هر وسیله یا شیء دیگر است. برای این که یک سایت کامل و خوب داشته باشیم، اول از همه باید کمی اطلاعات مان را افزایش دهیم. بعد از آن به دید باز شروع به عمل کنیم. پس یادگیری و آموزش را فراموش نکنید. ما به شما در این راه کمک خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.