بهترین هاست برای وردپرس

همانطور که می دانید وردپرس نیاز به هاست برای نصب روی چنین فضایی را دارد. هاست همان زمین ساخت ساختمان سایت است. تا این زمین وجود نداشته باشد، وردپرس را نمی توانیم نصب کنیم. به همین دلیل با توجه به ضوابط و اصولی که در این پست به آنها اشاره می کنیم، باید بهترین هاست برای وردپرس را انتخاب کرد.

هر هاستی دارای ویژگی ها و امکانات مختلفی است که شرکت های هاستینگ ارائه می کنند. وردپرس هم معمولاً به یک سری از این امکانات احتیاج دارد و می توان گفت تقریباً بیشتر هاست هایی که شما خریداری می کنید این امکانات را دارند. مثلاً هاست لینوکس یا ویندوز که دارای PHP و پایگاه دادۀ MySQL است امکان نصب وردپرس را دارند و شما قادرید از آنها برای راه اندازی سایت وردپرسی خود استفاده کنید. اما حالت های بهترین از این ترکیب هم وجود دارند که به آنها هم می پردازیم.

بهترین هاست برای وردپرس

بهترین هاست برای وردپرس

سیستم عامل

برای وردپرس سیستم عامل لینوکس از بهترین ها است. سروری که هاست شما روی آن قرار گرفته است دارای سیستم عاملی است؛ مثل هر رایانه دیگر. هر چند که اگر این سیستم عامل ویندوز هم باشد، قابلیت نصب وردپرس روی آن فراهم است. ولی در صورت لینوکس بودن بسیاری از امکاناتی که تنها روی هاست لینوکس وجود خواند داشت، به کمک افزایش کیفیت سایت شما خواهند آمد.

یک آموزش جذاب دیگه!  خرید هاست برای وردپرس

وب سرور

وب سرور همان نرم افزاری است که روی سرور نصب می شود و موتور PHP هم روی آن نصب می شود. در نهایت کدهای فایل های سایت ما به واسطۀ آن پردازش شده و نتیجه به خروجی که همان مرورگر بازدید کنندگان است ارسال می گردد. انواع مختلف وب سرور وجود دارد که معروف است بهترین آنها لایت اسپید می باشد. ولی Nginx و Apache هم از دیگر وب سرورها محسوب می شوند که در صورت پیکربندی مناسب و بهره برداری درست می توان از آنها هم انتظار کیفیت مناسب را داشت. به هر حال اگر هاستی که خریداری می کنید دارای وب سرور LiteSpeed است سرعت سایت شما بیشتر خواهد شد. هر چند که سرعت سایت به عوامل دیگر مثل تعداد کل سایت هایی که روی سرور میزبانی می شوند هم بستگی دارد. گاهی اوقات یک هاست که از وب سرور آپاچی بهره می گیرد و روی یک سرور خلوت قرار گرفته است، از هاستی که دارای وب سرور لایت اسپید است، ولی کاملاً منابع آن پر شده، بهتر است و سایت شما روی آن سرعت بیشتری خواهد داشت.

پایگاه داده

پایگاه داده هم دقیقاً مثل وب سرور یک نرم افزار است که انواع مختلفی دارد. از معروف ترین آن MySQL است. اما شاخۀ جدیدی از این پایگاه داده با نام MariaDB هم عرضه شده است که سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی ان یعنی MySQL دارد. شما بهتر است از هاستی را خریداری کنید که دارای پایگاه داده MariaDB است. البته این هم از مطلقیاتی نیست که اگر نبود، هاست شما بی کیفیت است. باید دیگر شرایط فضای میزبانی را هم مد نظر داشت.

یک آموزش جذاب دیگه!  سایت یا وبلاگ

امکانات اضافی

هاستی که شما خریداری می کنید، می تواند دارای امکانات اضافی بیشتری هم باشد. به عنوان مثال امکان نصب خودکار اسکریپت های معروف راه اندازی سایت مثل اسکریپت وردپرس و جوملا که البته اگر هم نداشت، ضربه ای به سایت شما وارد نمی شود. از روش های دیگر هم می توانید این اسکریپت ها را نصب کنید. ولی این امکانات در نهایت سبب سهولت کار شما خواهند شد. خیلی از حرفه ای ها ترجیح می دهند که امکانات اصلی مثل مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، کیفیت خوبی داشته باشند. تا اینکه امکانات اضافی و پیچیده کارهایی که کمتر به سراغ آنها می روند را تسهیل نماید.

به هر حال این بود از نکاتی که در انتخاب بهترین هاست برای وردپرس باید در نظر می داشتید. البته دیگر دانستنی های فنی برای خرید هاست هم وجود دارند که کم کم در مقالات آموزشی دیگر به آنها هم خواهیمه پرداخت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.